Hond bij bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door SoSweet, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoSweet

    SoSweet Lid

    9 nov 2006
    88
    0
    0
    Almere
    Beste Meiden,

    Hier zit de bevalling eraan te komen....!

    Wij hebben een hond een hond die veel aandacht wilt hebben en die heel erg gehecht is aan mij.

    Wat ik wil weten is het verstandig om de hond bij de bevalling te hebben en de hele prosedure ervoor? Mijn vriend denkt dat het beter is om hem naar opa en oma te brengen als wij hier "bezig" zijn... Omdat hij denkt dat hij dan ook geen aandacht aan onze hond kan geven en zich volledig op mijn kan concentreren iets wat ik ook wel begrijp natuurlijk. Ook ik zou immers geen tijd en aandacht aan hem kunnen geven.

    Hebben jullie dit ook mee gemaakt (voor degene die al bevallen zijn natuurlijk) en voor die meiden die ook nog moeten bevallen wat gaan jullie doen als jullie een hond hebben of wat denken jullie dat slimmer is?

    thanks!
    Liefs,
    SoSweet!
     
  2. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    Wij hebben de hond gewoon thuis gehouden, ze heeft de hele nacht voor de slaapkamerdeur liggen waken, tot ik bevallen was en daarna heeft ze de gehele kraamtijd naast mijn bed gelegen tot grote ergenis van de kraamverzorgster :)
     
  3. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ligt er aan wat je verstaat onder hond 'erbij' hebben. Het beestje in huis lijkt me niets mis maar maar zou hem/haar niet aan mijn bed willen hebben.

    In hygienisch opzicht lijkt het met niet zo smakelijk en daarnaast zal je hond maar op bed springen tijdens het persen ofzo.. ;)

    Nu weet ik natuurlijk niet of je bovenstaand in gedachten hebt maar als je hond zo aan jou gehecht is zal die uit bescherming mss gekke dingen kunnen doen..
     
  4. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Onze hondjes blijven gewoon thuis, maar niet op de slaapkamer! Ze komen sowieso nooit boven dus nu ook niet!

    Ze zullen vast wel snel wennen aan een "vreemde" die door huis loopt!
     
  5. Rootje79

    Rootje79 Fanatiek lid

    Onze hond blijft ook gewoon thuis. Hij is ook erg aan mij gehecht, dus ben erg benieuwd hoe hij zal reageren. Wel komt mijn moeder om hem een beetje bezig te houden en uit te laten.
     
  6. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    hier zijn onze 2 hondje naar mijn moeder gegaan en die heeft ze de dag erna teruggebracht en dat ging perfect!

    Succes ermee
     
  7. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen, zonder honden dus. Die waren gewoon thuis. Bij een thuisbevalling waren ze wel thuisgebleven maar zeker niet bij de bevalling. Hoe lief ook, bevallen doe ik met mijn vriend en een vk of gyn. Verder geen polonaise. Bovendien vind ik het persoonlijk erg onhygienisch tijdens een bevalling. Ik ben verder echt niet zo schoon aangelegd maar dat gaat mij te ver.
     
  8. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik denk ook niet dat ze bedoeld dat de hond op de slaapkamer moet zijn tijdens de bevalling maar of ze hem thuis laten of wegbrengen, lijkt me idd niet echt handig een hond bij je bevalling...
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Wij hebben de hond bij mijn ouders gebracht. Ben in het ziekenhuis bevallen en daar nog een dagje en nachtje gebleven. Pas na een paar dagen hebben we de hond weer in huis gehaald. We hadden toch totaal geen tijd voor hem gehad en dat vind ik ook zielig. Maar goed, al was ik thuisgeweest, dan had ik de hond echt niet bij mijn bevalling hoeven hebben. Je weet nooit hoe zo'n beest reageert. Je bent tijdens de bevalling zelf ook niet zoals je altijd bent. Ben dol op mijn hond hoor, maar daar hoef ik hem niet bij te hebben.
     
  10. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben twee keer in de huiskamer bevallen terwijl de hond gewoon op zijn plek lag. Ook nu zal de hond gewoon thuis zijn. Het is al wennen genoeg nu er weer een beeb bij komt.
     
  11. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Ik heb zelf geen hond maar denk dat ik hem niet weg zou brengen. Kan hij alvast wennen dat er een nieuw gezinslid bijkomt. Ik heb zelf een kat en die slaapt bij ons op bed. Ik laat hem gewoon vrij rondlopen als ik ga bevallen. Denk dat hij zich toch wel uit de voeten maakt.
    (kraamverzorgster zal er wel blij mee zijn dat hij bij ons op bed slaapt...)
     
  12. SoSweet

    SoSweet Lid

    9 nov 2006
    88
    0
    0
    Almere
    Thanks meiden!

    Het is idd niet zo dat hij dan bij ons op de slaapkamer mag zijn hoor... hier mag hij normaal ook niet zijn.

    Maar het idee dat je gewoon niet zoveel tijd voor hem hebt.. en dat vind ik best zielig.

    We hebben nu wat om over na te denken!
    Thanks!
    Liefs,

    SoSweet
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben nog geen idee, ik wil een badbevalling en dat zal midden in de kamer gebeuren. misschien dat we hem naar een vriendin brengen, we hebben sowieso niet een hele makkelijke hond wat betreft ingrijpende onverwachte gebeurtenissen (is 7 jaar lang zwaar mishandeld en vind sommige dingen nog wat eng). dus bij mijn vriendin is hij denk ik het rustigse, alleen zullen háár katten het mij niet in dank afnemen :)
     
  14. mama33

    mama33 Actief lid

    11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Onze hond was ook gewoon thuis. Tijdens de weeen liep ie gewoon waar ik ook was. Bij ons stond de slaapkamer deur open en wat ik nog heel goed weet toen ik mocht persen is dat ik recht in zijn gezicht keek. Dat beest was in de hoek van de slaapkamer op een stoel gaan zitten. Idioot! Hij wilde blijkbaar alles meemaken. Ik ben in een lachstuip geschoten. Gevolg 1 perswee verprutst en hond is heel snel van kamer verwijderd. Achteraf hebben we heel erg gelachen hoor.
     
  15. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    onze hondjes blijven gewoon thuis totdat ik naar het ziekenhuis ga. Dan halen mijn ouders ze op aangezien je van te voren niet weet hoelang je weg bent.
     
  16. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Het ligt er ook een beetje aan hóe je hond is. Als ik kijk naar 'mijn' hond (woont bij mijn ouders, is van mijn broer, mij en mijn ouders) en hoe hij is, zou ik 'em absoluut wegbrengen. Je wil er toch zijn voor zo'n beest, ik zou me denk ik minder makkelijk op de bevalling kunnen richten als ik wist dat hij nog in huis was.
    Maar misschien is jullie hond wel heel rustig, dan is 't misschien een ander verhaal. Maar hij heeft allicht door dat er wat gaande is en gaat dan misschien wel gekke dingen doen. Aan de andere kant: hoe reageert -ie als 't -ie weer bij jullie thuiskomt en er is ineens een baby in huis?
     
  17. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik beval in het ziekenhuis dus de honden zijn er sowiewso niet bij. Maar bij thuiskomst wanneer de kraamzorg inwendig moet controleren gaan wij de slaapkamer in met de deur dicht! Mijn honden zijn heel ergs waaks en beschermend (zeker nu) dus ik weet eigenlijk wel zeker als zij zien dat de kraamzorg mij zou controleren en het zou pijn doen (zo zien zij dat) zouden ze wel eens kunnen gaan happen.

    Die beesten zien alleen dat er iemand komt en die doet het baasje pijn. Dus bij ons geen honden bij de bevalling of na controles
     
  18. Niet meer actief

    Ik zou hem erbij houden, maar wel een backup regelen, voor het geval dat.

    Wij wilden de hond er ook graag bij. Leek me geweldig, Kim geboren en dan heerlijk met zn vieren genieten.

    Bij ons liep het anders. Ik ben in het ziekenhuisbevallen. de hond is naar mn schoonouders geweest en heeft daar een paar dagen moeten blijven.

    Wat wel belangrijk is, mocht dat bij jou zo zijn, dat je ervoor zorgt dat de hond als eerste thuis is. Zo hebben wij het ook gedaan...

    Dan ruikt het huis nog niet gek en kan de hond niet jaloers zijn op het feit dat hij wegmoest, zodat die nieuwe erbij kon komen..

    Maar goed, dit kan voor iedereen anders zijn...
     
  19. boska

    boska Lid

    9 aug 2007
    24
    0
    0
    Adm. medewerkster
    ZH
    Mijn bevalling is al lang geleden (28 jaar) maar een hond nu is hetzelfde als een hond toen.
    Wij hadden een ziekenhuisbevalling en de volgende ochtend werd ik met de ziekenauto thuis gebracht (dat was gebruikelijk in die tijd).
    Onze hond is toen even opgesloten omdat de broeders dit wilden. Zij waren al eens aangevallen toen zij een vrouwtje thuis brachten.
    Nadat de ziekenbroeders weg waren is de hond los gelaten en kwam hij bij mij boven onder het bed liggen. Het was een heel grote hond en doordat het bed op klossen stond paste hij er onder. Normaal kwam hij nooit boven op de slaapverdieping, maar nu lieten wij het wel toe.
    We hebben hem uitgebreid laten snuffelen aan de baby en de eerste poepluier aan hem laten zien. Hij nam er een lik van!
    Vanaf die tijd is hij stapelgek op onze dochter geweest. En was hij reuze waaks. Iedereen mocht bij haar in de wieg of, op straat, in de wagen kijken, maar hij stond er wel tussen.
    Het is bij ons zonder problemen verlopen, terwijl hij eigenlijk niet zo gek op kleine kinderen was. Maar dit was eigen, dus hoorde het er gewoon bij.
    Eerlijk gezegd zou ik mijn hond nooit bij de bevalling zelf gewild hebben.
     
  20. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    helemaal mee eens
     

Deel Deze Pagina