Niet mijn smaak. Doet me ook denken aan de bedrijf ofzo. Weet niet waarom hoor. Vind hem net als anderen vrij hard. Heb er geen tokkie associatie of iets dergelijks mee.
Wat bedoelen jullie eigenlijk met hard klinken? Ik vind namen met een -r erin juist hard klinken. Als ik Gideon en Ruben heb bijvoorbeeld, vind ik Ruben veel harder overkomen dan Gideon. En Gideon en Harry....Harry klinkt in mijn ogen harder dan Gideon. Maar goed, het is ook vaak je eigen ervaring met een naam en welke associaties je er dan mee hebt wat je mening over een naam vormt. Als ik een lompe slecht geklede en ongemanierde Gideon zou kennen, zou ik ook zeggen dat ik de naam niet mooi vind. Puur op mijn eigen ervaring met een Gideon gebaseerd. Maar dat betekent dus niet dat elke Gideon dan dus lomp, slecht gekleed en ongemanierd is....
Door de g denk ik. Ik vind het ook niet echt hard klinken en ik heb nog wel een Noord-Hollandse g. Maar die letter hoort wel bij wat veel mensen als harde klanken ervaren.
Het is een Bijbelse naam. Het betekent zoiets als 'leider'. Niet mijn smaak, ik kan me voorstellen dat het in meerdere lagen van de bevolking voorkomt, omdat het chique kan klinken (want hé, 3 lettergrepen) maar ook buitenlands, op zijn engels uitgesproken ("oh leuke tweede naam bij Jaylano!") (niet mijn woorden trouwens )
Dan zou de naam hier in het zuiden een stuk minder hard klinken. 😄 Daar kan ik me best iets bij voorstellen.
Leuke nette bijbelse naam. Heb er dan weer absoluut geen volkse associatie bij. Zie er wel een lief ondeugend manneke bij.
Ik had bij deze naam meteen van die Romeinse films met ridders op hun paard voor me waar de mannen allemaal bijbelse namen hebben. Niet direct iets erg negatiefs of positiefs, eerder tijdloos en bijbels.