Hallo Dames, Mijn vriend en ik hebben besloten dat ik stop met de pil! Maar sinds die stop wil ik toch beter op mijn eten gaan letten! Maar aangezien ik bijna ieder dag pas om kwart over 7 thuis ben ben ik op zoek naar gezonde en snelle maaltijden? Want om nog een uur in de keuken te staan heb ik geen zin in ! maar ik wil al wel gezonder eten! Iemand nog tips!? groetjes!
Van tevoren klaar maken?? En anders even kijken op 24 kitchen? Daar heb je de makkelijke maaltijd....
Hier hetzelfde probleem. Wij zijn allebei pas rond half 7 thuis en dan heb ik geen zin om lang in de keuken te staan. Daarom doe ik vaak wokken. Een zakje voorgesneden (wok) groenten, kip, rijst en een woksausje en dan heb je snel een gezonde maaltijd op tafel. Vaak kun je er wel 2 dagen van eten. Vaak wok ik ook krieltjes met groenten en rundvlees of vis. Op dagen dat ik vroeger thuis ben maak ik meestal iets van kip of kippenpootjes, waar we dan 2 dagen van eten. Nu het weer wat mooier weer wordt maak ik ook veel maaltijd salades van sla, komkommer, tomaat, radijsjes, paprika. En de ene keer doe ik daar zalm of tonijn bij, de andere keer krieltjes en ham, of koude pasta. Broodje erbij en je hebt lekker en gezond en snel gegeten. Als ik groenten overheb maak ik daar een maaltijdsoep van. En elke avond maak ik een smoothie van 3 soorten fruit, zodat ik ook mijn vitamientjes binnenkrijg.
Avond van te voren of inde ochtend alvast de aardappelen schillen en de groente klaarzetten, dan hoef je alleen nog maar de kook er over te doen en kun je in principe in 20-30 minuten aan tafel. Of kijk eens op "30 minute meals" van Jamie Oliver. Is je partner niet eerder thuis savonds? Dan zou hij alvast een begin kunnen maken met het eten... dan hoef je alleen maar aan te schuiven