Gft bak en maden

Discussion in 'De lounge' started by Luna86, May 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Hier krijgen wij een nieuwe bak erbij (leuk, drie bakken op een rij in de tuin..), dan zal de grijze bak eens per vier weken worden geleegd. Daar komt bij mij dus sowieso geen vlees of kip meer in en gaat mooi de GFT bak in (die wel nog elke twee weken zal worden geleegd).

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,835
    9,338
    113
    Gelderland
    Ik heb laatst de klimop uit een bak gehaald en die ligt erin. Misschien dat het daarom zo minimaal is.

3. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,835
    9,338
    113
    Gelderland

Oh hahaha, dat heb ik me wijs laten maken vandaag.

4. beebj

beebj Niet meer actief

Herkenbaar probleem. Ik heb sowieso een containerzak erin hangen en die zet ik vast met wasknijpers, anders zakt hij er in vind ik. Zo blijft de container zelf al schoon! Die zak gaat weg als hij geleegd wordt, haal de wasknijpers er af, laat de zak er in glijden en zet hem aan de straat.

Daarnaast zorgen dat de container op een plek staat waar zo veel mogelijk schaduw is.

En dan als laatste. Bij de Zeeman de allergoedkoopste panty kousjes kopen die ze hebben, doe er een paar mottenballen in (Kruidvat heeft ze goedkoop) en knobbel het aan het handvat van de container, zodat de panty er in hangt.

Ik heb nooit geen last meer van maden!

5. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    deze ze blijven netjes in de bak en je hebt er geen last van en je fruit word ook nog een opgegeten wat weer scheelt in de kliko:cool:

6. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Gekookte water azijn bleek alles wat je in huis hebt in goeten. Bah bah bah ik heb het een keer gehadd.

7. doedel

doedel Bekend lid

Sep 7, 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Ik snap niet dat mensen zo panisch doen en ze met allerlei middelen dood willen maken. Ze gaan vanzelf na een paar dagen weer weg.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier gooien we er geen vlees in, en het meeste keuken-afval gaat in een papieren zakje of iets soortgelijks. Scheelt heeeel veel troep!

9. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Deden ze dat hier maar. Plastic zit hier in speciale (hele dunne vooral) plastic zakken. In de winter beginnen de muizen er aan en in de zomer komen de maden. Ze hebben een sluiting maar gaan niet 100% dicht. Zelfs zelf nasluiten helpt niet, muizen knagen t gewoon kapot. Stoor me er vreselijk aan, zeker gezien het 1x per 2 weken opgehaald word en het dus in de schuur ligt en ik elke keer keutels kan ruimen. Grijze word al jaren 1x per maand gedaan, maar ik haal 1x per 3 maanden nog niet.

Hier mag overigens geen vlees in de gft.

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,808
    4,192
    113
    Hier ook vaak last van. Even eein spuiten met een anti insecten spray en dan de bak even dicht. Half uurtje later is alles dood

11. Islah

Islah Niet meer actief

Oeh dat kan HEEL gevaarlijk zijn, azijn gemengd met bleek! Nooit doen, dan komen er gevaarlijke gassen vrij.
    OF azijn OF bleek (eigenlijk liever helemaal geen bleek) maar nooit samen gebruiken. Dit geldt overigens ook voor het mengen van bleek met soda en bepaalde andere sterke schoonmaakmiddelen zoals kalkreiniger.

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik vind maden gewoon vies.
    Ik heb ze ook regelmatig in de gft container en ben eens 's avonds in het donker nog even op een warme avond op m'n blote voeten naar buiten gelopen. Liep ik gewoon over een hele stoet krioelende maden😩!
    Getsie!
    Dus tegenwoordig doe ik er ook alles aan om ze iig in d bak te houden.
    Vooral geen vlees of vleesnat helpt uiteindelijk het beste, want hij staat hier altijd op een kier maardat helpt noet voldoende.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik zie mijn buren ook altijd zo een pan met etensresten in de gft-bak mikken, en dan vinden ze het gek dat er maden bij komen... Ik heb altijd wel een papieren zakje voor handen, of van dat composteerbare verpakkingsmateriaal dat op plastic lijkt. Ik gooi noooit zomaar etensresten los in de bak, alleen tuinafval gaat er zo in (blaadjes, takjes, geen nat spul). Onze bak is gewoon heel netjes, bak van de buren echt een vies, stinkend ding. En dan laten zij 'm nog maandelijks reinigen ook...

Share This Page