De laatste 2 weken kreeg ik s'avonds telkens dikke enkels maar de laatste paar dagen heb ik er steeds meer last van. Paar dagen terug voor standaard controle bij de gyn maar ik heb gewoon nog steeds een lage bloeddruk (heb ik al de hele zwangerschap). Maar het begint nu echt niet normaal te worden, het begint meteen in de ochtend al, zelfs achter mijn tenen en mijn tenen zelf zijn dik. Mijn kuiten ook, ik heb er zelfs striemen van op mijn kuit gekregen. Ondertussen lekker op teenslippers die ik al 2 gaatjes wijder had gedaan, maar zelfs die passen niet meer. Is dat nou normaal, zo heftig?
Had er hier ook drie keer enorm veel last van. Gelukkig bij de oudste mooi weer dus slippers! Maar bij de andere twee was het niets haha. Kon geen sokken aan want die knelden echt alles af en zelfs mijn iets te grote nep Uggs kon in nauwelijks meer aan krijgen. En idd zoals jij al zegt: mijn bed nog niet uit of mijn onderbenen leken wel meteen vol te lopen. Was niet zoveel aan te doen aldus de vk.. Ja, benen iets meer omhoog leggen. Maar bloeddruk was hier ook perfect! Hoort dus een beetje bij de laatste loodjes.
Idd, zoals jij ook zegt, ook sokken knellen.zelfs de naad van mijn legging laat dikke groeven na haha. Probeer wel benen hoog te leggen, maar als ik met mijn kuit ergens op leun doet dat weer zeer en heb ik direct groeven haha. Het is wat allemaal krijg ook echt een dikke kop nu, al is dat, buiten cosmetisch, iets minder erg. Die voeten en enkels gaan echt zeer doen, zeker eind van de dag.
Ik heb het nu al. Enkels zakken in de nacht nog wel af maar voeten niet echt. Ene dag erger dan de andere. Hou mijn hart vast voor als het warmer wordt. Benen hoog, massage en veel ( blijven) drinken.
Hier ook dikke voeten Naast veel drinken en mijn benen hoog leggen, douche ik aan het eind mijn kuiten, enkels en voeten koud af of neem een koud voetenbadje met een bruistablet. Bij de drogist kan je ook verkoelende voetgel/balsem kopen en dat helpt ook een beetje. Gelukkig wordt het weer steeds beter, dus mogen de slippers uit de kast!
'gelukkig' ben ik niet de enige. Ben de laatste weken al wel bekend met dikke enkels, net alsof je door je enkel bent gegaan. Alleen de laatste dagen is het gewoon echt extreem geworden.
Denk dat het een combinatie is van het warmere weer en het feit dat je in je derde trimester zit. Ik heb er ook pas sinds 2 weken last van en ook ik heb geen hoge bloeddruk. Gisteren bij de VK ook aangekaart en ze gaf aan dat het er wel een beetje bij hoort in deze termijn van de zwangerschap. Mijn handen zijn ook stijf en wat opgezet als ik net wakker ben
Ja mijn ringen heb ik vd week maar even afgedaan. 1 ervan zat zo strak dat zelfs met shampoo ik nog zowat mijn vingerkootje moest breken om hem af te krijgen.