Gierige acties deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Maar je moet eerst een shirt kopen á 2,50/3,00 euro en dan dan 5,00 euro voor het goede doel? Oei,dan ben ik ook gierig.:oops: Vind dat een best bedrag. Je kan het natuurlijk niet maken om dat shirt niet terug te kopen als je kind erbij staat.

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.875
    7.938
    113
    Ik heb persoonlijk geen moeite om €8 te geven aan het goeie doel, maar er zit een heel dwingend karakter achter deze opzet, want je kan het natuurlijk niet maken dat T-shirt niet te kopen en dat vind ik wel een beetje raar.

Leni88 vindt dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Ik heb ook een hekel aan zulke markten op school. "Verplicht" de knutsels van je kind kopen

Leni88 en jojo85 vinden dit leuk.
  4. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Tja, als de opbrengst van zo'n schoolmarkt ten goede van de school/ouderraadkas komt, heb ik er geen problemen mee.

Hier ook wel eens zoiets gehad, met de opbrengst konden ze dan weer wat extra's doen voor de kinderen, alleen maar goed denk ik.

DQueen vindt dit leuk.
  5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.875
    7.938
    113
    Ja terwijl je er thuis waarschijnlijk mee doodgegooid wordt :roflmao:

6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Dat vind ik ook heel erg raar!

7. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Het heeft inderdaad een beetje een dwingend karakter... Als er ouders zijn die het zich niet kunnen veroorloven dan krijgt het kind ook zijn of haar shirt mee naar huis en dit is ook duidelijk gecommuniceerd.

Een keer per jaar organiseren we zo'n markt en er is eigenlijk nooit iemand die moeilijk doet.

8. Waterlelies

Het het erg aardig dat jullie het shirt meegeven aan ouders die het moeilijk kunnen missen. Geven ze dat ook aan? Ik weet uit ervaring van een aantal geleden dat er toch schaamte bij zit, als 8 euro ineens uit je (week)budget vliegt en je hebt het eigenlijk niet. Ik had dat toen nooit durven vragen.

jojo85 en DQueen vinden dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Maar hier gaat het keer 3, dan is het al 24 euro. Als je dan ook nog wat wilt drinken/iets anders kopen loopt het hard op

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.875
    7.938
    113
    Ja ik snap 't, daarom vind ik de opzet van die markt zo krom. Je krijgt cru gezegd gewoon de mededeling dat je € 24 moet geven aan een goed doel. Maar dan verpakt in de vorm van een markt :)

DQueen vindt dit leuk.
  11. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik doe mijn best om wat te weten over de thuissituatie van de kinderen door met de kinderen te praten, te observeren en door open gesprekken met ouders te voeren. Ik geef het altijd aan dat het een optie is en als ik vermoed dat betalen een probleem zou kunnen zijn neem ik de ouder even apart.

Ik weet dat mensen zich schamen en dat is echt heel jammer.

DQueen vindt dit leuk.
  12. Waterlelies

Fijn dat het zo ook kan:thumup:

floppie888 vindt dit leuk.
  13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.310
    113
    Vrouw
    De ouders van mijn klasgenote van de middelbare school leefden nogal eh terug in de tijd. Ze hadden een goed inkomen, dubbel inkomen ook, maar geen schotel. Dus vriendin keek alleen nl 1,2, 3 en 1 regionale omroep. Verder lief gezin, maar ik schrok toen ik daar kwam logeren: mijn kussen bestond uit een kussenhoes met kleding erin (zeg het dan van te voren) en toen kwam de grootst schok:
    Het badwater werd gedeeld door 4 kinderen. Eerst de jongste (10 jaar was ie), toen de middelste, daarna mocht ik erin en daarna mijn vriendin. In hetzelfde water. Ze hadden een boerderij dus schoon was niemand... Tegen de tijd dat ik er in mocht was het water grauw met drijvende ondefinieerbare stukjes, geen schuim meer te bekennen en heel koud. Nu zei de moeder: omdat je gast bent, mag je een beetje warm water erbij doen!

Ik kwam graag bij ze thuis maar logeren heb ik nooit meer gedaan!

smax, brownielover, DQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.441
    2.232
    113
    Ieeeeuwwww:|:|:confused:

15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Dat is wel heel erg terug in de tijd....jaren 40-50 werd dat gedaan :eek:

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier om de 2 jaar een kerstmarkt, je mag de knutselwerkjes van je kind gewoon meenemen, je hoeft niet te betalen, maar een vrijwillige bijdrage wordt wel gewaardeerd en mag je in een doos doen. Heel fijn geregeld zo vind ik!

floppie888 vindt dit leuk.
  17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik vind die prijs ook best hoog (en vind mezelf alles behalve gierig). Hier op school is er ook 1x per jaar zo een markt, niet voor het goede doel maar voor de schoolkas omdat steeds minder oudets de vrijwillige bijdrage betalen, dan kun je ook de knutsels van je eigen kind kopen maar die zijn nooit duurder dan €2 en ook niet gemaakt van materialen die je daarvoor ook al een keer betaald hebt.

18. DQueen

DQueen Niet meer actief

ik moet er een beetje om lachen (vooral het stukje dat je als gast dan een beetje warm water erbij mocht doen) maar wat een gruwel!!

19. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.286
    2.625
    113
    Vrouw
    Wij waren een keer uitgenodigd voor een barbecue (Ik eet heel weinig vlees dus nam zelf een aardappel salade en stokbrood mee).

Kreeg ik na afloop een appje of ik €20 wilde overmaken omdat het vlees best duur was.

Als man lief en ik samen gaan barbecuen zijn we niet eens €20 kwijt :roflmao:

20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En je hebt het dan ook niet betaald neem ik aan?!

Deel Deze Pagina