Heyhey! Ik heb nou zaterdag zulk iets vreemds gehad... Ik ben nog niet zo lang zwanger maar heb het zaterdag voor de 2de keer voorgehad dat ik zulke opgezwollen enkels had, dat ik mijn voet amper nog kon plooien zonder brandende pijn. Echt verschrikkelijk! Nu kwam ik 's avonds thuis en staan mijn enkels echt vol rode uitslag, rode vlekjes zeg maar, geen bultjes ofzo. Dit is de eerste keer dat ik zoiets heb. Vooral aan de achterkant van mijn onderbeen, een beetje aan de zijkanten. Ik kan er bijvoorbeeld niet met een handdoek overheen want dan brandt het erg. Dus ik wou eens horen hier... Nog dames die dit gehad hebben? Een idee vanwaar dit kan komen? Dankje!
als je veel vocht in je enkels hebt kan je huid vlekkerig worden. heel vervelend maar met het warme weer op komst zal het niet snel weg gaan denk ik
Ohjee.. Dat belooft.. Ik heb zaterdag een trouwfeest, ik ben getuige, en heb een kleedje aan... O-ow... Ik vermoed dat ik er niet veel tegen kan doen ?
Heb hier ook gezwollen enkels, natuurlijk ben ik een stuk verder, maar het enige punten die bij mij iets helpt zijn: - veel water drinken (zeker met deze warmte: ECHT VEEL) - voeten hoog - voetenbadjes (met zo'n tablet voor vermoeide voeten) afwisselen met: - koelen - massages van mn man (alleen op dat moment, doet niks aan de dikte) Maar met deze hitte gaat t eigenlijk niet weg. Misschien kan je voor de bruiloft toch nog kiezen voor een maxi jurk? Maar met die voorspelde warmte.... poeh.. Sterkte!!
Ohhh ik ken het...mijn enkels en de bovenkant van mijn voeten zijn zo dik van het vocht dat zelfs mijn crocs en slippers te strak zitten en pijn doen. Zelfs koude washandjes of een lauw/koud voetenbadje doet naderhand veel pijn. Ik heb op die plekken met vocht ook heel veeeel jeuk en rode plekken en probeer dan maar eens om niet te krabben. Voeten omhoog helpt hier niet iig. Sochtends kom ik ook al met dikke voeten uit bed. volgens de vlos is er verder niks aan te doen behalve bevallen (maar ik moet nog 11 weken). Ik wens je veel sterkte!
oh bah ik hoop niet voor je dat dat wat beloofd voor de rest van je zwangerschap. Heb je geen allergische reactie op iets dan?
Dankje voor de tips! Ga ik zeker proberen. Een maxi jurk is geen optie meer... Heb het laten maken en ik ga het vandaag pas passen, dus op 3 dagen nog een ander kleed zoeken zou te gek zijn Ja, heb ik ook! Ik kan er gewoon mee opstaan. Heel vervelend. En ook die rode plekken. Ohjee... Dat belooft... Ik hoop het ook, anders wordt dat nog interessant ... Ik zou niet weten aan wat ik allergisch ben. Toch niet aan zwanger zijn mag ik hopen
Ik zou toch even naar die branderige rode vlekken laten kijken door huisarts. Lijkt volgens mij wel wat op gordelroos. Heb zelf wel regelmatig netelroos gehad zijn ook rode vlekken maar die jeuken ontzettend, t zusje hiervan is dus gordelroos ook rode vlekken maar die zijn pijnlijk.