Bekkenklachten wie heeft tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lucky7, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb zo veel last van mijn bekken. In mijn vorige zwangerschap ook en toen liep ik bij een bekkenfysio.
    Ik kan ivm drukte daar en vakantie pas over 2.5 week terecht helaas.
    Maar wie heeft er nu al oefeningen voor mij die ik kan doen om de pijn te verminderen? Ik ben nog niet eens 20 weken en nu ak zoveel last...

2. bien86

bien86 Actief lid

8 nov 2012
    156
    15
    18
    Hier idem, 4e zwangerschap, 3e kindje. Nu 29wk, maar vabaf 16wk al veel last. Heb nog 2 kindjes,van 3,5 en net 2.

Proberen zo min mogelijk te tillen, geen grote afstanden lopen. Lopen / zitten afwisselen.
    Verder bekken kantelen en tevens oefening van stabiliseren van je bekken. ( kun je evt online ook wel vinden denk ik)
    Slapen met een kussen tussen je knieën en enkels zodat je bekken recht ligt..
    Daarnaast nog last van bovenbil? Zoja, dan evt op die plek met een tennisbal tegen muur gaan masseren, rondjes draaien .

Traplopen beperken, evt zitten vd trap af.
    Verder fysio, kan okk evt tapen...bij heel veel klachten metfysio bekkenband bespreken. ( is afhankelijk vd ernst vd klacht )

Sterkte!

lucky7 vindt dit leuk.
  3. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Vorige keer had ik ook ingetaped inderdaad.

Goede tip van die tennisbal op de bovenbil. Ga ik straks meteen proberen.

Ik slaap met kussen tussen de benen. En probeer traplopen te beperken maar dat lukt zowel thuis als op het werk lastig.

Oefeningen kon ik niet zoveel vindenm ik zal ook eens zoeken met de term van stabiliseren.

Hou jij het een beetje onder controle met 29 weken? Ik ben zo bang dat het alleen maar erger wordt.

4. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Hier ook al vanaf een week of 22 flinke klachten, uiteindelijk vorige week bij de osteopaat geweest en het is een wereld van verschil.
    Kan weer zoveel meer dan voorheen, bizar.

5. bien86

bien86 Actief lid

8 nov 2012
    156
    15
    18
    Heel goed, ook kussen tussen je enkels of bv voedingskussen tussen knieen en enkels leggen.

Houd het nu aardig stabiel. Loop niet recht ( weinig balans) maar verwacht dat het niet heek veel slechter gaat worden, volledig bedrust vanaf 23wk ivm weeënactiviteit. Dus hier 3dg in de week moeder of schoonmoeder en kids 2dg naar kinderdagverblijf.

Volgenfe week 30wk, dan hoop ik iets meer te mogen als t stabiel is.

Verder luister goed naar je lichaam, niet over je grenzen gaan! Dan is het herstel na bevalling alleen maar langer.
    Ik ben de vorige keren te lang doorgegaan, na bevalling altijd klachten blijven houden helaas....

Je kleine groeit, alles wordt weker, dr komt meer druk op je bekken,dus ja! Wees voorzichtig, zou bijzonder zijn als het niet erger wordt....daarom nu alles aan doen om t te voorkomen.
    áls ik straks de 35/36 wk haal of als ik wat meer mag doen van gyn. Dan zal ik bij afstanden >100 mtr bekkenband dragen, ik kan al ietniet verder ivm veel pijn bekken dan kan ik de dag erop niks meer.

Succes!

6. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Wat doet die osteopaat dan bij bekkenklachten?

7. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Oké Dankje! Ik slaap met een Voedingskussens maar nog niet tussen mijn enkels. Dat ga ik dus doen.

En niet over grenzen heen gaan vind ik heel lastig. Ik hebt sinds vandaag al de hele dag pijn, maar kan niet alleen maar liggen helaas met 2 rondlopende kinderen. Ik probeer wel heel rustig aan te doen. Maar ja mijn man kan ook niet alles alleen.

Jij al bedrust jeetje. Wat voor weeenactiviteiten heb je dan en hoe ging dat? Ik heb veel harde buiken en wat buikpijn maar voelt niet als weeeen.

8. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    lucky7 vindt dit leuk.
  9. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dankjewel!!! Ik ga straks meteen die oefeningen doen.
    Hier ben ik erg mee geholpen. Heb zo'n pijn vandaag weer.

Deel Deze Pagina