Wanneer voor een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlindertjeh, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Hey,,,
    Ik heb een vraag hoe snel zijn jullie voor een tweede gegaan?
    Ik heb pcos en na een jaar mmm zijn we ontzettend gelukkig met onze zoon hij is nu 4 maanden.. Graag willen we nog een tweede kindje mocht dit gaan lukken, voorlopig wil ik nog niet direct voor de tweede gaan maar nog even genieten van de kleine man en het rustig aan doen...
    Van te voren werd ik een keer per drie maanden ongesteld(noujah niet echt ongesteld te noemen) daarna is pcos geconstateerd.. Na de zwangerschap (gebruik geen pil) is de cyclus 35 en nu 49 dagen.. Ik ben dus ook bang dat de pcos er dalijk weer voor gaat zorgen dat de cyclus weer weg is...
    In dubio wanneer we weer gaan "beginnen"... Begrijp me niet verkeerd ontzettend blij met dit wondertje en ik wil niets overhaasten..
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Ik snap dat je het gevoel hebt dat het vast weer lang gaat duren, maar het kan natuurlijk ook de eerste keer meteen raak zijn! Daarom zou ik pas 'beginnen' als je je lichamelijk weer goed en sterk voelt en jullie samen klaar zijn voor een tweede kindje.

3. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Ik denk dat je dit vanzelf "aanvoelt"
    Zelf ook pco en wilde eerst langere tijd bv geven.
    Mijn dochter word bijna 2 en ik zit sinds november weer in de MMM. Ze heeft tot 14 maanden bv gehad en daarna wilde ik even rust aan mijn lijf ;)

4. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Zelf geen pcos of iets in die trant. Ik twijfelde heel erg, wilde graag beginnen met 1 jaar.. Maar mijn lijf kon het echt nog niet aan. (Niet goed genoeg begeleid met BI, daardoor pas sinds kort dat mijn lijf echt weer beter is). We hebben nu besloten om in april spiraaltje te laten verwijderen, dan is Uk 18 maanden. Denk wel dat ik vrij snel met temperaturen en ovulatietesten begin, mezelf kennende.. haha!

Denk echt dat je het zelf voelt wanneer het tijd is.

5. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Bedankt voor jullie reacties☺️
    Zelf is het dubbel op zich een hele fijne zwangerschap gehad en niets te klagen.. Alleen veel bijgekomen had olifantenpoten voelde overal het vocht zitten... Dus lichamelijk valt het wel mee zal zeggen kan wel maar de voor en nadelen van leeftijd dicht bij mekaar en wat gaat mijn lichaam doen raak ik nu snel zwanger of toch weer in de mmm en hoelang mag dat duren... Als het aan manlief lag was ik allang weer zwanger maar dat is me toch wat snel wil ook niet te snel gaan

6. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Heb geen pcos oid. Ben nog steeds bezig met zwanger worden van mijn eerste. Maar weet nu al dat als ik gezegend word met een kindje ik meteen doorga voor een tweede. We zijn nu al ruim 2 jaar bezig , wil dus meteen weer aan de bak. Wie weet hoe lang het allemaal gaat duren.

7. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Oh dat is ook een lange weg maryjames lijkt me erg frustrerend als je niet weet waarom..
    Ik zeg altijd kinderen krijgen is niet vanzelfsprekend en een gezond kindje is een wonder!!! Laatst maakte iemand een opmerking oh je wordt zo zwanger wij zijn door de pil heen zwanger geworden.. Zij konden mijn geschiedenis niet ik heb me moeten inhouden alsof het zo vanzelf gaat...
    Kan me voorstellen dat je meteen voor de tweede door gaat! Hoop dat jullie snel een wondertje mogen krijgen!

8. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Dank je wel, ik hoop het ook!

9. Djoni

Djoni Actief lid

19 dec 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook verder geen pcos of iets. Op onze zoon hebben we 14 maand gewacht, de maand dat we voor onderzoeken bij de gyn waren was ik zwanger.

Omdat het wachten op mijn zoontje best lang had geduurd voor ons gevoel hadden we besloten om op 9 maand leeftijd te gaan voor een 2de, met in het achterhoofd dat als het weer langer zou duren dat het leeftijdsverschil dan nog mee zou vallen.

Toen hij 6 maand was bleek ik zwanger ondanks condoom, toen alles besproken en tja de kleine was welkom, echter ging dat mis, 2 maanden erna nogmaals mis gegaan en nu mijn zoontje precies een jaar was zwanger van zijn broertje of zusje!

Overigens zwanger geworden tijdens bv, week voor de positieve test werd het me te pijnlijk dus begon toen met afbouwen ervan.

10. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Dit is ook ongeveer waar ik mee zit.

Ik rammel ontzettend voor een 2e. Ik heb zo genoten van het zwanger zijn, etc. En ik wil nog zo'n leuk exemplaar als mijn zoon.

Mijn zoon kwam niet mega snel. Nu zijn we niet heel lang bezig geweest (8 maanden), maar we waren wel jaren hiervoor bezig om mijn lichaam zwanger klaar te maken ivm endometriose. Dus twee operaties, kunstmatige overgang, en héél veel hormonen. Dit heeft 4 jaar geduurd, en dan nog 8 maanden proberen en 9 maanden zwangerschap. Naast endometriose bleek ik ook nog een erg slechte eicelrijping te hebben en een (zeer) korte luteale fase.

Voor nu staat mijn lichaam er nog erg goed voor en mijn gevoel wil meteen doorgaan. Mijn verstand -en mijn man, ook niet geheel onbelangrijk:D- willen nog even wachten tot minimaal januari 2017. Wachten tot mijn zoon minimaal 2 is als zijn broertje of zusje wordt geboren (mocht het een 2e keer lukken)
    Maar boh, nog een heel jaar wachten! En wat als mijn cycli weer zo beroerd zijn en het een tijdje duurt? Ik zou best in augustus ofzo willen beginnen, maar stel dat ik deze keer wel zo zwanger ben.

Stap 1 is al wel gezet; gestopt met anticonceptie aan mijn kant. Weg met de hormonen. Zonder ben ik veel leuker. Kan ik ook meteen mijn cycli in de gaten houden!

11. Petra13

Petra13 Niet meer actief

Ik snap dat je snel voor een tweede wil gaan, helemaal omdat we allemaal weten dat het niet altijd even makkelijk gaat. Het is het belangrijkst om naar jezelf te luisteren. Ben je er fysiek en emotioneel klaar voor?

Gefeliciteerd met je zoontje!

12. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @djoni
    Gefeliciteerd met de zwangerschap! Wel heftig 2 miskramen gelukkig nu wel zwanger.. Voelt deze zwangerschap nu wat zwaarder als de eerste of niet?

@papillons
    Dan heb je vantevoren ook al veel moeten doen en ook vanalles aan de hand gehad heftig met endometriose.. Knap dat je zolang kunt wachten...
    Beetje zelfde gevoel wil al eerder met anticonceptie (condoom) stoppen maar mijn cyclus was eerst niets en begint weer langer en langer te worden... En dan zal het voor mij weer ziekenhuis worden wil ik dat voor de tweede wel allemaal weer doorstaan (heb gelukkig maar kort in het ziekenhuis hoeven te lopen een jaar, maar was toch wel een impact op ons leven)gaat toch wel weer tijd inzitten op en neer naar het ziekenhuis en dat regelen met werk en zoontje.. Maar dat kan als het zo moet zijn ook weer in ons rooster passen. Wat is nu verstandig.. Op zich als het binnenkort raak zou zijn zou het ook niet heel erg zijn, ons zoontje is op zich wel makkelijk.. Maar wat is verstandig. Kon ik maar in die glazen bol kijken haha

@Petra
    Dankjewel! Jij sterkte(aan je onderschrift te zien😢)
    Ik wil niet te snel, op zich voel ik me nu lichamelijk en fysiek wel in staat maar wil ook niet overhaasten. Heb tijdens de zwangerschap echt niet te klagen gehad

13. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Lastig hoor. Ik heb twee kanten gezien van het verhaal. Mijn moeder was steeds erg snel zwanger, mijn tante kreeg de eerste na 18 jaar proberen en de tweede na 12 jaar (waren ze wel minder ver dan nu natuurlijk). Zelf hebben we besloten om voor een tweede kindje te proberen wanneer ons zoontje 1,5 is. Wanneer het wel snel zou gaan dan is hij altijd voorbij de twee en dat voelt voor ons goed.

Denk dat het vooral dat is; doe wat goed voelt.

14. Djoni

Djoni Actief lid

19 dec 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL

Het is bij mij heel lastig te zeggen, ben rugpatient en het kan 2 kanten op, of sterke vermindering van de klachten of de klachten worden een stuk meer tijdens zwangerschap. Bij mijn eerste de mazzel gehad dat de pijn een stuk minder werd en ik dus fluitend de zwangerschap door kwam. Bij de eerste ook nooit misselijk geweest of andere klachten gehad. Ben bij deze zwangerschap vanaf week 6 tot week 9 misselijk geweest en nu nog bij vlagen en mijn rugklachten zijn ditmaal behoorlijk aanwezig. Daarnaast ben ik heel de dag eigenlijk moe maar het voordeel aan een jong kindje in huis, hij middagdutje, ik middagdutje haha.

Tot nu toe nog absoluut geen spijt van mijn keuze, echter er dus wel achtergekomen dat elke zwangerschap anders is, vorige x gewoon bijna niks gemerkt ervan en ditmaal dus allerlei kwaaltjes. Lust bijna niks meer.

Als ik deze keuze opnieuw mocht maken dan zou ik precies de zelfde keuze maken!

Moet nog wel erbij zeggen, was bij de eerste 6kg aangekomen wat de dag na de bevalling alweer weg was en een week erna stond de teller op -5kg. Daarnaast had ik op 38 weken een buik van iemand die 4 maand zwanger was dus mijn lichaam had er niet onder geleden. Heb absoluut geen zware zwangerschap gehad.

15. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Bij ons zoontje waten we in ronde 13 zwanger. Toen hij 9 maanden was ben ik gestopt met anticonceptie, in ronde 11 was het raak.
    Hij zal dan 2 jaar en 4 maanden zijn als de baby komt :)

16. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hier ook pcos.
    Bij Dl heeft het ruim een jaar geduurd voor we zwanger waren. Toen ze tien maanden was dachten we laten we er maar weer rustig aan voor gaan. En ik was dus in 1x zwanger.... Als ik had geweten dat het zo snel zou gaan had ik misschien iets langer gewacht maar ben echt super blij nu.

Ben wel in de tussentijd 17 kilo afgevallen en heel gezond gaan leven en mij cyclus was na de bevalling redelijk stabiel op 35 dagen

Deel Deze Pagina