Leuk om te lezen! Ik ben voor mezelf heel erg zuinig/gierig, geef niet graag geld voor mijzelf uit, zo is mijn man ook. Maar voor anderen zijn we juist heel erg gul. Zo lenen wij bijvoorbeeld geen geld uit... Als iemand nood heeft en vraagt ons, we kunnen het missen, dan krijgen ze het. Van lenen krijg je gezeur
Nee, inderdaad. Voor mij hangt gastvrij zijn überhaupt niet af van wat je in huis hebt, maar na het koffie-topic van een paar weken terug, heb ik me toch gerealiseerd dat half ZP daar heel anders over denkt
Dat is niet gierig zijn, maar dat is gewoon stelen . Hoe verzin je het Ik heb nog wel een mooi verhaal (vond ik zelf wel gierig) Een vroegere vriendin (laat ik haar A noemen) en ik reden om en om in het weekend naar een discotheek in de buurt (15 km enkele reis). Als ik reed, vroeg ze aan mij of ik wat voor de benzine wilde hebben. Elke keer sloeg ik dat af, want we waren vriendinnen en reden allebei even vaak. Zij op haar beurt wilde wel elke keer 3 van mij hebben, nou prima, ik vroeg het ook aan haar. Ik moet wel zeggen dat ik het de eerste paar keer vroeg voor de vorm, later vroeg ik het omdat ik het zelf hartstikke grappig vond (hoe kom je erbij om eens in de twee weken gratis vervoerd te worden en als je zelf rijdt daar wel geld voor te vragen ). Maar goed, waar het verhaal echt om gaat: een andere vriendin en ik waren eens in een andere discotheek en we zouden met de bus naar huis gaan. Komen wij vriendin A tegen en mogen we wel met haar mee naar huis rijden. Prima, gezellig, rijden we met haar mee! De bus is net weggereden en wij lopen met haar mee naar de auto. Zegt ze, voordat we in de auto zitten, dat we haar wel eerst moeten betalen voor de heen en de terugreis, want haar auto rijdt uiteraard niet voor niets. Wij flabbergasted haar het bedrag betaald dat ze wilde hebben en toen zijn we beide mooi op de achterbank gaan zitten alsof zij onze taxi was. Ik vond het zo stom en gierig van haar :x
Nu ik dat zo las, dacht ik: BRILJANT Daar heb ik echt nog nooit aan gedacht. Waarom niet inderdaad De stofzuigerzakken voor deze stofzuiger vind ik best prijzig (Miele). Dus waarom zou ik de zak niet inderdaad 1 of 2x in de vuilnisbak leeggooien. Zo doe je er een stuk langer mee Ik denk alleen dat ik sommige dingen er niet uit krijg (overdreven lange plukken haar of stofdraden). Ik weiger om er in te gaan zitten pulken Lukt dat eigenlijk wel goed, zo leeggooien?
Meestal moet je toch echt even je handen gebruiken. Wij hebben nu een zakloze, maar hiervoor deed ik maanden met dezelfde zak. Vond die zakken belachelijk duur en na een week al vol!
Ken er ook nog een, ik was met mijn ouders bij een neef van mijn vader op visite. Ik moest toen naar het toilet en hij vroeg mij de wc door te spoelen met water uit de emmer die op het toilet stond... Was water van de afwas, dat had hij dus bewaard in een emmer om de wc mee door te spoelen. Volgens mij is dat er wel een in de categorie gierig. En mijn zusje kan er ook wat van. Zij heeft een goede baan, geeft altijd veel geld uit aan kleding, feesten , vakanties etc, maar vraagt bijvoorbeeld altijd of ze met ons mee kan rijden naar verjaardagen ed. Laatst reed ze mee naar het ziekenhuis (een paar keer) en ze zal niet aanbieden het parkeergeld dan te betalen. Terwijl wij haar dus al op halen en met de auto rijden. Maar misschien dat ik dat raar vind omdat ik andersom wel zou zeggen dat ik dan het parkeergeld betaal.
Ooit een feestje gehad, waarbij het feestvarken had aangegeven dat we niets moesten eten van te voren want ze zou eten regelen. Nou daar zaten we dan om 21:00 uur met 15 'hongerige' mensen met een pannetje soep en 15 MINI broodjes. En dan ook de rest van de avond niet eens iets van chips of hapjes Nou de mensen die aan de alcohol zaten waren snel dronken en de anderen erg hongerig. Op weg naar huis kwamen we meerdere mensen bij de MAC tegen
Als je het zo zegt is het inderdaad anders. Ik vind het denk ik gewoon niet leuk nóg niks gehoord te hebben. Niet zozeer dat ik een kado wil...
Als je nog helemaal niks gehoord hebt voor je verjaardag van meiden die zich vriendinnen noemen, dan is dat inderdaad niet leuk :x.
Hmm gierige acties.. Ik was toen 19 werkte achter de kassa en de drukke decembermaand was voorbij. Dus hebben we veel kerst producten in de korting gegooid. Een doosje kerstkransjes van 1 euro werd bijvoorbeeld 50 cent. Mochten er koekjes in zitten die kapot waren gaat er nog een kwartje vanaf. Koopje dus! Kwam er een oude mevrouw naar me toe lopen schat een jaar of 80 en vraagt dus hoeveel het zou kosten met de 50% eraf. Ik zeg 0.50 cent mevrouw. Zegt ze ineens oei ik zie daar een kapot klein stukje. Ik zag echt niks dames.. mevrouw gaat terug naar de schap en ik loop naar een collega om even te helpen zie ik dat oh zo lieve omaatje dat pakje kerstkransjes helemaal verfrommelen zodat ze m voor minder kon mee mee krijgen.. En een keer in de thuiszorg als bijbaantje aantal jaren geleden jeetje daar maak je ook van die gierige acties mee. Eentje is me echt bij gebleven. Oud echtpaar woonde in een kast van een huis. Luxe 6 kamer woning en een dikke bolide voor de deur. Ik dacht nog huh waarom nemen ze iemand van de thuiszorg deze mensen kunnen zich 10 hulpjes permitteren stond ik daar om 12:55 en moest om 13:00 beginnen. Deur werd open gedaan met de boodschap dat ik maar tot 1 uur moest wachten dát was de afgesproken tijd. Het regende pijpenstelen en hemel lief het was echt koud. Stipt 1 uur ging de deur open en krijg een mop en stofdoek in me handen geworpen. Ik die hele kast van een huis afgestoft en moest aan het natte werk beginnen. dames ik mocht maar 1 emmer water gebruiken om het huis ermee te soppen, nat af te nemen, de badkamer te doen en ermee te dweilen Ik was echt met stomheid geslagen! En de pot moest ik volgens mevrouw met een schuur spons doen en toen ik dát weigerde werd ze me een potje link en kon ik echt letterlijk opsodemieteren. Maar al te graag dacht ik bij mezelf hahaha ik wist niet hoe graag ik daar wilde verkassen.
*rent naar de Action* Ik kom er (te) vaak, maar wist niet dat ze het merk stofzuigerzakken van mijn stofzuiger ook hadden. Nooit echt op gelet.
Haha, dit doet me ergens aan denken... Mijn oma en opa waren ook gierig. Hadden ze chocoladekoekjes gekocht en maria-kaakjes. Er waren nog twee chocolade-koekjes.... Pakt mijn opa die uit de trommel, legt ze bij hem en mijn oma neer en daarna mochten wij pas pakken. Hier is het altijd de gewoonte om de gasten eerst te geven... Als ik dan écht mijn chocolade-koekjes niet wil delen, dan haal ik ze er even onopvallend uit, maar niet zo opzichtig eerst jezelf een koekje geven. Maar ach, het zijn oude mensjes... die hebben af en toe gekke dingen
Veel acties die ik hier lees zijn echt niet meer gierig maar zijn stelen of onbeschoft: - groenten en fruit na het afwegen erbij doen? - stofzuiger in cp meenemen? - tot 1 uur wachten in regen en kou?!
Vind ik heel terecht. Op mijn middelbare school mocht je enkel en alleen proefwerkblokken gebruiken van de school, a drie euro per blok van een paar velletjes. Eenmaal raden wie er bij een onverwachte overhoring als enige braaf iedere keer haar blok bij zich had en waar er vervolgens twintig man omheen stonden een velletje te vragen. Iedere week kon ik wel een nieuw blok kopen, werd er flink sjaggerijnig van! Als ik dit lees heb ik echt spijt dat ik niet 10 cent per velletje heb gevraagd, ik kon iedere week van mijn zakgeld een blok proefwerkvelletjes kopen.
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, maar ik zou er persoonlijk voor kiezen om gewoon 'nee' te zeggen ipv alles maar uitdelen voor een paar cent. Dan blijven mensen bij je aankloppen en bovendien schrijven ze jaren later op een forum dat je gierig was! Maar ja, zeg maar eens nee op die leeftijd