Hahaha okeey.. je weet maar nooit op deze forum sommige kindjes zijn best vrijgevig.. maar sommige kindjes.......
Toen luc 4 was had hij een koekje. Ik vroeg of ik een stukje mocht. Werd ie boos en het mocht niet. Dus ik zo: mmm mama wil echt een stukje hoor. Samen delen? Die reactie van luc was niet te zuinig, boos en boos kijken en roepen: NEE DAT IS VAN MIJ JIJ MAG NIET Heb zo het koekje uit z'n handen gegrift en volledig in m'n mond gepropt. Niet delen? Prima. Dan krijg je niets. Hij heeft het nooit meer gedaan 😂
Zooo dat is nog eens lekker sparen! Hoeven jullie niet meer te doen haha en wie weet is hij later ook zo zuinig op het geld! Hou ervan als kindjes zo zuinig zijn op hun lekkers, als ik was gaan nephuilen had ik hem wel gekregen hoor maar hij was al dagen erg lief dus mag die lekker ze chipie eten. Watvik wel appart vund is dat hij beter deelt met de hond, die mag soms een hele boterham van hem krijgen, dit mag die uiteraard niet.
Like! 😂👍🏼👏🏼 Die monsters van mij moeten ook gewoon delen hoor, hebben ze gewoon te leren. Zo'n gruwelijke hekel aan kinderen (en volwassenen dus!) die dat niet doen.
Ik ook! Ik ging vroeger wel eens bij een vriendinnetje spelen en als er dan wat drinken of wat lekkers gepakt werd, deed ze dat alleen voor zichzelf. Ik stond erbij en keek ernaar. Was nog jong dus durfde er ook niets van te zeggen en moeders corrigeerde ook niet. Echt zó asociaal!
Aiaiai, dat is idd wel erg! Mijn oudste draait dat delen erg om; krijgen ze bv allebei een koekje, propt de oudste haar koekje snel in haar mond en wil dat dat har zusje met haar deelt 'want je moet altijd samen delen!'. Euh, nee dus he Met avondeten ook; oudste geeft gerust haar groentes aan haar zusje, want delen is zo lief
Ik weet niet zeker of dit serieus is, maar ... Als je wilt dat je kind iets deelt, dan geef je dat toch duidelijk aan bij het aanreiken, in plaats van later te vragen en het antwoord af te keuren? Wel een leuk verhaal, gehoord van een opa: toen hij kibbeling ging eten met zijn kleinzoon besloot het jochie dat hij het zo lekker vond dat hij wel meer lustte. Toen er nog twee stuks kibbeling in het bakje lagen keek hij even nadenkend. Het was zijn beurt om te pakken, maar hij wilde eigenlijk beide stukjes. Plotseling kreeg hij een lichtje in zijn oogjes en gingen beide handjes naar het bakje. Meneer had uitgedokterd hoe hij in één beurt twee handjes kon vullen.
Hij had het koekje gehad van de buurvrouw en kwam ermee thuis. En ja het is serieus. Kinderen moeten leren delen en horen niet te gillen en te krijsen tegen hun moeder dat ze niets mogen hebben, dat pik ik echt niet hoor. Gewoon op een normale manier vragen tot 2 keer toe. Niet luisteren? Dan niet en dan is dat het gevolg. En het heeft geweekt want hij deelde daarna altijd zonder morren met iedereen.
Hier mag dochter best iets voor zichzelf houden soms. Net zoals ik geen koekjes ga uitdelen als ik in het park toevallig naast iemand zit. Als ze thuis komt met een koekje van de buurvrouw, noem ik haar een geluksvogel en ga ik niet zeuren en bedelen om een hapje. Doet ze bij mij ook niet.
Dat vind ik ook Fuddey. Zeker als je vraagt of je ook een stukje mag, dan kan iemand ja, maar ook nee zeggen. Zelfs een kind
Doe niet zo raar met je zeuren en bedelen. Alsof mijn kind nooit iets voor zichzelf mag houden 😂😂. Het is meer de reactie van mijn kind die mij deed besluiten om op die manier te reageren. Als hij gewoon had gezegd: maar mama die heb ik toch gehad etcetera hadden ik hem het uitgelegd etc. Maar als ik normaal vraag om te delen en ik krijg een enorm krijsend stampconcert ben ik er snel klaar mee. Maargoed dat is natuurlijk totaal niet ethisch verantwoord en ik ben een ontaarde moeder, ik weet het. Sorry. Ps: mijn kind "bedeld" wel bij mij als ik een ander toetje heb dan hem, om te proeven. Slecht hé?
dat vind ik een asociale reactie van jou, daar leert hij wel wat goeds van ja dat is gewoon afpakken, neem aan dat hij dat ook niet mag
Wat betreft het niet delen van het koekje: had ik ook gedaan. Zo'n toon hoeven mijn kinderen niet aan te slaan. Mijn oudste deelt tot vervelens toe. Zakje vieze winegums.. Hij blijft vragen of ik er écht niet ook een paar wil.
Ik heb het ook zo gedaan hoor bij de middelste. Bij de oudste is het nooit nodig geweest. Maar als hij even naar de winkel gaat om bijv brood te halen en hij krijgt een snoepje, eet hij de helft op en de andere helft neemt hij mee naar huis voor z'n zusje
Ik had het ook gedaan hoor, ze leren het maar haha. Vaak lacht hij er zelf om "ohoh mama!" Als die weer lief doet halen we lekker puh nog 1 Of ik leg hem uit dt hij nog genoeg voor zichself heeft en echt wel 1 kan missen. Ieder ze eigen opvoeding en ieder kind is anders. Neemt niet weg dat ik erg vaak smakkelijk kan lachen om hem
Mijn vader is soms echt vreselijk gierig! Op vakantie moesten we altijd bij de meest goedkope supermarkt boodschappen doen en dan een blik tomatensoep van 1 of ander vaag merk moest perse mee omdat deze 5 ct goedkoper was dan degene die wel lekker smaakt. En zo ging dat met alles! Ijsjes... We kochten die altijd in de supermarkt, prima en geef ze ook groot gelijk. Maar dat we dan perse een ijsje moesten die niet echt lekker waren, omdat ze goedkoper waren.... En ja, zelfs mijn vader vond ze minder lekker dan de wat duurdere ijsjes. Ook een keer gehad dat ik ergens weg ging (vrijwilligerswerk) en dat een aantal mensen mij hadden uitgenodigd om uit eten te gaan. Prima, gezellig. Vervolgens bij afrekenen of ik zelf even wilde betalen. Heb het maar gewoon gedaan en er niets van gezegd, maar stond toch wel even raar te kijken. Zij nodigde mij toch uit om als afscheid uit eten te gaan?