Hoii dames, Ik heb een nieuwe verslaving sinds ik zwanger ben, die gezouten zonnebloempitten . Nou ben ik alleen benieuwd of het geen kwaad kan? Lees alleen dat zonnebloempitten vitamine E bevatten wat dus wel goed is, maar maak me druk om de lekkere gezouten variant. Ben bijna 5 wk zwanger dus om mn bloeddruk maak ik me nog even geen zorgen, zal ze na de 12 weken toch echt moeten laten staan, maar zal het nu al kwaad kunnen? Groetjes, Dnze
Ik zou je bloeddruk in de gaten houden, zolang die niet te hoog wordt, is er denk ik niets aan de hand. Hier een hele lage bloeddruk (laatste keer 112/60, maar ik wel eens lager), dus zelf probeer ik vaak juist een beetje zout te eten...
Zonnebloempitten, heerlijk en super verslavend! Veel zout he, dus bloeddruk, maar dat had je zelf al door. Wat ik zelf meestal doe (ook al voordat ik zwanger was) is zoveel mogelijk zout eraf halen. Bijvoorbeeld door een handje te pakken en dan mijn handen, met pitjes ertussen, tegen elkaar te wrijven. Of de zak om te keren boven een zeefje. Dan wrijf je er heel wat af. Maar af en toe een handje lijkt me geen probleem, toch?
Maar zonder zout is het niet te vreten Ik eet bakken per week weg, maar ik heb dan ook een hele lage bloeddruk.
@SupernovA Goeie tip over dat zout eraf wrijven .. Dat wil wel lukken denkik @ Fiene Ja ik koop tegenwoordig die zakken van 250 gram van Toko Lien, dat wil welles opzijn in 2 dagen ik ben dus echt verslaafd
whaha hier nog zo eentje hoor.. maar toen ik een week of 7 werd bleek het dat je er heeeel verstopt van kan raken en dat is echt pijnlijk wil dat gevoel nooit meer hebben ahahhaha in ieder geval in de zwangerschap dan voorheen had ik er nooit last van.. die pompoenpitten(oftewel witte zonnepitten) haha zijn ook heerlijk
Hmmmmm zonnebloempitten...nu krijg ik er ook zin in Pompoenpitten zijn ook lekker, maar ik ben er van genezen die dingen te eten.Had er ooit een die niet goed geroosterd was, en dan zijn die dingen dus giftig....mijn god wat ben ik ziek geweest een week lang
mm,lekker, ga ze ook weer eens halen!Mijn bloeddruk is best laag(tussen de 90 en 100) maar eet ze dan wel met mate
Bedoel je bovendruk tussen 90 en 100? Want een onderdruk tussen die waardes zou ik niet 'best laag' durven te noemen.... Je kunt ook ongezouten kopen, en daar zelf een beetje zout op doen. zelf vind ik bijna alles wat je gezouten koopt (cashews, chips) echt véééél te zout, gewoon goor om te eten. maar zonder zout is ook niet zo lekker. vandaar mijn suggestie. Maar afwrijven kan met die pitjes natuurlijk ook.
Geloof me, zoutloos krijg je die dingen nooit, er blijft echt genoeg achter hoor! Moet wel zeggen dat door erover te praten, je er ook zin in krijgt . Waar kopen jullie zonnebloempitjes? Hebben jullie nog voorkeur voor een bepaalde soort/ merk? Zelf neem ik meestal flink wat zakken mee uit Spanje. Op een of andere manier zijn die lekkerder dan hier . Ze zijn groter, en fijner zout.
bij de turkse winkels heb je mega zakken met zonnebloempitten en daar zit lang niet zoveel zout op, en zijn trouwens ook veel lekkerder. ik kan zo een hele zak leeg knabbelen, wel even oefenen om ze open te krijgen met je tanden trouwens hihi
Ik moet eerlijk zeggen, ik eet enorm veel zout... maar met zwangerschap nooit last hoor. bloeddruk zelfs 110 over 50 of soms nog lager.. k zou zeggen, zolang je bloeddruk niet hoog word, geen vocht vast blijft houden enz.. dan kan t vast geen kwaad hoor anders had ik het allang moeten merken. Groetejs