Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind alles gek behalve het buitenlandse drinken;)

Wij hebben gewoon afgesproken dat dat niet geschonken werd. Er was bier, fris, wijn en binnenlands drank. Meer dan genoeg. Anders ging iedereen aan de shotjes en kregen wij de rekening..

Ik ken iemand die ook zo op de centen is. Als we samen eren komt ze met een bonnetje aan. En als we uit eten gaan ofzo, ook tot de cent.. Bbbrr...

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Op zich wel goed idee, want je verspilt echt veel schoon water als je moet wachten tot water warm is. Maar wel een gedoe zeg, waar laat ze die emmers?:D

3. Alf

Alf Niet meer actief

Oh vreselijk! Terwijl ik iemand ben die vaak zegt 'laat maar' als we een bakkie op terras doen ofzo. Ben ik bij haar dus ook mee gestopt.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Als ik in de kroeg aan een bepaalde vriendin vroeg wat wil je drinken? Dan zei ze: Malibu Cola. Elke keer. Als zij vervolgens een rondje ging halen en aan iedereen vroeg wat wij wilden drinken was het: Wat wil je drinken? Bier, wijn of fris?

Vriendinnen die presteren te zeggen: ik krijg nog 10 cent van je. Uh? Ok. Hier heb je 50 cent.

Mijn ex kan ik een boek over vol schrijven. Die had alleen maar gierige acties. Twee daarvan:
    - Half samen en we zouden uiteten gaan en naar de bioscoop. (Hij fulltime een baan, ik een student met stufi) Hij: als jij het eten betaald betaal ik de bioscoop. Nou ja oke dus ik betaal het eten. (Meneer nam altijd de saté want die was het goedkoopst op de kaart maar dit keer nam hij uiteraard te biefstuk. Oke.) Vervolgens gingen we naar de bioscoop loopt ie naar de kassa zegt hij: graag twee kaartjes en oh ja, ik heb hier een bon voor het tweede kaartje gratis.:$
    - Net voordat het uit ging: een weekend weg en wederom uiteten. Meneer zou gewoon ook betalen (ieder de helft want ja ik ben niet gierig maar het werd een beetje veel van mijn geld en steeds minder van zijn geld haha) na het eten zegt hij: ik heb geen geld kun jij het weer betalen. Nou ja er moet betaald worden dus ik wil opstaan om met mijn pinpas naar de kassa te lopen zegt hij: Nee wat ga je doen? Ik ga pinnen met jouw pas want ik vind het voor schut als jij als vrouw het hele bedrag betaald! :( Toen ben ik boos geworden en heb ik gezegd dat als hij dat voor schut vindt dat hij het dan maar ook ECHT moet betalen en niet moet doen alsof.

Daarna ging het uit. Niet om die redenen trouwens ;)

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik had voor mijn verjaardag een dagje sauna van mijn ex gekregen en we zouden daarna wat gaan eten.
    Op de heenweg gaf hij al aan dat het eigenlijk ver boven zijn budget was. Toen we weg wilden gaan moest ik pinnen omdat hij niet zoveel geld op zijn rekening had maar meneer wilde nog wel uiteten 3x raden wie dat moest gaan betalen....

6. Vrolijkheid

Oh haha en ik was een keer op een oud en nieuw feest en daar had degene die het organiseerde heel veel vuurwerk (belachelijk veel) gekocht. Moesten alle gasten 50 euro!!!!!! per stel kijk en luistergeld betalen. Dat vond ik echt bizar. Het was ook nog eens mistig!

7. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Kan ik me niks bij voorstellen..zou het niet per ongeluk zijn gegaan? Dat iemand gewoon vergeten is het geld in de enveloppe te doen? en van dat zout is natuurlijk geen enkel excuus voor. stop er dan op zn minst een leuk kaartje of een bon in.

8. Vrolijkheid

Haha hebben we dezelfde ex? ;)

9. Vrolijkheid

Oh nog één: ook met mijn ex:
    - Weekend weg met ander stel. Meneer had geen geld om de hotelkamer te betalen dus dat zou ik doen. Echter kon ik niet pinnen met mijn pinpas (buitenland) en moest ik naar een pin automaat lopen (lees 20 minuten lopen) Ik wist dat hij net gepind had en dat bedrag contant in zijn portemonnee had en vroeg of ik dat even kon gebruiken zodat ik het daarna weer naar hem overmaakte en ik niet naar de automaat hoefde te lopen. Dat wilde hij dus niet! Moest ik het aan de vriend van mijn vriendin vragen of hij dat even voor mij wilde voorschieten. Wat hij uiteraard wilde en netjes de volgende dag terug kreeg. Ik vond het zo stom!

Ik ben blij dat het mijn ex is. Haha.

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Omg :$ zit hier met verbazing te lezen!!

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hey zijn we op hetzelfde feest geweest :D, vanaf toen zijn we oud en nieuw gewoon lekker thuis gaan vieren met ons eigen gezin.

In een hotel bij het ontbijt lieten andere mensen broodjes (met servetje eromheen en al gesmeert) in hun handtasjes verdwijnen zodat ze s'middags ook wat te eten hadden zonder dat ze vol pension hoeften te betalen.

Mijn vader kan ook heel knieperig zijn. Mijn zus wilde graag een ring met een rood bolletje erop (die in de jaren 80 ontzettend in waren) mijn vader heeft toen de knop van een knopspeld op een ring gelast en huppa ze had haar ring.

En ik wilde graag een stapelbed dus heeft hij een ladder en extra hoge poten onder mijn bed gelast en huppa ik had een stapelbed.

(onnodig om te zeggen dat mijn zus en ik erg teleurgesteld waren)

12. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Zou dit niet iets zijn geweest op de manier van: jeugdsentiment enz?

Ik vind het bij uiteten aan de ene kant onzin om alles precies te gaan narekenen qua eten, behalve als de rest bv zwaar aan de drank is geweest en ik alleen maar water op heb. Dan ga ik niet betalen voor al die drankjes ;) , maar verder gewoon rekening delen door het aantal mensen. Ken verder niet echt gierige acties.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Mijn man zijn neef op onze bruiloft gaf zijn envelop zo tussen 2 vingers aan ons.. (de manier waarop hij hem gaf, hij leek er trots op te zijn)
    Later maakte we die envelop open, zat er 5 euro in. Haha hier hebben we echt ff om moeten lachen.

14. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Hmm bij mijn ex zijn ouders moest je met de kookwekker (bij wijze van, maar het werd echt geklokt) onder de douche.. 5 minuten en hup eronder vandaan..
    Moet je plassen? Prima, vooral niet doorspoelen, stond de doodstraf op..

En ik had een vriendin die echt van 1 plus 1 gratis acties was.. Kon ik wel even betalen en dan had zij het tweede product gratis.. Niet zolang mijn vriendin meer geweest..

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn schoonzus geeft iedereen een maaltijd gang bij feesten als kerst en Pasen. Vaak nog met de suggestie wat zij wil eten en zelf doet ze dan de paasstol of brood met smeerseltjes, die goedkoopste van de Aldi... Heb je zelf uren in de keuken gestaan.

Laatste keer was het bij ons, heb ik haar even instructies gegeven en het verzoek die euroshopper troep thuis te laten.

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zo! Vrolijkheid, ben je niet weggegaan? Dat deed ik dus echt niet he..

En betreft dat drank op de bruiloft, wij hebben 'vrienden' die normaal bier drinken maar dan ineens aan de mixjes gaan. Ging mij te ver..

Wel ben ik met die 'vriendengroep' zo ver. Als we samen gaan stappen of eten dan betaal ik met stappen mijn eigen drankjes. Zo vaak gehad dat ze 100 p p potten en ik 5 cola drink. Ja daaaaaggg!!!
    En met uit eten, ik drink 2 cola en hun gieten zich vol met dure mixjes. Moest ik 40 euro betalen voor het drinken. Ja daag!! Dat weiger ik dus vanaf nu...

En nog iets lulligs, in die groep gaven we iedereen een groot kado bij samenwonen. Dus ieder x 30 euro per stel(of 15 per single) daar werd dan iets groots van gekocht. Een diepvries of bbq ofzo.
    Tot wij onze housewarming hadden.. Van sommige 5 euro en van de meesten niks!! Toen ik dat later aankaartte., hadden ze het er wel over gehad maar bonden het niet nodig..
    Nou zeg.. Ik ben dan ook compleet klaar met die lui.. En na onze bruiloft al helemaal..

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Jij bent me net voor,ik had ook al zoiets van "huh die gaan niet op. gewicht"

18. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Herkenbaar, onze zoon is een paar maanden ouder dan zijn achterneefje (vader is neef van mijn vriend).
    Als er bij hun iets te doen is zegt mijn vriend altijd, o doe maar niet zuinig we zijn zo close (o.a. bruiloft 100€ gegeven, vind ik best veel). Kregen we een zelfgemaakt cadeau, wat overigens wel een leuk cadeau was maar dan nog.

Ik allemaal spullen van lief! gegeven toen hun zoon geboren was, onze zoon werd gedoopt, nodigen ze zichzelf uit?! en nemen vervolgens geen cadeau mee (het gaat me niet om iets te krijgen maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om niets te geven bij een doop).

Zoon jarig geweest, krijg ik een envelop met 5€. Ja serieus, koop dan een kleurboek of wat dan ook.

Binnenkort is hun zoon jarig, dan wordt er dus een cadeautje gekocht voor 5€, eens houdt het op. Bah bah

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oom van man heeft op zijn bruiloft een enveloppe met krantenpapier gekregen :$ Dat doe je toch niet?

Hier ooit een bruiloft gehad, waren we daggast. Je mocht dus gewoon drinken bestellen, maar blijkbaar dronken de gasten te veel of zo.....Want om 18.00 uur ging de kraan dicht, en moesten we tot 20.00 uur (tot het feest begon) zelf al het drinken betalen.....

Mijn man was hier zo boos over, dat hij dus 2 uur niets heeft gedronken en na 20.00 uur het flink op een zuipen heeft gezet......(vond ik een stuk minder maar goed)

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    een bejaarde man die ik ken die heeft in de groentewinkel flinke stennis staan te schoppen om de aardappelen. daar zat nog aarde en klei aan en de groenteman moest deze eerst afborstelen want al dat gewicht van het zand zou ook meegewogen worden. en dat was niet eerlijk want hierdoor kreeg hij minder aardappels voor zn geld...

Deel Deze Pagina