Gierige acties deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.286
    2.625
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd wel. Ik vind het namelijk vervelend als ik mensen teleurstel. En ik denk dan maar zo; Wij hebben het gewoon prima En blijkbaar hebben zij die €20 hard nodig:roflmao:

2. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    We gingen eens met een groepje macaroni eten bij een vriend op zijn uitnodiging. Konden we achteraf allemaal 5 euro lappen. Tuurlijk, want een pan macaroni kost echt 40 euro :rolleyes:. Daarbij vond ik dat echt raar aangezien hij ons uitnodigde. Had het dan van tevoren aangegeven.

Noorie, Salentein en EdN vinden dit leuk.
  3. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat vind ik echt gierig iemand uitnodigen en achteraf geld vragen! Ik vind dat ook een kwestie van slechte normen en waarden.

Noorie vindt dit leuk.
  4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Bewonderenswaardig. Ik heb het prima, maar echt niet dat ik had betaald.

DQueen vindt dit leuk.
  5. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik vind dit helemaal niet onder noemer gierig vallen. Dit is gewoon iemand bedonderen, een poot uitdraaien enz. Ronduit asociaal!

Anna009 en DQueen vinden dit leuk.
  6. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ja inderdaad helemaal met je eens, dit is beter willen worden over de rug van een ander.

7. Salentein

Salentein Niet meer actief

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.836
    3.630
    113
    Ja, zo gaat het bij ons ook. Ze verven een potje of maken een fotolijstje oid en die kun je vervolgens kopen voor een euro of 2/3 en van de opbrengst wordt altijd iets voor school gekocht (laptops, een nieuw speeltoestel, dat door dingen). Ik kan me levendig voorstellen dat het als je op een streng budget leeft niet heel prettig is als je voor een paar kinderen op school in totaal min of meer verplicht 16-24 euro moet afrekenen. Beetje onnadenkend van zo’n school.

DQueen vindt dit leuk.
  9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.836
    3.630
    113
    Ik lees een heleboel dingen in dit topic die ik meer vind getuigen van hebberigheid van het ‘slachtoffer’ dan van gierigheid van de ‘dader’ (klachten over goedkope cadeautjes en zo), maar dit is wel echt een perfect voorbeeld van gierigheid :D. Überhaupt het idee dat je iemand uitnodigt voor een bbq en vervolgens een rekening indient!

10. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Eerder hier een apart topic over gemaakt, maar de situatie hoort hier ook thuis.

Mijn date van destijds appte me: ‘Zorg dat je vanavond om 19:00 uur klaar staat. Ik heb een verrassing.’ Nou, hartstikke leuk natuurlijk. Om 19:00 uur komt hij me ophalen en hij vertelt dat we uit eten gaan. Leuke avond gehad, lekker gegeten. Krijg ik na een week een appje met de vraag of ik de helft van wat het etentje gekost heeft, nog even naar hem over wil maken...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet te beroerd om mee te betalen. Maar als ik uitgenodigd word en zelf niet eens de keuze krijg waar we gaan eten, dan vind ik niet dat ik hoef mee te betalen.

Noorie vindt dit leuk.
  11. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.875
    7.938
    113
    :eek: Nee inderdaad. Ik neem aan dat je dat ook niet hebt gedaan? :)

12. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik heb het inderdaad niet gedaan. Ik heb hem veel succes gewenst met zijn verdere leven.

soovi en Nellie4 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina