GGGGGRRRRRR mannen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bolly, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

nou wees maar niet bang dames ,,ik doe geen reet meer... laat de hele boel liggen..

en trouwens ik heb alles geprobeerd dit is mijn laatste mogelijkheid. niet denken dat ik dit gedrag accepteer. ik heb een zeer koppig man en niets maar dan ook niets kan hem van zijn standaard gedrag af halen ... hij is ook nogal heel erg gepamperd door zijn moeder dus dat gedrag is niet een twee drie te verranderen is makelijk gezegt dan gedaan.

hij is heel goed in andere dingen maar alles wat betreft het huis aan komt laat hij vallen uit zijn handen.. zodra iets moet dan maakt hij het of niet af of doet het gewoon niet.

xx

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik denk dat dat de beste manier is om te laten zien dat het nu klaar is.. laat hem zn eigen troep maar opruimen, zn eigen was doen, zn eigen eten klaar maken en ga zo maar door..
    Heb het mijn man meteen ingepeperd toen we gingen samenwonen.. woonden allebei nog gewoon thuis daarvoor dus heb wel meteen gezegd dat het huishouden op ons tweeen neerkomt.. tuurlijk zal de één meer doen dan de ander.. Nu heeft hij ander werk en is hij altijd 1 of 2 weken weg en 1 weekend thuis, dus hoeft ie momenteel niks te doen in huis.. hij werkt dan meer dan ik, zeker nu in mn verlof... toch kookt hij wel eens op zaterdag of pakt de stofzuiger.. hoef m eigenlijk niks te vragen. Nu is hij vrij totdat de baby er is, dus hij weet dat ik hulp in huis verwacht en moet zeggen, dat doet hij ook uit zichzelf.. echt schoonmaken komt op mij neer, maar koken, boodschappen doen, wassen enzo doet hij ook gewoon...

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wat vervelend! Maar ik neem aan dat je dit al wist voordat je met hem ging samenwonen?
    Hebben jullie toen ook afspraken gemaakt over de taken in huis?
    Ik denk inderdaad dat de tips die al genoemd zijn echt kunnen helpen...maar je zult wel ff moeten doorzetten.

Moet zeggen dat ik tegenwoordig ook het meeste in huis doe, komt ook omdat ik thuis mama ben en mijn man er alleen in het weekend is. Vind het onzin dat hij nog het hele huis moet schoonmaken als ik de hele week thuis ben.
    Maar hij is niet te beroerd om wat te doen. In het weekend pakt hij ook altijd de stofzuiger, doet de afwas, soms de badkamer schoonmaken...en in het weekend zorgt hij het meest voor onze dochter.
    Het enige wat ik al 10x heb gezegt is dat de sokken van me dochter niet in de wasmand moeten (die doe ik in een waszakje). Maar goed...als dat het enige is :)

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mannen zien dat niet.. Die zien de vaat wel staan maar die hebben zoiets van 'dat kan later ook'
    Vaak als ik het aan mijn man vraag dan doet hij het wel, maar uit zn eigen zal hij het niet doen omdat hij het gewoon weg niet op die manier ziet zoals wij het zien.
    Wij hebben zoiets van het is vies dus in 10 minuutjes f doorknallen is het schoon...

Pas geleden ook weer wat moois, Vaatwasser was half vol met vuile vaat, we hadden net gegeten en hij had de tafel afgeruimd.
    Dus ik denk 'fijn, dat staat in de vaatwasser dan kan die zometeen aan' jaaaaa mis :D
    staat het op het aanrecht BOVEN de vaatwasser haha, hij zou het zo wel in de vaatwasser zetten maar duurde nu te lang..
    Die paar tellen hee ;)
    Morgen is hij vrij en hij heeft beloofd om te gaan stofzuigen en te dweilen, dat vind ik al heel wat dus mij hoor je niet klagen.
    Alleen het stofzuigen wat mannen doen.. ja alleen de gedeeltes die je ziet lol een stoel opzij ho maar of onder de tafel..
    Pas geleden vroeg ik of hij ook de matjes in de badkamer en wc wilde doen en even onder het bed 'oh moet dat ook dan?' was het antwoord.
    Ze zien het gewoon weg niet..
    Mijn man wil gelukkig wel leren koken, straks met zn opleiding heeft hij meer tijd dus dan zorgt hij dat het eten klaar staat als ik thuis kom. Hij wilde er zelfs voor op cursus haha omdat hij 'speciale' gerechten wil maken. Kan ik hem ook leren hoor maar hij is zo eigenwijs dattie niet luistert naarmij en naar een vreemde wel, prima, doe waar je gelukkig van wordt :D

De was.. sja.. Als ik die niet zou doen zou die net zo lang blijven liggen tot het wegkroop.. Strijken doettie wel maar alleen hetgene wat hij dan die dag aan moet trekken haha.

Mannen... we foeteren op ze maar oh wat houden we toch van ze :)

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn man hoefde thuis nooit iets te doen maar hier doet hij wel verschillende dingen maar ik moet het vaak wel even vragen omdat hij het gewoon niet ziet.
    Vuilnisbakken en stofzuigen is in elk geval zijn taak afwassen enz doen we samen.
    Was ophangen en opvouwen doet mijn man ook vaak.
    Suc6 met de heropvoeding!! ;)

6. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik heb wat meer mazzel met mijn vent! Hij doet de was en vouwt hem ook op en bergt alles op in de kast. Als hij thuis is (hij is kok), kookt hij en ruimt daarna ook alles op en in de vaatwasser, maakt bijna elke ochtend ontbijtje voor ons klaar. Hij doet de badkamer wekelijks, stofzuigt 1 keer per week alles van boven naar beneden. Als hij vrij is (en ik ben aan het werk), doet hij heel veel met ons meisje, fietsen, naar de kinderboerderij, wekelijkse boodschappen. En als ik ook vrij ben, geeft hij haar vaak eten en verschoont haar vaak en doet haar s`avonds in bad. Rest van `t huishouden komt voor mijn rekening.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Typisch zo'n foute opmerking waarmee zulk gedrag goedgepraat wordt.
    Dit heeft niets met 'mannen' te maken, want er zijn genoeg mannen die het wél zien en het wél oppakken.

Ik snap de frustratie van de dames hier, maar dit is niet iets wat ze ineens niet meer doen. Ze hebben het nooit gedaan en dat komt, zoals ook al eerder is gezegd, doordat het altijd geaccepteerd werd.

Dit is overigens het ergste bij mannen die altijd thuis hebben gewoond (of wel op zichzelf, maar dat mammie kwam opruimen en poetsen). Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Mannen die (écht!) op zichzelf hebben gewoond, weten hoe de wasmachine werkt, weten hoe ze moeten stofzuigen, kunnen koken, etc.

Toen wij gingen samenwonen, hebben we niet echt de taken verdeeld, maar dat is bij ons eigenlijk meteen goed gegaan. Sommige periodes deed ik meer en andere periodes deed hij meer. We hebben beide fulltime jobs en een hekel aan poetsen, dus hier komt om de 14 dagen iemand schoonmaken. Koken, boodschappen doen, wassen, vaatwasser in- en uitruimen, etc. doen we allebei. De laatste maanden van mijn zwangerschap deed hij het eigenlijk bijna allemaal en nu ik thuis zit i.v.m. verlof, doe ik de meeste dingen. Behalve koken, dat doet mijn man bijna iedere dag, omdat ik dan vaak net de kleine de borst geef.

De vuile was gaat nog niet helemaal goed. Hij legt het vaak op een hoop op ons 'rommelkamertje'. Ik heb destijds 3 grote wasmanden gekocht, waar ik de vuile was in wilde verzamelen: Bont, donker en wit (kook). En toch gooide hij het steeds op de grond. Ik heb het gewoon regelmatig gezegd. Toen is het een hele tijd goed gegaan, tot hij een paar keer een los kledingstuk (bv onderbroek) naast de wasmand op de grond gooide. Toen ben ik één keer boos geworden en heb gezegd dat ik alles de volgende keer in de tuin zou gooien. Hij begreep me en vond het goed dat ik boos werd (zolang ik het maar niet echt in de tuin zou gooien :)) en sindsdien gaat het goed!

8. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Koop een Roomba! (robotstofzuiger)
    Ideaal, die doet het altijd ;)

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Bolly: en als dit niet werkt? Dan ga je bij hem weg? Dit is toch niet iets wat nog maar net speelt? Ik snap werkelijk niet dat je het nu zo hoog op gaat spelen. Ik ben nu al ruim 10 jaar samen met manlief. En hij doet weinig maar ik heb me daar bij neergelegd. Als ik het hem vraag doet hij het wel, misschien niet zoals ik graag zou willen maar hij doet het en dat vind ik allang prima.
    Ik zou toch in een gesprek mijn standpunt duidelijk gaan maken en dan samen afspraken gaan maken. En leg vooral de lat niet te hoog.
    Als ik steeds boos moet worden om wat manlief niet doet heb ik er een dagtaak bij. Die energie steek ik liever in andere dingen. Zolang manlief maar lief is voor de kids en mij is het allang goed.

10. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Hier hebben we normaal een taakverdeling: De een kookt de ander wast af, was en strijk is voor mij, stofzuigen voor hem, enz.
    Nu ik nog thuis zit doe ik wel meer, dat vind ik normaal.
    Maar als ik straks ook weer full-time aan de slag ben, dan doen we het gewoon weer met ons twee.

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    heb het ook wel getroffen dan met mijn man, alleen ik moet het hem wel zeggen, uit zichzelf doet hij weinig, tenzij hij eindelijk eens over zijn eigen troep heen pleurt, dan moet hij wel..:D
    maar moet zeggen, als hij het doet..tja is lief, maar kan het meestal zelf nog wel overdoen, dus meestal komt alles op mij neer..

12. miffy11

miffy11 Niet meer actief

#32 miffy11, 10 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2009
    ik snap mijn vriend niet meer. hij is meestal erg vervelend, gewoon man dus.
    kreeg ik gisteren allemaal smsjes: hoi lief (!?) ik hou van je (!!!!????) en heel veel kusjes toen hij thuis kwam.

moet ik nu bang worden? ;)

moet trouwens wel zeggen dat ik het wel getroffen heb met mijn vriend hoor, al zal ik dit niet snel toegeven. sinds ik hem ken heb ik pas 1 keer gekookt. (behalve de avonden dat hij aan het werk is dan.. )
    maar hij kan zooooo lekker koken en hij vind het leuk. tsja, dan ga ik niet in discussie.

13. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    tja wat doe je dan... dumpen of accepteren. meer keuzes zijn er nou eenmaal niet. Als hij niet wil veranderen en jij dat niet kunt accepteren tja... houd het op he?! Ik heb het vanaf dag 1 geaccepteerd dat hij niet alles wil doen in het huishouden. stofzuigen is denk ik het enige :) en ook daar stoor ik mij aan want hij doet het nooit goed :p dus ik doe het liever zelf en dat neem ik hem zeker niet kwalijk.

14. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    nou we hebben een deal gemaakt,, gisteren had hij weer na het avond eten alles laten staan.. ben naar boven toe gelopen en rustig gezet je bent iets vergeten..

als een zuchtend kind kwam hij naar benenden.. heb gezegd ik maak een deal met je, je gaat van af nu gewoon dingen leren te doen en ik help je hoe je de wasmachine moet gebruiken enz enz ik verwacht niet dat je gelijk de gehel boel doet, maar ieder geval de normale dagelijke dingen doen mag wel en in het weekend wat extra's doe je dit niet dan kan je voortaan je avond eten vergeten, je schone onderbroeken vergeten en als toetje een boze vrouw.

hij ging zowaar de afwas doen en zeggen nog maar ja dat is niet eerlijk zeg. heb niets gezegt en ben met een lekker toetje in bed gaan liggen met mijn favo tv programma aaaaa heerlijk.

kwam hij met zijn grote puppie ogen naar mij toe.. ik houuuuuu van je .ja soory met die ogen kom je er niet vanaf hoor , dus vanavond moet ik weer hard boll spelen denk ik .

is wat mannen af en toe net kind..

xx

15. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    dumpen dames nou toccch :) ik heb wel eeeeeen van de liefste mannen ter wereld maar in dit geval is hij gewoon heel moeilijk en als je na een lange dag thuis kotm en een vulkaan aan afwas ziet omplof je ...

we moeten een midde weg met elkaar vinden

16. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ga niet bij iemand weg om dat een ding niet werkt ,ik hou van mijn man was gewoon even een ontploffing gisteren..van mij hoeft hij ook niet de gehel huishouding doen, we hebben afspraken gemaakt voordat we samen gingen wonen. gewoon de kleine dingen die het voor mij ook even makelijk maken , hang de was op doe de afwas, verschoon het bed dat is wat ik vraag.

17. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Mijn vriend is gelukkig niet zo heel erg slordig.
    Hij doe het huishouden, en kookt graag.
    Het enige nadeel is dat hij zijn spullen laat slingeren op plekken waar die niet horen.
    Zoals schoenen onder het bed ( stuk of 4 paar ) terwijl ik een mooi kastje in de gang heb staan voor schoenen.
    Of hij heeft ergens een schroevendraaier gebruikt, dan laat hij die ergens op het aanrecht staan, of lege bier flesje.
    Verder is het een schat van een kerel hoor, al moet ik af en toe wel vaak dingen tegen hem zeggen, even de teugels weer aanspannen, en de puntjes op de i.
    succes met de mannen! het blijven rare wezens, maar we kunnen er moeilijk zonder.
    xxx layla

18. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hmmm mijn vriend heeft een hele vreemde oplossing....hij laat een vriend van hem hier koken (is een werkeloze kok).

de strijk breng ik weg want daar heb ik een hekel aan en de rest van het huishouden doe ik.

heb me er al jaren geleden bij neer gelegd dat hij het niet doet.

19. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    volgens mij bof ik ook best.. mijn mannetje kookt bijna elke dag voor ons :D en in heet weekend wil hij altijd wel stofzuigen en de badkamer schoonmaken"

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Maar die kan geen traplopen ;)

Als het echt menis is en praten werkt niet............. je spullen pakken en heerlijk paar daagjes bij een vriendin logeren. heb ik ook met mijn ex gedaan. Daarna was ie ineens de ideale huisman :D

Deel Deze Pagina