Ideeën voor kinderkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gwenolyn, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben druk bezig om onze dochter een nieuwe kamer te geven, alleen loop een beetje vast.
    Er is 1 muur "haverwit". De andere 2,5 muur worden rozen. De kozijnen zilver. Tot zover ben ik er helemaal uit, maar dan:

* De deur is ook geel. Wat mee te doen? Wit schilderen, of iets leuks met patchwork, of behang er tegenaan plakken (weet niet of het kan).
    * Haar peuterbed is beuken (Ikea Vikare). Zit te denken om die of wit te schilderen, maar misschien is het wel leuk om de kleur van haar deur in haar bed terug te laten komen (en dan ook in de kledingkast)?

Ik zie op marktplaats een hoop leuke gepimpte meubels van in de trant van pip studio. Word dit met behang gedaan? Blijft dit wel goed zitten?

De muren zijn van granol/spagtelpuz. Had een leuke muursticker gezien, maar ja, dat gaat niet houden op de muren:D.
    Misschien leuk om op de rozr muur iets met zilver te doen, en de witte muur haar naam in piepschuim? (of word het dan te veel van het goede). Letterbak is denk ik ook wel heel leuk.

Kortom: Wie wil zijn ideeën hier eens op los laten:D.

Hieronder een foto zoals het er nu uitziet (linkermuur haver wit, andere muur roze, en die kleur roze komt ook op de andere muren). Kleur verschil op de roze muur komt omdat het druk aan het drogen is.

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

Bed en deur zou ik ook wit doen maar met zilver (rand om deur en delen van het bed)

heb je behalve de kleuren al een thema?

Je kan op platen hout behang plakken en die aan de muur hangen, is erg leuk. Ik zou de patchwork of niet dan af laten hangen van je thema. de buitenrand van de platen kan je ook weer zilver doen.

Ik vind een letterbak erg leuk. wat wil je erin zetten?

mijn ene dochter heeft ook roze met wit. een muur met ruitjes en een met bloemen. vlinders als hoofdthema, die trekken over de muur naar het plafond. Ik vind hem geweldig, als je zo op het bed ligt en naar de vlinders kijkt.... maar zo kan je natuurlijk ook bloemen schilderen op je roze muur en terug laten komen op de platen.

of je maakt zo'n boom (ben je handig?) die je kan bekleden met behang. blaadjes, voogelhuisjes, poes erbij....

Ik ben geen fan van spachtelputz. vind het ellende spul, maar ik heb me er vaak aan open gehaald dus het komt mijn huis niet in. het lastige is dat je dus met hout moet werken op je muur. geeft wel dieptewerking en hoeft neti dik hout te zijn, dus het heeft ook wel zijn voordelen...

en behang op meubels lijkt me kwestie van schuren en plakken en goed aflakken. ben benieuwd!

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben er ook geen fan van. Helaas zat het al op de muren toen we het huis kochten.
    Eigenlijk kwam ik er pas van de week achter, toen we de kasten uit deze kamer haalden, dat hier ook spagtelputz op de muren zat. Altijd gedacht dat ze glad waren:(

Bed tip vind ik erg leuk!! Ik denk ook dat het beste is om de deur gewoon wit te houden. Anders word het wel erg druk.

Nee, nog geen thema in gedachten. Mijn zusje kwam net ook met het idee om een vlinder thema te doen. Vanuit het midden van de muur (vanaf beneden) om dan vlinders naar de linker en rechter hoek te laten vliegen.
    Ik denk dat dit op de roze muur erg druk gaat worden, dus dan beter op de witte muur, en op de roze muur dan inderdaad met hout werken. Haverwit schilderen met een vlinder erop, en de randjes zilver.

Ben wel redelijk handig, en vind het echt ontspannend om zo met een kamer bezig te zijn.
    Ik loop altijd over van de ideeën, maar vind het lastig om het uit te werken. Dus om het in haar kamer zo te krijgen, wat in mijn hoofd zit.

In de letterbak zou ik haar naam in zetten van piepschuim (leuk gedecoreerd), beeldje die ons gezin symboliseert, en iets van een foto, en geurzakje.

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

Wij hebben de vlinders op de roze muur . die vliegen vanuit een punt uit naar boven zodat ze ook op plafond zitten. Ik had van die roze rode vwitte vlinders ergens vandaan. hadden ze bij de kwantum en de action. is erg leuk geworden. het breekt de roze muur, maar we hebben dus behang op de andere twee wat al een patroon heeft. je hebt bij de ikea ook zo'n roze bloem nachtlamp, of zo'n roze kroonluchter van de xenos erbij?

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik denk dat op de witte muur vlinders en dan op de roze muur twee of drie schilderijtjes (kan van hout, maar ook van canvas) of een letterbak of haar naam (kan ook op de witte muur natuurlijk, met vlinders er om heen ofzo) leuk staat. :)

J.'s babykamer was ook wit/(licht) roze met vlinders. Drie muren waren wit, en één licht roze. Ik had van die vlinders met 'pantykousvleugels' bij de Xenos gekocht en daar een stuk of 6 van verspreid in haar kamer op de muur geplakt (drie op een korte witte muur, drie op de licht roze muur). Heb er een hoop positieve reacties op gehad.

Nu heeft ze weer een wit met roze (nu fuchsia) kamer, maar nu in combinatie met vogels van Lief! en een boom. Ze heeft nu anderhalve muur fuchsia (van de halve muur alleen de onderkant) en de rest is wit. Op de grootste witte muur zit de (fuchsia) boom en daar moeten nog vogeltjes bij. En op de witte muur boven het roze (met behangrand van Lief! er tussen) wil ik haar naam nog. Vind de vogeltjes van Lief! het voordeel hebben dat er daardoor veel andere kleuren goed in haar kamer terug kunnen komen.

Deel Deze Pagina