'Vrienden' een week mee vragen naar een vakantiehuisje, speciaal voor hun kind een wat duurder maar kindvriendelijk park uitgezocht. Beddegoed erbij besteld zodat ze dat niet mee hoefden te nemen. Boodschappen gedaan zodat er lekkers was als ze aankwamen. De rest van de week moesten alle boodschappen van de pot, de laatste avond uit eten en even gevraagd of hun konden pinnen want we hadden niks contant. S'avonds een briefje krijgen met exact het bedrag wat wij gedronken hadden oja en ze hadden ook nog een paar euro fooi gegeven. Ik maar meegedeeld dat dat dan wel verrekend werd met de broodjes die wij die ochtend gekocht hadden, bitch wordt ik dan hoor. Overigens kon er geen bedankje af de laatste dag maar werden wel de kasten nog even leeggeroofd. Geldgebrek was het niet want mevrouw kocht wel voor een hoop geld kleding tijdens de vakantie. Lijkt me overduidelijk dat dit geen vrienden meer zijn
O en bij een groot feest van mijn opa en oma destijds, ook iemand met alleen een kaart in de envelop? En iemand die een envelop gaf met 5 of 10 erin. Pff ga dan niet!
ik las hier iemand die dat ook doet. op zich vind ik het een super idee, want het is inderdaad waterverspilling. en ik doe ook alles om redelijk zuinig te leven. maar ja, waar laat je die emmers. wat ik dan wel een optie vind, dat ik het water in mijn regenton zou gooien (zomers) om daar de planten water van te geven. al red ik dat meestal met regenwater wel. *gaat toch es nadenken waarvoor dat water kan dienen* je kan wel vast de senseo en de waterkoker er mee vullen natuurlijk.
Hihi, sommeige acties hier zijn echt belachelijk! Ik heb er ook nog een. Mijn oma koopt altijd theezakjes van pickwick (de eenpersoonszakjes) als je die zakjes openvouwt zijn ze in het midden/ onderkant dichtgesealt dus kun je ze doormiddenknippen. De helften zonder touwtje gebruikt ze zelf de andere helft met touwtje gaat terug in het zakje en in de theekist. Verder is ze hartstikke lief en gul met bijzondere gelegenheden hoor!
nou moet ik zeggen, met dat douchen, dat doen wij ook. tenminste de kinderen, die kunnen er anders zo een half uur onder staan.
en een paar smerige: ik werk in de thuiszorg en daar hadden we een echtpaar dat erg zuinig was met wat ze moesten wassen. meneer droeg de onderbroek een week en daarna werd hij omgedraaid want dan kon hij nog wel een week Ding kon je zo rechtop tegen de muur aan zetten, zo stijf stond hij van de vuiligheid. en we hebben een mw gehad waar het in huis verschrikkelijk naar urine stonk. mw legde haar natte incontinentie materiaal op de verwarming te drogen. dan kon ze het nog een keer gebruiken en zo maken we verschillende dingen mee. zo hebben we ook een echtpaar die kleding aan hebben wat echt de humanitas niet eens zou willen hebben. onderbroeken en hemden waar de gaten en vlekken inzitten, het elastiek eruit komt zetten. witte onderbroeken maar ondertussen zo'n oud, vergeeld kleurtje. en echt, die mensen hebben geld zat. mensen die een week lang doen met hetzelfde washandje. gelukkig wel 1 voor boven en 1 voor onder. maar goed. met die van onderen halen ze de ene dag de ontlasting mee weg en de volgende dag smeren ze het weer over de voorkant heen. en gek vinden dat ze zo vaak blaasontstekingen hebben. zelfs een vrouw gehad die onder de douche alles met een spons deed. ALLES. en die spons werd nooit vervangen of gewassen. echt te ranzig voor woorden. ding was bruin van de ontlasting en urine en stonk een uur in de wind. zo deed ze dr kont ermee en zo dr gezicht. want, dat scheelde washandjes wassen.....
ik doe het wel zo met het bad voor de kinderen. De stop er alvast in voor het warm is en dan de kraan op iets heter zodat de temperatuur uiteindelijk wel lekker is. Uiteraard zonder kind in het badje als de kraan nog zo heet staat Zo gebruik ik al het water iig. Zelfde met afwassen.
nou ja, kan ook een foutje geweest zijn he. dat is mij ook wel eens overkomen. moest ik de stalling van mn paard betalen. keurig het envelopje dichtgeplakt en ingeleverd. totdat ik er thuis achterkwam dat het envelopje met geld er gewoon lag.... en heb ook wel eens een lege verjaardagsenvelop gehad. waren ze het kaartje er vergeten in te doen.... en een keer dat ik achteraf nog geld in mn hand gedrukt kreeg. dat waren ze vergeten in het kaartje te doen.
Het is maar 1 emmer, water hier is redelijk snel warm (en blijft dan helaas ook maar 7 minuten warm maar dat is een ander issue lol) en met 3 keer doorspoelen ben je daar wel door heen hoor. Met 5 personen in 1 huis gaat dat dus vrij vlot.
Mijn vader was het prototype van zuinig En dat varieerde van "deur dicht, de verwarming staat aan" tot aan "leg je kauwgum maar op het nachtkastje, want dan kun je het morgen ook nog kauwen", en alles er tussenin. Inderdaad niet doorspoelen na het plassen, alles hergebruiken wat hergebruikt kan worden en alles is in principe onnodig. Uit eten gingen we dan af en toe wel, maar voor de rest waren alle uitstapjes onnodige tijd/verspilde moeite en niks aan. Het was bij ons thuis 1 grote protestantse (ik ben Katholiek ) ingetogen eeuwigdurige niet-leuke doffe langslepende ellende, totdat hij dood ging. En vanaf dat moment heb ik besloten om dik kickass feest te vieren voor de rest van mijn leven en bijna nooit meer ergens op te besparen Mijn partner bezuinigt ook graag en kreeg in het begin van mij echt de wind van voren. Hij is dus die ene persoon die een lege envelop zou geven op een bruiloft. Dan had hij geen last van gezichtsverlies, maar kost het hem ook geen geld. Hij doet niet aan verjaardagen/feestdagen/kleinigheidjes/leuke extraatjes en liever ook niet aan uit-eten-gaan, hij wil niet naar de bioscoop, tenzij het een blockbuster is die hij wil zien, want films die ik wil zien zijn sowieso 'stom' en daar geeft hij geen geld aan uit. Wanneer jij een barbecue geeft, gaat hij direct en bunkert flink - wanneer wij een barbecue geven moet je maar hopen dat ik je uitnodig, want hij zegt gerust: als je even een kratje bier of je eigen vlees mee wil nemen mag je ook best komen We gaan ontelbaar triljoen keer bij anderen eten, maar wanneer we hen uitnodigen is hij in staat om te zeggen: zullen we de kosten voor de boodschappen splitten? En bij verjaardagen die we vanwege de ruimte bij zijn ouders vieren verwacht hij gewoon dat zijn ouders de boodschappen voor die verjaardag betalen (en zij zijn nog zo gek/lief om dat te doen ook). Hij vind 100x naar zijn moeder gaan 'normaal' en we gaan soms 2x per week, maar als ik 2x per jaar naar mijn zus in Rotterdam of 1x een vriendin in Assen wil bezoeken, is de benzine ineens te duur om te verspillen. Wanneer je op visite komt moet je eerst zeker drie kwartier praten om je glaasje drinken te 'verdienen', en denk maar niet dat hij je een tweede glaasje aanbood. Nou ja, dat soort dingetjes. Meten met twee maten gecombineerd met gierigheid Gelukkig heb ik vrijwel het meeste eruit weten te rammen en kan hij zelfstandig functioneren als een gastvrij persoon die cadeautjes meebrengt en geeft !!! Ondertussen zit hij mij aan te sporen om niet te losbandig te doen - en dat merk ik ook wel aan mijn bankrekening, dus ik denk dat we elkaar prima aanvullen.
Niet bij elke supermarkt. Ik vergeet het dus altijd wel af te wegen omdat het bij de meesten niet meer hoeft en dan kan ik bij de kassa weer terug naar de weegschaal
Oh en pas nog een actie van de moeder van mijn vriendin.....door allerlei ongelukken waarbij ziekenhuis bezoek/ zh opnames ik in 1 week tijd meerdere keren naar het ziekenhuis heb gereden met de moeder van mijn vriendin, vroeg ze me wat ze me verschuldigd was aan benzinekosten (zh zit hier bijna 20 km verder) Nu had ik zoiets van: hier vraag je zelf ook niet om, dus laat maar zitten, heb het met alle liefde gedaan. Gaan 3 dagen overheen, was mijn man door zijn vloei heen 's avonds. dus moeder van vriendin gevraagd, ja, die had nog! Moest ik haar wel 0.30 cent betalen....... volgende keer laat ik haar dus ook alles tot op de cent betalen, dat begrijp je, ging me niet om het geld, maar om het principe!! :x
Niet iedereen heeft evenveel te besteden dus die mogen dan niet naar een feest komen?? Ik doel dan op die 5 of 10 euro... Tja, en bij mij mogen ze ook met alleen een kaartje aankomen. Ik snap dat sowieso nooit waarom mensen op bijvoorbeeld hun bruiloft verwachten dat iedereen (veel) geld geeft. Je besteed geld aan je bruiloft wat je kwijt kan, je nodigt je vrienden, familie etc zelf uit dus waarom moeten de mensen dan bij wijze van meebetalen aan je bruiloft?? Ik snap dat nooit.. Ik had het serieus niet erg gevonden als niemand op mijn bruiloft iets gegeven had en datzelfde geld ook voor mijn verjaardag of wat voor gelegenheid dan ook
Toen een vriendin vroeg of ik wilde komen lunchen had ik iets meer verwacht dan een klein kommetje soep en 3(!!!) plakjes stokbrood (en geen re-fill) En ze hadden beide een baan met een leuk salaris, dus daar lag het niet aan... Ik had geen uitgebreide lunch verwacht, maar op 3 plakjes stokbrood red ik het hooguit een half uurtje... Andere vrienden gieten een glas halfvol met dubbelfris en vullen het dan aan met water
Een vriend van mijn man werkte vroeger in een slagerij/buurtsuper, kwam regelmatig ook een heel zuinige man (zacht uitgedrukt). Een keer wilde hij 500 gram gehakt, maar de weegschal gaf 505 gram aan en hij deed 't dus gewoon in het zakje. Werd die man toch boos. Of dat hij dan een hand vol druiven/kersen pakte en daarna zei 'o dat mag wel he?'. Maar ik wil eigenlijk ook niet betalen voor iets wat ik toch niet gebruik/weggooi. Gewoon het principe. Nu heb ik het niet over een stukje klei op een aardappel of een bananenschil maar hier op de markt als je vis koopt, wordt er gevraagd of je de kop eraf wil... Dat doen ze dan voor je, maar dan wegen ze wel de vis af VOORDAT die kop eraf gaat. Nou dan onthoofd ik zo'n vis liever zelf. Ook al betaal ik dan nog steeds voor iets dat wordt weggegooid maar op zo'n manier hoeft die man geen hoofd eraf te snijden voor mij.
Op onze bruiloft kwamen zelfs veel mensen die ons helemaal niks gaven, en dat had ik ook niet verwacht want het waren echt arme mensen (niet in NL maar in het buitenland, dus 'echt' arm). Maar wat ik dan wel weer jammer vond was dat ze echt voor het eten kwamen terwijl ze ons of m'n schoonfamilie eigenlijk helemaal niet zo aardig vonden.
Nee voor een feest alles erop en eraan, eten/drinken etc. vind IK (mijn mening) dat je niet met 5 euro aan komt kakken, ik zou me dan schamen en niet gaan als ik niet meer kon geven.
Ik vind dit topic wel helemaal goud hoor. Soms zit ik gewoon te lachen van plaatsvervangende schaamte.
Hetgeen van de vis snap ik wel hoor,de visboer koopt de vis ook in met kop dus hij zou daar ook graag zijn geld voor terug zien...