Ggz en hun regels die niet kloppen.

Discussie in 'De lounge' gestart door saphira17, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Ja weet ook niet alles:). Gelukkig niet zeg. Maar denk als je echt wil ook al zit je er flink door heen. Als er nog iets is van wil is dat je dan wel gelopen woord. Denk ook dat als je bijvoorbeeld een keer braakt je niet meteen weg moet maar wel na een paar keer. Omdat je de regels breekt om je beter te maken. De mensen denken dat een behandeling is uit hulp van de psychiater maar vergeten vaak dat alleen jij je zelf kunt helpen door ook nog iets er van probeert maken.
    Pff lastig om uit te leggen hoop dat je me snapt.

Bijvoorbeeld.

Nu werk ik vrijwillig! Op het terrein van de psychiatrie. Er loopt daar altijd een vrouw die steelt dagelijk,s het eten uit/op de afdelingen na een paar waarschuwingen krijgt ze een terrein verbod. Ze mag wel weer terug komen maar met de voorwaarde dat ze zich aan de regels houd logisch toch. Als je ziek bent( ook al snap ik zeker dat er gevallen zijn die niet te helpen zijn die zich niet laten helpen op welke manier dan ook) dat ze er ook geen kant mee op kunnen. Maar ja wat dan met die mensen. Je hebt ze er bij die er een sport van maken om weer zo snel mogelijk binnen te komen. Je maakt mij niet wijs dat sommige het er niet om doen.

Dit jaar op de open. Was er ook een op de afdeling. Open kamers dus mensen konden zo bij je spullen. Gelukkig wel kluisje voor de belangrijkste dingen die je kwijt kon. Maar die stal gewoon je oplader of ging een feestje bouwen in het rokershok. En waarom zat ze daar omdat ze uit haar huis was gezet en ze nergens terecht kon. Je hebt er gevallen bij. :) Die alles maar doen om zo te leven. Ze mocht dat weekend nog terug want ze vonden het toch sneu dat ze op straat stond. Zo ging het ook weer. pff kan er een boek werk over schrijven geloof ik. :)

2. nono

nono Niet meer actief

Ik moet toegeven dat als mensen zich niet aan de huisregels houden (Dingen jatten, over & over advies weigeren etc.) het terecht is dat er geen hulp meer word geboden totdat ze hun eigen meer onder controle hebben en wél naar advies willen luisteren. Echter als je een probleem hebt word er altijd tegen de haren ingestreken als je beter wil worden, hierdoor moet je ook doorheen. Mensen gaan (onbewust) tegen stribbelen en het is een heel gevecht. Ik had zelf last van depressie en negatieve gedachtens, mijn gedachtens werden aangepakt en daardoor werd juist het probleem groter. Dit was niet omdat ik niet geholpen wou worden maar het werd 1 grote chaos.

Kijk de docu 'Vel over probleem' maar eens. Er zit een meisje Mellanie heeft ze volgens mij, die uit de kliniek werd geschopt omdat ze iets wat afgevallen. Op youtube zul je er genoeg over vinden.

Gaat nu alles weer goed met je? Goed dat je vrijwilligers werk doet! Hahaha schrijf er eens een boek over? 'T zijn toch je ervaringen. =)

3. knap

knap Niet meer actief

Ja hoor gaat gelukkig weer steeds beter en met jou?

4. nono

nono Niet meer actief

Gaat goed hier! Ik krijg nog wel steeds de PIT over de vloer maar het is de bedoeling dat ik RIBW - ambulante hulp krijg puur om even een oogje in het zeil te houden. Ik ben blij! Ik had nooit kunnen dromen dat ik zou staan waar ik nu sta en toch is het gelukt! =)
    Natuurlijk wel eens een dagje wat minder gaat maar ik zorg er zelf voor dat ik niet direct weer in een depressie beland.

5. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Inderdaad, gaat goed hier haha

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik.kreeg laatst ook een rekening van de psycholoog waar ik spontaan depressief van werd

7. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Als de tijden klopten had ik er niks mee gedaan. Maar de tijden kloppen niet. En wat ze rekenen al helemaal niet!

Deel Deze Pagina