Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Blegh.. Badwater delen met het hele gezin. Dat is gierig. En goor......

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    T zou ook wat zijn dat die zus bepaald dat haar neefjes/nichtjes niet mee mogen en een duur wijnarrangement er ook echt bij moet.... Oh wacht dat deed ze ook. Zou ik ook te gortig hebben gevonden. Zeker ook omdat er ook nog een oppas geregeld moet worden..... (denk ik).

3. lydian

lydian Niet meer actief

Vind ik best heel asociaal eigenlijk. Als je het niet mooi vind zou ik het gewoon weer doorgeven aan iemand anders.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als het is gegaan zoals je nu zegt, dan vind ik je eigenlijk een beetje ondankbaar. Dat jij die plant lelijk vindt, zegt toch niet dat ze hem niet met de beste bedoelingen hebben gegeven? Ik geef iemand ook wel eens iets uit eigen tuin (laatst nog een portie stoofperen weggegeven).

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Inderdaad. Ik moet dus en een wijnarrangement betalen, en de wijn die los daarvan nog op tafel komt (mijn zusje drinkt graag veel als ze niet zelf hoeft te betalen) en ook nog een oppas betalen.
    Al met al ben ik bijna 3x zoveel kwijt als zij en dan drink ik dus ook nog eens niet.
    Ik wil best voor het wijnarrangement van mijn ouders betalen, maar niet voor wat extra komt of voor wat de rest drinkt. Het komt er namelijk op neer dat ik dus een deel van haar wijn ga betalen!!

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Op een stageadres, jaren terug theezakjes werden dagenlang gebruikt, zo er echt blank water afkwam, alle smaakjes door elkaar,
    (Niks mis met theezakjes hergebruiken, maar ik pak iedere dag wel een verse)

Op een bruiloft van een vriendin, daggast, 12.00 dienst, 13.00 broodje met 2 drankjes, om 17.00 begon t buffet, in tussentijd mochten we iets voor ons zelf gaan doen en de drankjes die je tussendoor wilde nuttigen moest je zelf betalen vanaf 17.00 was t weer voor de kosten van t bruidspaar..., fijn als je dat ook van te voren weet..

Collega van vl pasgeleden getrouwd. De bruidegom heeft van een andere collega €5,- gehad..

Met uitgaan vroeger vroeg een van de dames rustig aan iedereen wat wil je drinken, om ondertussen bij iedereen de muntjes loste peuteren, dat t keek of zij een rondje deed, maar iedereen eigenlijk zijn eigen drankje betaalde

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij hebben jaren geleden een keer een bruiloft gehad waar we als daggasten waren uitgenodigd. Die dag was het 35 graden plus. Op een gegeven moment zat er 2 uur tussen koffie met gebak en het buffet. In die tijd moesten we buiten wachten. Geen probleem zou je denken.
    Er was alleen geen schaduw, opzich ook nog niet zo erg. Maar we mochten geen drinken bestellen! Toen ik aan de bediening opperde om zelf deze rekening te betalen zodat wij en onze vrienden in ieder geval wat konden drinken werd er heel geïrriteerd gereageerd. Uiteindelijk ben ik naar binnen gegaan heb ik een glas gescoord (gepakt) en ben water gaan halen in het toilet. 1 van de groep was onwel geworden.
    De rest heeft uit de kraan in het toilet gedronken.
    Dit vond ik echt het toppunt van gierigheid!

8. Logan

Logan Niet meer actief

En dat is een grapje hoop ik?

9. adi

adi Niet meer actief

Hier hetzelfde.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik enorm veel reacties in deze topic ook gierig vind (en dan heb ik het niet over 'gierige' acties) maar dat zal wel aan mij liggen.

10. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Sommige dingen zoals; mensen twee uur in de brandende zon laten staan zonder wat te drinken etc vind ik echt gierig.
    Sommige reacties vind ik aan de andere kant ook wel heel hebberig; Wie het kleine niet eert is het grote niet....

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Haha dit topic is echt te grappig. Ik probeer ook niet teveel te verspillen hoor gebruik m'n theezakjes ook vaker als ik er maar 1 kopje van zet ipv een hele pot 😁
    Min moeder was ook heel lang mega zuinig. Eerst omdat het gewoon moest maar later uit gewenning. Gelukkig hebben we haar inmiddels in laten zien dat het ook gewoon gezellig is om op het terras een kop koffie te drinken.

Ik heb een paar vriendjes gehad en soms denk ik wel eens dat ik ze er op uitzocht. Jeetje...

Ik had stufi en een bijbaantje en m'n ex werkte fulltime.
    We deelde nagenoeg de kosten dwz ik betaalde x boodschappen en een deel vd vaste lasten en hij de rest. Dus waren ongeveer gelijk uit aan het eind vd maand. Hij kon sparen ik niet.
    We kregen huursubsidie maar beetje gekke constructie met de huur van et huis dus wisten niet zeker of we die mochten houden en stond op de spaarrekening. We rekende dit bedrag dus ook niet mee als voordeel.
    Aan het eind van het jaar bleek dat we de subsidie dus kinderen houden en heeft meneer een dikke iMac voor zichzelf gekocht ipv het geld te delen 😱

M'n laatste ex kwam op m'n verjaardag met een kadootje aan. Lief en het gaat mij normaal om het gebaar. Zat een op het zicht gouden kettinkje in met een hartje en hij vertelde met trots hoeveel moeite hij had besteed het uit te zoeken en hoeveel geld hij er wel niet aan had besteed.Na een paar dagen viel me op dat er achterop stond dat het van messing was 😱 bleek een kettinkje van nog geen 10 euro. En nee het had me niks geboeid maar zeg dan niet dat het 150 euro was en je ervoor gespaard hebt om mij een mooi cadeau te geven.
    Ook een heel aantal keer gehad dat ik dingen betaalde als cadeautjes voor z'n neefjes en nichtjes en hij het me dan zou terug betalen. Dat is vrijwel nooit gebeurt.
    Aangezien hij heel veel bij mij was was het financieel voor hem beter als hij hier ingeschreven stond dus afspraak gemaakt dat hij dan ook een beetje mee zou betalen. 75 euro en ik de rest.
    Nooit een cent van em gehad. En toen ik net verhuisd was naar een duurdere woning kwam aan het eind van het jaar de klapper. Begin van dat jaar de relatie verbroken. Hij had zich niet bij mij uitgeschreven tot augustus en kon alle huursubsidie over die maanden terugbetalen omdat hij dat jaar dus gewoon fulltime was gaan werken.
    En een belastingschuld van bijna 1800 euro is niet leuk als je op stufi en een bijbaantje leeft :(

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

eum nee, we waren verhuisd ik had juist weken lang eigenhandig mijn tuin ontdaan/ helemaal omgespit van alle planten, waaronder juist zulke planten. En deze plant was echt ter plekke uit hun tuin gesleept. Het was serieus mijn smaak niet en ik wilde hem echt niet. Dan ga ik hem niet aannemen. Ik vond het geen cadeau.
    Maar ik hoefde niets, ik hoef niet perse een cadeau.

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    AnnaCF hahaha dat kettinkje, wat ontzettend gierig zeg. Echt te erg gewoon ;)

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb er nog 1. Ze komen boven drijven..

Ik had een keer een studerend vriendje die in een hele dikke BMW reed. Dit koste hem een enorm fortuin maar zijn auto was erg belangrijk want dat zag er representatief uit volgens hem.
    Op een keer waren we in de stad. Hij had trek in een hamburger van de MAC. Eenmaal bij de MAC wilde hij een big MAC. Maar hij had maar een euro bij zich en kon dus alleen voor een kleine hamburger gaan. Ik had ook trek en dacht ach.. Ik betaal wel je eet gewoon een menu.
    Hele discussie daar pfff schaamde me dood. Op een gegeven moment zei ik: Je laat me NU betalen, je had trek dus je EET nu gewoon.

Toen we naar huis reden stopte hij bij het tankstation.. Om zijn dikke BMW vol te gooien met brandstof wat hij precies had afgepast.
    Ik heb met open mond staan kijken..

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ben n.a.v dit topic weer extreme cheapskates gaan kijken. Meeste afleveringen kende ik al maar toch blijft het leuk.

16. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik ken mensen die een pak vla openknippen als ie bijna leeg is. Dan gaan ze hem met de pottenlikker nog helemaal leegmaken...
    Net als een tube tandpasta, die word ook opengeknipt en tot de laatste tandpasta leeggemaakt. Dat gaat met wel wat ver hoor. Gewoon goed uitknijpen en het is voor mij goed hoor...

17. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wij noemen dat een pakkenlikker en er komt vaak nog een vol schaaltje uit, wat dus niet lukt met gewoon goed uitknijpen.
    Aangezien mijn vriend de enigste is die hier vla eet, vind ik dat zonde. Het scheelt op jaarbasis toch gauw een pak of 9 aan vla (elke week gaat er een pak vla doorheen). Omgerekend is dat toch weer een euro of 20.

18. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Als ik het pak goed heb uitgeknepen van boven naar beneden, dan issie echt wel goed leeg hoor. Misschien kunnen er nog maar 1 of 2 eetlepels uit dan... Geen heel bakje.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ik doe dat ook met vla of tandpasta, maar meer omdat ik niet van verspilling houd. Vooral met tandpasta komen er nog wel zo'n 8 tot 10 poetsbeurten uit.

20. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Precies dit dus. Ik vind het ook niet gierig, maar meer gewoon zuinig.

Deel Deze Pagina