ik ben sinds anderhalve week aan het hoepelen met een weight hoop. tenminste dat probeer ik. Ik kan hem een keer of 5 ronddraaien en dan valt ie. of ik moet als een idioot met mijn heupen zwaaien dan wil het een paar keer extra. maar op de instructie filmpjes ziet het er zo ontspannen uit. wat doe ik toch verkeerd?
Ik kon vroeger al niet hoepelen, heb er wel eens over gedacht dit te gaan doen, maar ik vrees dat ik dan tegen hetzelfde op ga lopen.
Of nog even oefenen of je hebt een te kleine/te lichte hoepel. Vanwege m'n rug begon ik met een hele lichte maar die kreeg ik niet eens 2x rond, heel frustrerend. Ik probeerde die van m'n vriendin en die kreeg ik gelijk een paar keer rond en zij de mijne ook niet meer als 5x, die was gewoon te licht. Heb nu een zwaardere, is ook ff groter, en na flink oefenen en wat blauwe plekken gaat het nu goed en heb ik er echt baat bij!
Is het niet zo dat hoe zwaarder en groter je hoepel is, hoe makkelijker het gaat. Lijkt me dan dat daar het probleem zit. En voor de rest is het oefenen.
Ik denk dat je veel moet oefenen. Ik was vroeger al goed in hoepelen. En kan nu nog steeds 10 minuten onafgebroken hoepelen. Loopt soms hoepelend en al de kamer door xD Hoe vaker je oefent, hoe sneller je door hebt hoe je moet bewegen. Ik vind de weight hoelahoep goed werken! Na 10 dagen zag je al veel verschil ( op foto ) Mijn hoepel weegt 1,5 kg
Ik kreeg er vooral pijnlijke blauwe plekken van. En dan hield ik het amper een minuut vol. Ik moest vooral stoppen omdat het pijn deed.
Ik deed/doe iedere dag 10 minuten Ik kreeg ook blauwe plekken in het begin, als je wacht tot die weg zijn weer gaan hoelahoep en en de 10 minuten op bouwen, niet in 1x 10 minuten gaan doen. Hoe langer je het doet hoe minder zeer het doet. Ik heb er nog wel een band bij gekocht die je om je middel doet, dat voorkomt blauwe plekken
Ik probeer het ook elke dag 10 minuten te doen. Ik had vooral blauwe plekken aan de zijkant van m'n knie, omdat ie in het begin vooral viel ...vriendin van me had gigantische bloeduitstortingen in d'r zij maar is helemaal goed gekomen en hoepelt ook nog steeds. Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/weight-hoop-original-fitness-hoelahoep-met-dvd-1-8-kg-100-cm-roze-grijs/9200000035666668/?s2a
Te klein en te licht istie niet. 1.2 kilo en een meter doorsnee. Dan zal het nog wel een kwestie van goed oefenen zijn. Maar ik vraag me af, waarom de hoepel als het ware gewoon steeds afzakt. Ik heb wel een mega blauwe plek, precies op een plek met striae.
Die blauwe plekken op de knieƫn heb ik ook. Maar dat komt omdat ik hem steeds met mijn benen probeer op te vangen als ie valt.
Vervelend maar die blauwe plekken gaan weg. En blijven oefenen maar misschien is de hoepel toch te licht en hoe lichter hoe meer je je best moet doen om 'm rond te krijgen/omhoog te houden. Ik zat ook filmpjes op youtube te kijken en droog te oefenen en raakte ook aardig gefrustreerd maar met die zwaardere, 1.8 kilo, ging het vrij snel steeds beterder...niemand in je omgeving die een zwaardere heeft, kan je ff kijken hoe dat voelt?!
Ik heb er ook 1 met van die massage noppen aan de binnenkant. Ik heb hem al een paar jaar, en gebruik hem 5x per week. De eerste keer was ik fanatiek en na een half uur pas gestopt. S'nachts werd ik wakker en dacht ik dat ik door een trein overreden was.. De volgende dag was mijn taille 1 grote bloeduitstorting. Ik had het eigenlijk ook moeten opbouwen (stond in de gebruiksaanwijzing) Maargoed, daarna toen het geen pijn meer deed, opgebouwd, en nu doe ik het een half uur, of drie kwartier, nadat ik op de crosstrainer geweest ben. Of nadat ik heb touwtje gesprongen. Mijn middel is altijd mooi slank geweest, en heb een hoelahoep gekocht om dat te behouden. Hij is 1,2 kg https://sportbay.nl/nl/pr/Hoela-hoep-massage-health-hoepel-Magnetic/42
Ik had eerder het idee dat deze te zwaar voor me is. Omdat ik al zo'n moeite moet doen om hen rond te krijgen. Ik heb deze van mijn nicht te leen omdat ik niet meteen zo'n dure hoepel aan will schaffen. Ik zal het uiteindelijk wel leren. Maar het is zo frustrerend dat ze het op die youtube filmpjes zo gemakkelijk doen en ik hem nog geen 10x rond krijg. Ik haal morgen zon band voor rond mijn middel. Eens kijken hoe dat gaat.
Mijn schoonmoeder de hoelahoep koningin hahah zeg ik altijd. ( ze kan het heel goed) zegt dat je hem en weer moet wiegen met je heupen ipv rondjes te draaien. Misschien eens proberen. Zelf geen ervaring maar das haar tip.
Dit. Niet proberen te draaien, maar heen en weer (van links naar rechts of van voor naar achter). Ik doe van voor naar achter, als de hoepel mijn buik raakt geef ik hem een zacht duwtje bij met mijn buik. Als je dan het juiste ritme te pakken hebt gaat het goed.
Zien jullie ook echt verschil aan je middel? Voor en na foto's zijn welkom hahaha! Misschien ga ik dan ook wel overstag!
Hoe lichter de hoepel, hoe moeilijker dus hoe harder je moet werken. En geen blauwe plekken. Ik heb mijn weight-hoop verkocht via Marktplaats, wat een onding; zwaar, blauwe plekken en als hij eenmaal draait hoef je bijna niks meer te doen. Ik heb nu een dancehoop, heel licht en hard werken om 'm rond te draaien. En je kan ermee hoepen rond je heupen, benen, borst en zo alle spieren trainen. Kijk maar eens op youtube en hoopdance. Veel leuker en intensiever dan zo'n zwaar ding. Maar dat is mijn mening....
Ik ga ook met mijn heupen van links naar rechts. Mijn blauwe plekken zijn bijna weg dus ik doe straks even weer een poging. Annalise, misschien is dat ook wel eem betere optie voor mij. Ik moet ook zeggen dat ik best een gevoelige buik heb en ik krijg steeds buikpijn na het hoepelen.
Ik herken dat ook hoor. Toen ik de Weighthoop nog had, kon ik bijvoorbeeld nooit hoepelen na het eten. Nu met de dancehoop geen last meer van.