Hoe het met de bedragen zit weet ik niet maar dat zij reisKOSTENvergoeding krijgt zonder kosten te maken.... tja, dan kan ze best een deel daarvan afdragen. Als je beide niks zou krijgen zou ze toch ook meebetalen? Als zij het niet kreeg en jouw reiskostenvergoeding is (ruim)dekkend voor wat je kwijt ben vind ik het anders.
Nou zes euro per dag, het hield niet echt over... Had er nog iemand mee gereden dan had ik nog minder gevraagd. Nog eentje: Mijn broer betaald contant als het bedrag naar beneden wordt afgerond. Als het naar boven wordt afgerond pint ie Dus als het 30,02 is betaald ie contant en als het 30,03 is pint ie het! Het is wel aanstekelijk trouwens, want soms probeer ik met tanken net nog een centje meer er in te doen en dan contant betalen Meerderen die dit doen?
Dit vind ik wel een vindingrijke! Ga ik eens op letten. Voor de stunt dan, niet om er rijker van de worden, danwel niet door te verliezen, want kom op.. Eén cent?!
Hahaha maar het geeft me gewoon een glimlach die ene cent... en als je het optelt... Nee het is puur een grapje voor mezelf eigenlijk.
Reiskosten idd. Pff dat gezeur had mijn man ook. Hij haalde elke dag 2 collega's op. Moest er 3 kwartier eerder weg en was 3 kwartier er door later thuis. Alle 3 kregen ong 100 reiskosten per maand. 1 collega gaf zijn reiskosten altijd aan mijn man. Voor het omrijden en de moeite. Hij hoefde immers geen 8.50 per dag voor de bus te betalen. Collega 2 betaalde niets. Na 2 maanden (hij betaalde niets maar 'eiste' wel. ) Heeft zijn baas gezegd je betaald of 'man' het volledige reiskosten of zolang je met hem mee rijd betaal ik jou geen reiskosten uit maar betaal ik het aan 'man'. Hij heeft de 2 maanden met veel gezuchy en gesteum betaald en ging daarna niet meer mee. Prima zijn keuze. Daarna kwam hij erachter dat zelf rijden een stuk duurder was dus had hij gevraagd of hij voor 50 per maand weer mee kon rijden. Man heeft geweigerd..
Wij hadden een traphekje van de Ikea die wij tussen onze woonkamer en keuken hadden geplaatst. Voor ons zoontje is hij niet meer nodig en we waren al weken van plan dat ding een keer eraf te halen en weg te gooien. Enkele dagen geleden zat ik onze mailbox op te schonen en zag bij toeval een mail van de Ikea die geheel aan onze aandacht ontsnapt was dat er een terugroepactie was van deze traphekjes en dat je die in kon leveren en het aankoopbedrag terug kon krijgen. We wisten niet wat we er precies voor betaald hadden (en dachten dat het rond de 30 euro was). Maar vandaag gingen we hem terugbrengen en kregen we 59,95 euro terug. En dat voor een hekje die we eigenlijk weg wilden gooien.
Ja ik met tanken vooral. Ik heb niet altijd cash bij me, maar als ik het heb dan tank ik bijv voor 30,02 en betaal dan 30 euro aan de kassa. Bespaar me 0.02 cent en die zit wel in mn tank Tel uit je winst
Oh echt? Wij hebben er 3. 1 nooit gebruikt, die wilde ik nog een keer op marktplaats zetten. Ik heb ze alleen binnenkort weer nodig. Maar ik heb er nu toch niet zo'n goed gevoel meer bij, dus dat wordt cashen bij de Ikea van de week.
Nou dat klopt wel, maar mijn ervaring met Indo's is dat ze enorm trots zijn en niet willen dat andere mensen weten dat ze arm zijn!
Nou als je zelf brood eet omdat je geen geld hebt om voor jezelf te koken, noem ik dat niet goed voor je bezoek (of eigenlijk wel ten koste van jezelf). Mijn SO haalde nootjes bij de notenboer, nooit een zakje bij de supermarkt, terwijl ze het niet kon betalen. Dat klopt gewoon niet, zo vaak gezegd maar het drong niet tot haar door dat iedereen wist dat ze geen cent te makken had (en ontzettend veel schulden). Totdat ze een herseninfarct kreeg en wij inzake kregen in de schulden en nu na 4 jr is ze schuldenvrij en kan ze met geld omgaan (schuldhulpverlening). Nog steeds kan iedereen bij haar binnenkomen maar de dagen erna eet ze ook nog goed zeg maar.
Maar dat wist je al, júist omdat ze in een achterstandswijk woonden. Denk niet dat het met 'trots' te maken had, eerder met een enorme gastvrijheid. (die vind ik sowieso vaak beter bij mensen uit een andere cultuur, dan bij Hollanders)
Ja dat is weer een andere situatie caithy Bij mijn familie is gewoon altijd eten, vooral als er bezoek is. Ze hebben het overigens niet slecht ofzo.
Kijk, dat is een ander verhaal. Als je écht geen cent te makken hebt moet je niet luxer gaan inkopen dan nodig. Maar in het geval bij mijn Indonesische vriendin ging het meer om 'het niet breed hebben.' Ze lagen niet krom van de honger, maar in vergelijking tot mijn toenmalige Nederlandse vriendin hadden ze het wel stukken minder. (maar wel veel meer gastvrijheid)
Ja, denk dat het idd gastvrijheid is. Oké, weet niet of het een gierige actie is, maar ik koop weleens wat in de uitverkoop of kringloop en verkoop het dan via marktplaats met veel winst.