Ik heb echt even jullie raad nodig! Mijn man en ik staan wat Namen betreft nogal ver van elkaar vandaan.. Nu was/is er een naam die we beide mooi blijven vinden .. Wouden dochter 1 al zo noemen maar toen twijfelde ik ook al zo uiteindelijk kwamen we nog op de naam N en zo heet dochter 1 nu. Nu dus weer een dochter op komst en de naam waarover ik twijfelde blijft maar terug komen wil haar graag zo noemen maar. ... Mijn nicht heeft een dochter die zo heet dit maakt dat ik blijf twijfelen en waardoor ik dochter 1 een andere naam heb gegeven Mijn man vind dat ik me er niks van moet aantrekken. Zie mijn nicht maar 1x per jaar en de kinderen dus ook.. totaal geen contact mee eigenlijk.. Mijn vader is daar in tegen wel close met zijn broer en hun zullen dan als wij de naam geven beiden een kleindochter hebben die zo heet .. ook mijn vader zegt meid geef die naam gewoon maar toch blijft het knagen. . Wij schrijven het anders jullie kunnen het zien als Sophie - sofie Sara - sarah Norah - nora Isa - iza Louiza- louisa Het is dus ook een vrij klassieke naam die nu eenmaal wat vaker voorkomt. . Wat zouden jullie doen ? Vooraf al vertellen heb ik ook aan gedacht maar omdat ik haar eigenlijk nooit spreek vindt ik het nu ook zo raar om dit te doen ..
Ik zou het wel doen!! Helemaal als je nauwelijks contact hebt. Ik zou ook even twijfelen hoor, maar denk ik wel doen... Ik ben erg slecht met leuke namen bedenken dus als het voor je gevoel echt de naam is zou ik het doen! Wil je de naam ook delen? Kan wel inspiratie gebruiken
Gewoon doen.. Als onze tweede een zoon wordt heeft hij ook dezelfde naam als zijn achterneef. Ik spreek mijn nicht ook maar 1 a 2 x per jaar en verder niet. Daarbij komt dat ik intussen een stuk of 40 achterneefjes/nichtjes heb en ml een stuk of 20. Dan nog nabije familie/vrienden; zo zouden er heeeeeeeel veel namen afvallen. Daarom kijk ik biet neer naar achterneefjes/nichtjes.
Tja hier in mijn mans familie ook een aantal neefjes/nichtjes die hetzelfde heten. Vinden ze ook geen probleem van elkaar en ik zie het probleem ook niet zo. Waar ben je dan bang voor, dat ze vindt dat je haar naam gestolen hebt ofzo? Er zit toch geen copyright op een naam.
Nee dat is ook zo! Het zijn denk ik de hormonen die me laten twijfelen.. en waar ik bang voor ben ? Geen idee dat de familie het raar gaat vinden ofzo ..
Als het DE naam is, zou ik het gewoon doen. Bij een vriendin van mij was het ook precies zo met het dochtertje van haar nicht. Zij hebben er juist alleen een leuke reactie op gekregen!
Doen! Dit blijft knagen maar als je de naam niet geeft knaagt dat waarschijnlijk harder. Want als dit voor jullie dé naam is maar je gaat een andere kiezen alleen vanwege het nichtje, maak je denk ik de verkeerde beslissing.
Gewoon doen! Het blijft knagen dus het is een naam die jullie echt graag zouden willen, en je nicht zie je maar super weinig, het is dus niet zo dat het in jullie levens veel door elkaar heen zou lopen. Je maakt je druk om je vader, maar zelfs die zegt; gewoon doen! Ik zou me niet tegen laten houden en gewoon deze naam geven hoor!