1ste prikjes gehad!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door palmie37, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Onze kleine meid heeft net haar 1ste 2 prikjes gehad.
    Ze heeft natuurlijk verschrikkelijk gehuild en ligt nu lekker te slapen.
    Ben wel benieuwt hoeveel last jullie kleintjes van die prikjes heeft gehad of misschien wel helemaal niet?

Liefs Palmie

2. adi

adi Niet meer actief

Zorg iig voor dat je Paracetamol 60mg in huis hebt, in geval ze koorts krijgt.

Bij ons was het verschillend. Bij de eerste prikjes kreeg mijn dochtertje koorts en haar beentje deed echt zeer de eerste dag. Probeer haar beentjes zoveel mogelijk te bewegen vandaag, doe mee 'fietsen', dan krijgt ze geen pijnelijke plekjes.

Zielig he, die prikjes!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hij heeft hier inmiddels alle 3 de prikjes al gehad gelukkig..Vond het zoooo zielig!! Hij heeft er helemaal geen last van gehad.. geen pijnlijke beentjes of koorts.. Wel heeft hij die dagen wat meer geslapen dan anders..

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier alleen wat last van de BMR prik gehad (met 14 maanden). Maar verder nooit.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij ons ging de 1e prikken redelijk. Alleen een beetje meer slapen (en daardoor minder drinken), dat was voor een dagje.
    Daarna werd het elke prik iets erger, maar niks ernstigs. Geloof wel koorts de 3e keer, iets van 39. Maar daar ook niks voor gegeven. Hij had er verder geen last van, en sliep en dronk redelijk goed. Dan sla ik die pillen liever over..

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier ook alleen meer slapen, direct na de prikjes viel ze al in slaap. Geen problemen met eten of met koorts. Ik heb wel paracetamol in huis maar gebruik het alleen als ze last heeft, dus voor de prikjes nog niet. Ze is 13 mnd dus heeft denk ik nu 3x prikken gehad?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    4 toch? met 2,3,4 en 11 maand de DKTP?

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh ja dat klopt, dank je wel. Krijg je ervan als manlief en ik het afwisselen met het CB....alle overzicht kwijt ;)

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Gossie zielig is dat he, zo'n ukkie (blijft niet leuk hoe oud ze ook zijn!).
    Hier van prik 1 en 3 matig last gehad, van prik 2 echt veel last gehad, na prik 4 totaal niets aan de hand en nu laatste 14 mnd (BMR) weer goed ziek...
    Heel verschillend dus. Beterschap voor je kleintje!

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Heb haar net na het flesje weer in bed gelegt want zag dat ze moe was.
    Begint ze me daar te krijsen en normaal als ze bijvoorbeeld niet in bed wil zijn dan is het gewoon huilen en valt ze zo na 5 a 10 min. wel in slaap.
    Dus haar er maar weer uitgehaald en met haar op de arm op de bank gaan zitten waarna ze na 2 min. in slaap viel.
    Haar voorzichtig in bed gelegt en ze slaapt nu gelukkig.
    Denk toch wel dat ze er een beetje last van heeft!

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Even een up-date, ze is erg moe en slaapt alleen maar terwijl ze normaal om deze tijd veel meer wakker is!

Ze had ook iets verhoging 37.8 en vroeg me af wanneer je een paracetamolletje geeft, moet dat nu al?

12. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier was hij erg moe van de eerste prikjes veel geslapen de dag erna verder geen last

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier hebben ze eigenlijk geen van drie ooit last gehad na een vaccinatie. Maar hier waren ze wel een 3/4 maanden ouder dan jou kleintje toen ze de eerste vaccinatie kregen ;).

Met 37.8 zou ik persoonlijk nog geen paracetamol geven, maar wij geven dat sowieso niet snel.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier nooit last gehad van de DKTP-prikken. Alleen van de BMR ietsjes, maar dat mag eigenlijk ook geen naam hebben.

15. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Temp was alweer gezekt en ze heeft na de laatste voeding van gisteravond om half 11 doorgeslapen tot half 7 en toen moest ik haar nog wakker maken, en nu slaapt ze alweer:$

16. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Herkennen jullie dit, slapen ze echt zoveel???
    Kan haar niet wakker houden dan gaat ze huilen en wilde vanmiddag wel ff met haar wandelen en een paar bootschapjes doen, kan dat wel?

Sorry voor mijn gezeur maar ben een beetje onzeker.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Maak je geen zorgen en je zeurt echt niet hoor :) Sommige kleintjes hebben er meer last van dan anderen en slapen is een goede manier om dingen te verwerken. Gewoon lekker laten slapen, als je het idee hebt dat ze pijn heeft een paracetamol geven, en voor de rest een beetje je gevoel volgen. Ik maakte mijn smurf altijd wakker voor voedingen en nam haar gewoon overal mee heen de dag na de prikken, ook al was ze nog moe. Maar daar voel ik me goed bij. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt, en na zo'n prikje gebeurt er echt niets ergs met je kindje hoor! Gewoon een beetje in de gaten houden.

18. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Thanks Juul:)
    Maak haar ook wakker voor haar voedingen en ze drinkt erg goed.
    Volgens mij heeft ze geen pijn alleen erg moe, ga vanmiddag dan maar lekker even met haar aan de wandel, lekker in de frisse lucht.

19. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Haha, ja, die kleine van mij sliep ook bijna de rest van de dag na de prikken. Was alleen wakker om te eten en heel even spelen. Dag erna was ie er weer. Geen zorgen om maken hoor, is heel normaal. En je kan gewoon naar buiten hoor. (Tenminste, dat heb ik wel gedaan en toen was het nog een stuk kouder.) Frisse lucht is goed, zelfs als je ziek bent! Dus na een prik kan het ook wel. En in de kinderwagen kunnen ze ook prima slapen toch?
    Door ervaring wordt men wijzer.

En dat huilen, zielig hè? Vincent heeft bij de eerste prikken best even gehuild, bij de tweede ronde wat minder en bij de derde ronde gaf ie geen kick. De held. En ik bij die eerste prikronde heel stoer mijn kleine mannetje in de ogen kijken. Ik ben echt een mietje geworden sinds het moederschap. :p

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Maar ze heeft gister al die prikjes gehad dus tis nu de dag erna en ze is nog steeds erg moe;)

Ik ben ook anders hoor sinds ik moeder ben, ben helemaal verliefd op mijn meisje:D

Deel Deze Pagina