GGD mail via Zivver??

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by tupp, Dec 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    De ggd werkt al langere tijd met zivver, echter is het nu de bedoeling dat standaard alle mail naar mensen buiten de organisatie beveiligd verstuurd wordt. Dus ook de algemene informatie zonder persoonsgegevens.

2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    2,364
    2,822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Het feit dat je die informatie ontvangt, zegt dat je positief getest bent. Dus doordat je dat kan afleiden, heb je te maken met een gezondheidsgegeven.

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ja, maar het feit dat ik überhaupt mail krijg van Zivver, suggereert dat dan ook al toch? Want negatief getesten zullen dat niet krijgen. Dus als dàt de reden is, moeten ze die mail helemaal niet sturen en het gewoon houden bij de algemen mail "uw uitslag is binnen, log met DigiD in op coronatest.nl" die iedereen krijgt, ongeacht de uitslag.

4. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    2,364
    2,822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Op zich eens hoor. Maar dat is wel een beetje hoe het met de AVG werkt. De informatie gekoppeld aan jouw e-mailadres maakt het een gezondheidsgegeven en dus is extra beveiliging noodzakelijk. Of het een effectieve maatregel is, is weer wat anders

5. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2018
    1,047
    674
    113
    Ah de naam kwam mij al bekend voor. Met testen voor toegang kreeg ik ook op deze manier de uitslag. Veeeeeel codes invullen en verificatie en door haha.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,004
    14,668
    113
    Female
    Ik kreeg vandaag ook mail van de GGD via zivver.
    Alleen maar de positieve uitslag van mijn zoon. Totaal overbodig omdat ik gisteravond al de mail had gehad dat het via DigiD in te zien was. Toen wist ik dus al dat hij idd positief getest was. Vanmorgen heb ik ook al telefoon gehad van de GGD voor het bron en contact onderzoek.
    En dan een paar uur later via zivver nog een keer de uitslag.
    De logica ontgaat mij totaal hiervan.

Share This Page