berekenen hoe lang zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door leliebloem, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leliebloem

    8 aug 2007
    6
    0
    0
    Ik geraak niet helemaal wijs uit het berekenen van hoe lang ik nou zwanger ben om aan de vk door te geven.
    De eerste dag van mijn laatste cyclus was op 28 juni, met 41 cyclusdagen... Mijn NOD is vandaag. Sommige sites zeggen 4 weken zwanger, anderen zeggen 41 dagen?
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ze vertelde mij toen dat je 7 dagen bij je laatste ongi dag moeten optellen en dan 9 maanden verder.


    dus dan is het ongeveer 16 april dat je bent uitgerekend (als ik uit ga van die 41 daagse cyclus) maar bij de termijn echo die je krijgt zie je ongeveer de datum wanneer het kan geboren worden.

    maar in ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap.
     
  3. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik heb de babybanner van hier ingevuld en deze klopt met de VK ... ik zou dus niet te moeilijk doen .. !
     
  4. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Idd, niet te moeilijk doen en ze kunnen bij de termijnecho wel exact berekenen hoe ver je bent. :D
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Gokje lijkt me ook voldoende ;)

    Uk komt toch wanneer hij/zij wil :-D
     
  6. Writer

    Writer Niet meer actief

    ik wist ook niet hoe ver is was , omdat steeds onregelmatish ongesteld werd , ze hadden toen gerekent dat ik 6 weken zwanger kon zijn ,maar omdat zo onduidelijk was ,mocht ik op echo en daar bleek 8 weken :)
     
  7. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    van harte met je zwangerschap.
    ik heb ook een lange cyclus maar de vlk hield in eerste instantie wel de eerste dag laatst ongi aan. Pas na de echo hebben ze dat veranderd.
    Wel gaf ik meteen door dat ik een lange cyclus heb.

    om een banner te maken kun je het beste je eisprong min 14 dagen doen. Dan is die datum je zogenaamde NOD om te berekenen hoelang je zwanger bent.
    Als je je eisprong datum niet weet dan pak je vandaag min 28 dagen (je had vandaag een + test?).
     
  8. leliebloem

    8 aug 2007
    6
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Inderdaad de banner hier berekent vanaf de dag van de eisprong en telt daarbij 14 dagen bij.
    Vind het gewoon vreemd dat sommige sites vanaf de dag van laatste menstruatie berekenen, alsof alle cycli dezelfde zijn.
    Bij mij zat er namelijk 1 maand tussen laatste menstruatie en eisprong.
    De reden waarom ik dit vraag is omdat ik de laatste keer een miskraam heb gehad en ik deze keer reeds na 7 weken bij de vk mag voor een echo. Maar ik zal het aan de vk zelf vragen hoe het nou zit ;)
     

Deel Deze Pagina