En ineens weet ik het niet meer precies. Onze 3 dochters hebben alledrie Corona. Mijn man en ik zijn nog steeds negatief en ook ons zoontje van 20 maand hebben we maandag laten testen, omdat hij verkouden is en ook hij was (toen nog) negatief. Wij mogen 5 dagen na start klachten van de dochter die het laatst positief testte, weer testen en als man en ik nog steeds negatief zijn mogen wij weer uit quarantaine. Alleen als zoontje morgen nog steeds negatief blijkt mag hij pas weer 5 dagen testen nadat de dochter die het laatst klachten kreeg, klachtenvrij is. Mijn vraag: mag hij dan op dag 5 ook uit quarantaine? Of is het dan 10 dagen? Ik dacht zelf 5, omdat er dan niemand hier in huis meer klachten heeft. graag hoor ik hoe jullie er tegen aan kijken, alvast bedankt!
Ja als hij dan negatief test mag hij eruit. overigens zou ik jullie aanraden om voor jezelf ook die dag aan te houden, de kans is namelijk groot dat je na die 5e dag alsnog besmet wordt.
Dank je wel, begon ineens te twijfelen Ja precies, zo lang zoontje in quarantaine zitten doen wij gewoon nog mee. Hopelijk voor de kerstvakantie ervan af met z’n allen.
Ik ben gewoon benieuwd: had hij toen ook klachten of was het meer toevallig zo gelopen dat hij op dag 7 testte in plaats van op dag 5?
Mijn zoontje testte pas op dag 11 na testdatum van mn man positief. Een gevaccineerd iemand had dus in zo’n geval al een week weer buiten gelopen en als nog positief kunnen testen. Due quarantaine van gevaccineerden slaat echt helemaal nergens op.
De kans dat een gevaccineerd iemand besmet raakt is gewoon kleiner. Kans om besmet te raken is er altijd, maar in sommige gevallen is die kleiner. Anders kun je wel een permanente lockdown instellen voor alles en iedereen.
Ik ben gisteren wederom negatief getest. Mijn 3 dochters zijn inmiddels klachtenvrij. Mijn man en zoontje zijn vandaag getest. Ben heel benieuwd of ze na twee weken Corona in huis nog steeds negatief of alsnog positief testen.
Mijn dochter van 8 testte vorige week vrijdag positief, 5 dagen later kregen mijn man en ik klachten ook positief. Zo ook bij al onze vrienden en mijn schoonzus allemaal besmet door de kinderen en allemaal positief. Mijn man en ik zijn er behoorlijk ziek van. De kans dat een gevaccineerde besmet raakt is in mijn omgeving gewoon 100%