Hallo, Mijn dochtertje van nu precies 2 weken drinkt als ze haar fles krijgt deze al gierend ademhalend leeg, ik wordt er zelf gewoon benauwd van als ik het hoor..... Is dat wel goed? Zodra ik de speen uit haar mond haal herstelt haar ademhaling direct. Ze drinkt uit een dr. brown fles met een fase 1 speen. En drinkt sowieso langer dan 15 minuten voordat de fles leeg is. Ze krijgt hypo allergene voeding. Bedankt alvast voor je reactie!
Hoi hoi, Hoor je een hoog geluid bij iedere slok zeker. Dat komt omdat het dan snel gaat, en ze gulzig is. Dat is geen probleem hoor. Je zou eventueel een andere speen kunnen proberen. Groetjes Adrienne
hoi hoi, Nee dat is het niet, ze begint juist heel rustig te drinken en dan opeens is ze de controle kwijt lijkt het wel en wordt ze heel benauwd, het is echt heel naar voeden zo. Ik zou ook niet weten welke speen nog langzamer gaat.... Groetjes, Chantal.
Hoi hoi, Het is voor mij lastig om te kunnen zeggen wat het zou kunnen zijn, omdat ik het niet kan zien natuurlijk. Wanneer moet je naar het CB? Ik zou als ik jou was het met een camera of je telefoon opnemen zodat je het in ieder geval daar kunt laten zien. Als ze de controle kwijt raakt, stop dan even, en laat haar even doorademen, en begin dan weer opnieuw. Was het de eerste week ook al zo? En wat zei de kraamverzorgende ervan dan? De dr Brown heeft een langzame speen inderdaad, maar blijkbaar gaat het toch erg snel voor haar. Je zou misschien nutriton toe kunnen voegen, zodat de voeding wat dikker wordt. Mocht je het helemaal niet vertrouwen, ga dan even naar de huiarts, of in het weekend naar een huisartsenpost. Groetjes Adrienne
Nee, ze had dat de 1e week nog niet. Eerst zat ze aan de borst, maar door borstontsteking en het nog hebben van 3 andere kinderen deze keer al zo vroeg over gestapt op fv. Ze was 10% afgevallen op dag 4. Het is ongeveer 5 dagen geleden begonnen. Ze drinkt nu voor de 10e dag uit de fles. Ik heb vandaag op internet gelezen dat sommige baby's moeite hebben met het ritme van drinken, slikken en ademhalen. Misschien dat zij hier ook last van heeft? Wel raar dat het dan niet meteen begonnen is...... Vandaag lijkt het iets beter te gaan. Zal het zeker voorleggen aan het CB. Reuze bedankt voor het meedenken! groetjes, Chantal.
Hoi Adrienne, Ik wilde je nog even laten weten dat ons meisje verborgen reflux heeft. Ze zit nu aan de medicatie en is een heel ander kind geworden, heerlijk! Groetjes, Chantal.