Af en toe eten we gewone gekookte aardappelen, meestal stomen we ze. Dan zijn ze lekkerder. Man eet er soms ketchup of curry bij. Maar zonder jus, sinds ik op mezelf woon nog nooit gemaakt, als kind gruwde ik daarvan. Zon vieze vetsmaak in mijn mond, uren later proefde ik het nog. En als mijn moeder het bewaarde dan stond het in de koelkast met zo,n vieze gele/oranje laag erop. Brrr!
ohw ik mik altijd wat water bij het braadvocht, weer warm laten worden en klaar en leefde in de veronderstelling dat dat jus is. Zo ken ik het ook vanuit huis. Voor degene die mosterd lusten kun je nog wat mosterd door je aardappelen prakken. (of een klein beetje curry) Bij stamppot hebben wij nooit jus, mijn man maakt het smeuiiger met een een klontje boter en wat hete melk.
Hier gestopt met die droge gekookte aardappelen, zo smakeloos, we eten ze alleen door de boerenkool. Ik kook ze kort en vervolgens bak ik ze op met olijfolie in een koekenpan. Veel lekkerder!
Whahaha lol Valt toch best mee? Ik ben er altijd maar een paar minuten aan kwijt. En het zijn ingrediënten die ik altijd standaard op voorraad heb. Bovendien weet ik als vegetariër niet anders
Haha, dit wordt echt wel eng zo Volgens mij zouden wij het best goed met elkaar kunnen vinden in het dagelijks leven
Ik dacht ook dat jus het braadvocht was met wat water... Als je vlees hebt wat geen lekker braadvocht van hebt, doe ik er water bij met een klodder mosterd. Ook erg lekker.
Heb het idee dat alleen de Nederlandse keuken droge aardappels op het menu zet . Andere keukens voegen vaak veel en verschillende kruiden toe waardoor je jus niet nodig hebt..
Erg bedankt voor alle tips en reacties! Zelf jus maken met uitjes e.d. ga ik zeker eens doen. Wist niet dat het kon. Wij vinden droge aardappelen zonder jus niet echt lekker. Ik denk vooral dat mn vent dan echt bij me weggaat want die vindt jus echt onmisbaar bij zn "piepers". Boerenkinkel
Ik doe het precies zo, soms nog een uitje en wat knoflook erdoorheen. Aardappels kaal en zonder zout zal ik echt niet eten, niet te doen! Krijg alleen al de rillingen als ik het lees, nu eten wij sowieso niet zo vaak aardappels. En zo wel dan doe ik er wat mee.