In onze achtertuin stikt het van de vliegen! Ik heb echt geen idee waar ze op af komen. Ze zitten op de muur van de schuur, rond het zwembad, op de tegels, picknicktafel, echt overal. De groene bak is leeg en schoon en er ligt volgens mij niks te rotten. Is het de tijd van het jaar? Of iets waar ze op af komen waar ik niet bij stil sta? En waar kunnen ze niet tegen? Welk luchtje? Ik wordt er helemaal kriegeli
Ik lees ook mee. Vanmorgen zat de hele achtergevel vol met die beesten. Brrr Ook hier schone containers, geen etensresten of rottende dingen.
Ik denk dat de stenen van de gevel warmte vasthouden en vliegen komen op warmte af. Hier vliegen ze eind van de dag rond onder het zonnescherm als die omhoog gaat zijn de vliegen zo weer weg.
Ja dat denk ik ook. Maar heb het echt nog nooit zo extreem gezien, ook vorige zomer niet. Schrok me kapot vanmorgen, zo vies. Nu zijn ze weg (na wat hulp van mijn vliegenmepper haha)
Ok. Lijkt er dus toch op dat het iets is waar je even niks aan kunt doen.... aangezien ik niet de enige ben. Zal indd wel te maken hebben met de warmte van de stenen enzo. Maar als ik bij m'n buren kijk, hebben ze er daar geen last van. En t zijn van die groene. Die komen meestal op iets rottends af toch?
Woon je in de buurt van een weiland? Wij hebben dit elk jaar, maar meestal in September. Gelukkig nu nog niet gezien. Wij wonen overigens aan een weiland. Ik vond dat een verklaring voor de hoeveelheid. Ze zitten op de muur vanwege de warmte.
Ja een kat... We hebben al rondgekeken of ze misschien gepoept heeft in de tuin. Maar volgens mij niet. Er ligt ook altijd wel een drol id kattenbak. Ook geen dood vogeltje oid.
Hier ooit ook zoveel vliegen, ook aan de binnenkant van de ramen van een buurman. Die bleek al 3-6 dagen dood in huis te liggen. Dus... Heb je je buren de afgelopen dagen nog gezien?
Bij een vriendin van mij heeft 6 maanden lang (tenminste dat was de tijd dat ze de caravan op slot deed en weer open deed) een dode kat in haar bed gelegen. Zoveel vliegen en maden bij elkaar had ik nog nooit gezien. En de stank was niet te doen. Er is een hele dag ongedierte bestreiding bezig geweest en er zijn nog meerdere behandelingen nodig geweest om de stank weg te krijgen.
Hier zomers ook altijd veel last van vliegen. Ik heb wel eens gehoord dat vliegen niet van lavendel houden. Dus heb nu, om dat uit te proberen, bij de kliko en op de tafel buiten een lavendel plant gezet. Hopelijk helpt het.
Bij ons is afgelopen winter ook iets dood gegaan op zolder. Een enorme stank en heel veel vliegen. Op sommige dagen ruik ik het nog.. bleeehhhh... Wij hebben geen ongedierte bestrijding laten komen, over 2 maanden wordt heel de zolder incl vloer en dak vernieuwd. Het probleem is dan ook opgelost
Wil je ons op de hoogte houden of je het idee hebt dat het werkt? dan ga ik dit weekend namelijk al de lavendel die het tuincentrum heeft kopen
Ik hoorde van mijn collega dat ze er ook last van had. En na wat speur werk kwam ze erachter dat door al het water van het zwembadje omkiepen op het gazon. De pieren omhoog zijn gekomen en vervolgens weer doodgestamd. En dat daar de vliegen op af zijn gekomen. Geen idee of dit ook het geval is bij jullie Ik had er zelf nooit aan gedacht.
Wij hebben lavendel en heel wat munt in de tuin en de buren hebben echt veel last van vliegen en wij niet. Er komen wel veel bijen op af maar dat vind ik niet erg.