Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Tja, dat is dan zijn probleem en niet het mijne vind ik. Ik betaal dan voor iets dat net in de vuilnisbak is gegooid.

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Als je van vissoep houdt,van de kop kun je heerlijke soep maken heb ik weleens gehoord.

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Maar als je een stuk kaas koopt en je wilt dat ze de korstjes eraf halen, dan is het toch ook logisch dat ze het afwegen voor de korst eraf gaat? Zou mooi zijn zeg, extra service en minder betalen!

4. Islah

Islah Niet meer actief

De kaas die ik koop zit al in plastic verpakt dus lijkt me niet dat ze daar iets vanaf gaan snijden voor me. De visboer biedt sowieso aan om de kop eraf te halen. Dus als hij dat toch wil doen, waarom dan wel betalen voor iets wat wordt weggegooid?

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Misschien voor mensen zoals ik, die de kop er niet af durven snijden. Ik eet niets, waarvan ik de dode ogen heb aangestaard. De staart moet er ook af zijn van mij. Nu koop ik maar zelden verse vis, ik schuif het zo door naar mijn man. ik koop het liever gefileerd of een blikje etc in de supermarkt vanwege bovenstaande redenen :):):):)

6. Valora

Valora Niet meer actief

Dan koop je in het vervolg maar visfilets, dan betaal je ook niet voor de kop. Het zou nogal leuk zijn als je alles wat je niet kan gebruiken van een vis niet moet betalen. Of wil je ook niet betalen voor de botjes in je kip misschien?

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#87 Niekepiek, 28 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2014
    Een vriendin van mijn oma, die doet overdag (iedere dag!) altijd een rondje door het dorp hier.
    Ze gaat langs alle supermarkten want daar kan ze gratis van schalen snoepen (ik weet van een kennis, die in een supermarkt werkt, dat ze de schalen daar altijd van de toonbank afhalen als ze haar weer aan zien komen). Heeft ze gelijk geluncht.
    Vervolgens loopt ze door naar de drogisterij voor haar dagelijkse geurtje (parfum spuiten), en een mooi kleurtje lipstick.
    En het mens heeft dus gewoon geld zat.:$

8. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Nou inderdaad, wat een stel gierige mensen zeg, bah!
    Je nodigt mensen toch uit op je bruiloft omdat je ze er graag bij wil hebben, toch niet om ze als wandelende portemonnee te beschouwen die andermans bruiloft betalen? Pff.
    Of bedoelde je het niet zo op deze manier?;)

9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wat een verhalen zeg, geweldig om te lezen. 'k Geloof niet dat ik zulke mensen in m'n omgeving heb gelukkig!

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik ging met vriendinnen wat drinken in een café en allemaal hadden we iets van koffie of thee. 1 persoon legde 10 cent o.i.d. minder op tafel neer dan haar drankje kostte en een ander sprak haar daarop aan. Ik weet niet wie van de 2 ik gieriger vind :D Plaatsvervangende schaamte!

11. topper12

topper12 Niet meer actief

Zo'n klant hadden wij ook toen ik nog in de supermarkt werkte (vlak nadat de dinosauriërs uitstierven ;)) en wij wachtten dus altijd met afprijzen totdat zij voorbij de kassa was :):D

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dit doen mijn zus en ik ook wel, maar dan delen we het bedrag gewoon. ;)

Naar een huwelijk van m'n neef geweest. Had familie gebeld of het avondfeest met eten was of zonder, dan wisten we of we iets op voorhand moesten eten. Nee, eten in overvloed! 1 saté en een broodje rauwkost per persoon... En toen was het ook effectief op, bijhalen was geen optie.

13. Niekepiek

Oh en ik heb trouwens ook een ontzettende gierige exvriend gehad.
    De eerste date, gingen we wat drinken, ik pakte uit fatsoen mijn portemonnee, en hij zei dat hij dit wel betaalde en ik het volgende.
    Vervolgens gingen we naar een andere kroeg om daar ook wat te drinken, en rond etenstijd hebben we een soepje met een broodje op, en jawel je raad het al: ik mocht dat allemaal afrekenen:$.
    Voor mijn verjaardag nam hij mij mee uiteten en naar de bios.
    Toen we de rekening kregen, wachtte hij mooi af tot ik mijn portemonnee trok, maar ik had alleen mijn pinpas bij, want ja wie verwacht nou dat je moet betalen als je wordt meegenomen voor je verjaardag;).
    Dat vond hij niet erg want dan gaf hij mij gewoon de helft en dan kon ik het geheel gewoon pinnen.:$
    Zo zaten we ook een keer bij de friettent een frietje met een frikandel te eten, de serveerster vroeg of het op 1 rekening mocht, maar nee hoor, meneer wilde alles apart hebben.
    Whaha en hij heeft mij gedumpt een paar dagen na zijn verjaardag, want hij had zijn dure cadeau (dvd-speler) binnen, wel gek dat hij toen nog zei hoeveel hij wel niet van me hield.;)
    Ach... ik was zo naïef:):p.

14. Niekepiek

Haha heel slim:p.

15. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik had het pas in de Kruidvat daar stond een meid zich helemaal op te maken met alle testers die ze maar kon gebruiken.
    Ik stond echt :$:$:$

Vind het nog vies ook omdat allemaal op je gezicht te smeren terwijl iedereen dat test.

16. minon

minon Niet meer actief

Mijn schoonouders hebben als traditie dat de man een pak en schoenen krijgt bij trouwen en een wasmachine

Wij kregen een pak zonder schoenen (zijn huidige schoenen konden nog wel) en een prullenbak van 60 euro als cadeau.
    Reden? Hun enige dochter ging 10 maanden later trouwen en bleek een jurk van 2800 euro te hebben die ze betalen wilden. En ze kreeg een miele wasmachine (Terwijl ze altijd zeiden nee hoor ze krijgt hetzelfde bedrag als jullie voor je pak en schoenen)
    Gaat me niet om het bedrag maar het idee.

Hier ook drie lege envelopjes op de bruiloft. Met kaartje met naam erop. Dus die gene hoeft ook niks van ons te verwachten uiteraard.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh en wij hebben een vast bedrag dat er bij verjaardagen wordt gegeven aan familie. Familie wilde dit zo afgesproken hebben, prima. Iedereen die 30 werd kreeg het dubbele bedrag omdat het een speciale leeftijd is, iedereen gaf ook een feestje (gaande van bbq, naar een drink met party snacks). Ik kreeg het gewone bedrag, moest dan maar een feestje gegeven hebben, kreeg ik meer ;)

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha nou wij hebben om de lieve vrede familie van mijn man uitgenodigd, ik had ze er liever niet bij maar goed, de rest van de fam waren ook daggasten. Gezin van 5 personen, en daar kregen we maar liefst 5 euro van... Dat vond ik toch opmerkelijk....

Verder was mijn oma een kniepert. De hele familie kwam op haar verjaardag, en we moesten blijven eten. We kregen met 15 personen een gezinszak patat.
    Het jaar erop ging iemand anders eten halen voor haar, en nam voor iedereen patat mee. Maar mayo, saté saus of een snack erbij mocht niet, je at thuis nog maar wat.

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wat een gierige mensen bestaan er toch.

Ik ben normaal met uit eten gaan ofzo niet echt gierig. Maar vlak voor de vakantie zouden we met collega's iets gaan drinken. Iedereen zou 10 euro in de pot leggen. Nou prima, maar toen heb ik wel meer gedronken dan ik normaal doe (3 of 4 sinas ipv 1 of 2). Sommigen drinken heel veel en ik ga natuurlijk niet al hun drankjes mee betalen (en dat is dan geen cola of sinas).

Ik werk in de zorg en wij hebben een cliënt waarbij we handschoenen gebruiken. Die handschoenen gooi ik altijd in de prullenbak die bij het bed van de cliënt staat. De volgende dag zitten die handschoenen gewoon weer in het doosje. Echtgenote wast de handschoenen uit en stopt ze terug. Tegenwoordig neem ik altijd handschoenen mee van kantoor en voor zover mogelijk trek ik ze kapot als ik ze weggooi.

Normaal kijk ik nooit zo naar wat ik krijg op een verjaardag. Wij geven zelf altijd 15 euro. Maar met mijn verjaardag kreeg ik van mijn schoonfamilie een waardebon van 25 euro (was van 7 personen). Ik kan er niks aan doen, maar vond dat toch wel een beetje gierig.

20. rums

rums Niet meer actief

Dat doe ik ook ;) maar dat komt o.a. omdat ik niet van sterke thee houd

Deel Deze Pagina