Wanner test je als je geen natuurlijke menstruatie hebt gehad na stoppen met de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stretchfield, 4 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Wij zijn gestopt met de pil en zijn gewoon door gegaan zonder anti conceptie. Dit betekend dat ik geen natuurlijke menstruatie heb gehad tot dus ver. Nu kan het zijn dat het nu al lukt(kans is klein ik weet het ) maar wanneer moet ik nu testen? En als deze negatief is wanneer dan weer? Je snapt het al ik weet helemaal niks -:(

Nu heb ik hier en daar rond gelezen op deze site en het forum en dan blijkt wel dat ik een groentje ben. Al die afkortingen waar staan ze voor? Als iemand me daarbij kan helpen is al die hokuspokus ook gewoon te lezen voor mij:D

2. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    nod = Niet ongestelde dag
    dpo = days past ovulation ( dus dagen na eisprong)
    LH= je lh piek waardoor je een eisprong kunt verwachten.

Door middel van een Ovulatietest kun je kijken als je een eisprong hebt ( allebeide streepjes even donker), dan zit je er ook mee hoeveel dagen je normale cylcus is/ was.. Ik heb dus een cyclus van 26 dagen en heb vandaag mijn knaller van een ovulatietest gekregen...
    Daarbij weet ik ook niet hoe lang je al van de Ac = anticonseptie af bent...

3. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43

Op maandag 18-5 heb ik mijn onttrekkingsbloeding gehad en daarna niet meer gestart. Als ik uit ga van 27 dagen(wat voor pil gebruik was) dan zou ik 14-6 weer moeten menstrueren. Als ik dan dus nog niet ongi ben dan test ik. Maar als dat negatief is wanneer moet ik dan weer testen? Ik heb dus nog geen natuurlijke menstruatie gehad dus kan zomaar zijn dat dat na half jaar pas is bewijze van.

Ik wil eigenlijk niet aan die ovulatie testen beginnen, we kijken wel of en wanneer het lukt anders wordt alles zo geforceerd...

4. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    Friesland
    oh ja en hcg is je zwangerschapshormoon.....

5. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    Friesland
    Als je de 14e test, en hij is negatief, zou je een week later dus 19 juni weer kunnen testen ( als je het zo lang volhoud)... Volgens de berekeningen zou je 31 mei erg vruchtbaar zijn en 1 juni je eisprong moeten hebben gehad...Dat zou dus betekenen dat je vandaag op 3 DPO zit, en sommige meiden testen op 10/11 DPO...

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je de pil hebt geslikt, weet je niet wanneer je eisprong plaats zal gaan vinden. Je kunt een pilcyclus niet vergelijken met je natuurlijke cyclus.
    Een app of een berekening kan bovendien niet in je lichaam kijken en gaat uit van gemiddelden. Je eisprong kan dus veel eerder of later plaatsvinden dan dat een app/berekening aangeeft.
    Andersom doet je lichaam ook vaak niet wat een app/berekening zegt wat ie moet doen. Als een app aangeeft dat je vandaag je eisprong zult hebben, zal je lichaam daar echt geen rekening mee gaan houden.

TS, ik zou testen op de dag dat je normaliter weer een pilbloeding had moeten krijgen. Dus 4 weken na je laatste pilbloeding en dan wekelijks testen zolang als je natuurlijke ongesteldheid nog niet doorgebroken is.
    Zo heb ik dat ook gedaan destijds.
    Na pilstop/pilbloeding moest ik maar liefst 126 dagen wachten op mijn natuurlijke ongesteldheid. Je wil niet weten hoeveel zwangerschapstestjes ik toen versleten heb :p.

7. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Dat is een goede tip dank je.
    Ik heb rond die tijd(30-5) wel kramp gehad in me buik en ook tijdens plassen soort druk gevoel in onderbuik gehad twee dagen. Voor de rest ben ik nu hartstikke verkouden en ja die tepels zijn gevoelig. Het nadeel is alleen dat je niet weer of het tussen je oren zit, het ontpillings verschijnselen zijn of toch iets te maken heeft met...

8. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    normaal test je na 14 dagen toch?

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.274
    23.394
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het wil echt niet zeggen dat je meteen weer een mooie cyclus hebt. Bij duurde het na de onttrekkingsbloeding 3 maanden voor ik weer ongesteld werd. Ik heb er gewoon elke paar weken een testje tegenaan gegooid.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.274
    23.394
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je cyclus meteen op orde is en je ook nog eens gemiddeld bent. Mijn eisprong was later dan het gemiddelde.

11. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Dat weet ik maar je moet toch ergens een beetje vanuit gaan voor je test lijkt mij. Ik weet dat het misschien een half jaar duurt voor alles weer normaal is.:)

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.274
    23.394
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, das waar. Het was ook echt irritant, 3 maanden geen menstruatie. Kostte een hoop testjes. :D Koop ze ergens goedkoop en je kunt elk eweek een testje er tegenaan gooien.

13. Ik deed elke maand op de eerste maandag van de maand een test. Na drie maanden zonder ongesteld te worden was ik zwanger. Maar dat was wel echt een gelukstreffer

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier op dag 25 een ei gehad en op dag 35 positief getest :) (begon meteen met temperaturen dus was dat makkelijk vast te stellen)

15. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Graag jullie advies.

omdat ik niet weet hoe me cyclus loopt ben ik maar even van het "normale"uit gegaan en zou ik 14-6 moeten testen. Maar ja dat duurt nog zo lang:p Wanneer kan ik al op zijn vroegst testen met normale testen van k2v5 en etos hm?
    En wat is jullie advies.

16. bloesem88

bloesem88 Lid

13 mei 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vrijdag al kunnen testen maar ik wacht tot donderdag. Ik dacht wie weet wordt ik toch ongesteld. Ben ook nog niet normaal ongesteld geworden. Alleen net na dat ik gestopt was met de pil.
    Als ik jou was zal ik ff wachten tot het 14e is. Anders test je te vroeg en dan staat er negatief terwel je misschien wel zwanger bent. Dan heb je teleurstelling voor niks.

mocht ik zelf niet zwanger zijn donderdag heb ik voor mij zelf besloten 1x per maand te testen. want ik weet natuurlijk niet of cyclus normaal is of dat ik nog aan het ontpillen ben.

Deel Deze Pagina