Oh ja toppunt van gierigheid: geen taart op je bruiloft en geen eten (feest duurt van 8- half 1.). Best gierig
Wij hadden buren die nogal op de centen waren. Een keer was de buurvrouw aan het koken, maar kwam eieren tekort. Mijn moeder gaf 2 eitjes mee, die waren van de kippen van mijn opa, die wat kleiner dan gemiddeld waren. De volgende dag kreeg mijn moeder 1 groot ei terug. Mijn tante heeft ook altijd van die acties. Als we verjaardagskaarten van haar kregen, waren dat óf van die dubbele verjaardagskaarten die ze zelf had gehad, waarbij ze de ene helft waar op geschreven was had afgeknipt, of ze plakte er een stukje papier over en schreef er dan een berichtje voor je op. Meestal gefrankeerd op haar werk, zodat het ook geen postzegel kostte. En dan de verjaardagscadeaus die we hebben gehad van haar. Mijn moeder kreeg een handdoek en washand die al gewassen waren, zo'n oogdoekje/masker wat je in het vliegtuig krijgt, een lapje om potjes open te draaien wat ook vaak gratis bij tupperware zit, in januari een chocoladeletter, die nog gebroken was ook, knaloranje kaarsen (ik heb zowat niets in die kleur in mijn huis, ook gebroken en als klap op de vuurpijl voor mijn verjaardag: een proefverpakking tampons! Het erge is, ze verpakt die dingen in cadeauverpakkingen van spullen die ze zelf heeft gehad. Krijg je een mooie doos met 'Yves Saint Laurent' erop, maak je het open, zit er rompertje in van de Etos wat je met een bon volgens mij ook weer gratis kreeg. Ze heeft geld genoeg om een normaal cadeau te kopen, maar dat heeft ze er niet voor over. Dat van die lolly's klinkt ook bekend, ik ken ook zo'n figuur die gerust een hele hand uit die pot haalt, want 'dat restaurant/die zaak is al duur genoeg, ik betaal er toch voor? Gênant.
2 jaar terug op vakantie op de terugreis gingen we naar de burger King. Mijn man stond in de rij, daar stond een gezin vader, moeder en 2 puber zonen. De vader kreeg 1 menu voor zichzelf. De moeder en zonen deelden 1 menu echt sneu voor die jongens.
Ow dit is echt te erg!! Wij waren vorig jaar op de verjaardag ban de dochter van buren van ons. Ze riep tegen mij dat ik eens in de koelkast moest kijken hoe mooi de taart van de hema eruit zag. Vervolgd konden we gaan zitten en kregen we een Blikje energie drink in onze handen gesmeten en konden daarna weer naar huis. Owja, cadeautje konden we wel afgeven. Je moet je dood schamen!
Wij zijn overigens wel gierig naar ons zelf toe. Wij drinken Lidl cola en AH Basic bier e.d. en als we dan een verjaardag houden, kopen we Hertog Jan en coca cola e.d.
Oooo dan was ik HEULLLLL gierig. Maar denk dat mensen de hapjes en de open bar dan even vergeten . Dat kost ook wat heh. Vind het eerder gierig als je een uitgebreide maaltijd verwacht.
Wij werden een keer uitgenodigd om te eten, of wij even boodschappen wilde halen en betalen. Verder kan ik even 1 2 3 niets verzinnen.
De tweelingzus van mijn moeder ging toen wij klein waren overigens elk jaar op reis met ons ... volledig op kosten van mijn moeder. Ze nam ons altijd een week of 2 weken mee naar zee. Een andere zus van hen woont daar en had er een hotel. Daar was dan altijd een appartementje geboekt. Mijn moeder heeft ooit opgebiecht dat mijn tante - haar twin - echt nooit 1 cent heeft moeten betalen voor die reizen. Mijn tante "trakteerde" ons ginder ook "op haar kosten" (een ijsje, es gaan rondrijden met een gocart, ...), maar blijkbaar altijd van 't geld dat mijn moeder haar meegaf. Maar dan schreef ze wel elk jaar met mijn verjaardag een kaart "je cadeau volgt nog'". Nooit een cadeau gezien ... Bij mijn zus durfde ze dat niet, want daar was / is ze meter van. Tegenwoordig zegt ze elk jaar weken op voorhand "ik ga een kaartje sturen voor je verjaardag" ... 3 dagen te laat stuurt ze standaard een sms "sorry, kaartje vergeten te posten, toch een late gelukkige verjaardag". Zeg dan niks hé en hou het bij die sms (of mail desnoods). Maar dan wel liefst op tijd als 't enigszins kan.
En die vrouw mag niet eten ofzo ... Kan mij voorstellen dat als zij de boel moet delen met 2 pubers, dat er voor haarzelf helemaal niks overblijft. Als 't dan toch zo krap moet of is, koop dan een pak friet in een goedkope supermarkt en een pak hamburgers erbij. En maak zelf friet met een hamburger of iets anders van goedkope snack. Waarschijnlijk ben je dan minder kwijt dan aan 2 menu's bij de Burger King.
Dat van die kaarten komt mij bekend voor, mijn vorige buurvrouw stuurde altijd gekregen kerstkaarten(naar de hele buurt), soms afgescheurd en anders de naam weg getype-ext.. als je geen geld hebt stuur dan gewoon niks.
Een volwassen zoon ging met zijn bejaarde ouders op het terras naast ons zitten. Zijn moeder ging even naar het toilet. Ondertussen kwam de serveerster en hadden ze koffie voor zichzelf besteld. Toen moeder terugkwam zei de zoon tegen haar: "wij hebben 2 koffie besteld, jullie doen toch wel samen met het kopje koffie". De moeder was het er trouwens niet mee eens en heeft toch haar eigen koffie besteld.
Haha, wij werden eens weken van tevoren voor een etentje bij iemand thuis uitgenodigd. Ja hoor, datum vast gezet, gevraagd of er dingen waren die we niet lustten etc. Komen we daar, gaat er na uren wachten met een knorrende maag een tafellaken vol vlekken op tafel, worden er kliekjes opgewarmd die totaal niet bij elkaar pasten, bami met bloemkool, dat soort combinaties, en ja, daar zaten we dan, gezellig joh. Ze gaan wel zelf om de haverklap uit eten. Zelfde mensen, een paar jaar later, weer uitgenodigd. Komen we na 2,5 uur rijden bij ze aan, moesten we nog met ze mee naar de supermarkt om boodschappen te doen, want ze hadden nog niets in huis.
Ik heb een gierige schoonzus en zwager.. Zo jammer dat ze altijd met verjaardagskadootjes voor de kids aankomen die ze gewonnen hebben op de bingo ipv iets wat ze echt graag zouden willen krijgen... Ach, zoon was 17 dagen geleden jarig.. hij heeft een (zelfgemaakte) kaart gekregen maar dat was het dan ook wel.