Tong uit de mond

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Roxx79, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxx79

Roxx79 Lid

2 jul 2011
    49
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje van 3 weken steekt heel vaak zijn tongetje een stukje uit de mond, ook in zijn slaap. Dit doet hij al vanaf zijn geboorte. Is dit normaal of is dat iets waar ik me zorgen om moet maken?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Vaak steken kindjes hun tong uit om aan te geven dat ze honger hebben, ze smakken dan een beetje.

Heeft er iemand over gesproken tijdens de kraamweek, de verloskundige of de kraamverzorgende? Op zich kan het geen kwaad hoor. Als je het niet vertrouwt kun je altijd beter even aan een arts laten zien, zodat je gerustgesteld wordt. Anders blijf je er zelf mee rondlopen.

Groetjes Adrienne

3. Roxx79

Roxx79 Lid

2 jul 2011
    49
    0
    0
    Ik snap wat je bedoelt met als ze honger hebben, dat is het dus niet. Ik heb een week in het z'huis gelegen, daar hebben ze er niets van gezegd (toen heb ik er zelf ook niet naar gevraagd) en de kraamzorg heeft er ook niets van gezegd. Denk op zich ook dat het niets is, maar ben er niet helemaal zeker van. Moet ik met hem dan naar de huisarts gaan? Of moet ik het bij het consultatieburo vragen? Daar heb ik over 1.5 week een afspraak staan.

Vast bedankt.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat is aan jou, of je wil wachten. Als je er erg onzeker over bent, zou ik niet wachten tot je naar het CB gaat. Schaam je er niet voor hoor, om naar een huisarts te gaan. Het is heel gegrijpelijk dat je je zorgen maakt.

Groetjes en laat even weten hoe het afloopt.

Adrienne

Deel Deze Pagina