Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Hillebil, 31 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik ben een dag voor kerst jarig. Mijn ex vroeg: wil je iets voor je verjaardag óf iets voor kerst? ..... wtf jij krijgt toch ook iets voor je verjaardag én voor kerst?!
     
    Mississippi, MariTheresa, Madelie en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Dat is echt een voorbeeld van een actie waardoor ik een hekel aan mensen kan krijgen.

    Ik heb ook nog een voorbeeld verzonnen.
    Ik had op de middelbare school een vriendin die dan van iedereen 1 of 2 gulden leende (om uiteindelijk 20 gulden bij elkaar te hebben) en erbij vertelde dat ze van iedereen appart leende omdat mensen bij een klein bedrag vaak zeggen laat maar zitten als je terug wilt betalen en dat bij 20 gulden niet doen.
     
    Adje vindt dit leuk.
  3. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Mijn man gaf onze beste vrienden op hun bruiloft €5 in zijn hand in rij met felicteren (maar wel als grapje, want de goed gevulde enveloppe kregen ze er meteen achteraan).
     
    Gewooniemand, baby90, Paardenbloem en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    klinkt eerder als zuinig dan gierig, vind ik 2 hele verschillende dingen.
     
    Gewooniemand en floppie888 vinden dit leuk.
  5. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Wij kregen een kaart met niks erin...ze waren zelfs hun namen vergeten op te schrijven :roflmao:
     
    hummeltje5, baby90, A new day en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    oh my is dat uit gierigheid of een vorm van kleptomanie?
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  7. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    oh wat zullen die zich daarna achter de oren hebben gekrabt, heerlijk!!!!
     
    Dufel vindt dit leuk.
  8. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Elk jaar hebben wij familie dag met mijn schoonfamilie.
    Een van de eerste keren dat ik erbij was was op de Batavia werf. Daar hadden we een onbeperkt buffer als afsluiting. Continu werd al het eten bijgevuld.
    Komen er op een gegeven moment bakjes uit de tassen van mijn 5 (schoon)tantes. Beginnen dat buffet leeg te scheppen! Wist niet wat ik zag. En dan niet 1 of 2 bakjes. Stapels van 10 per tas gingen er zo vol. Te erg/gierig vind ik. Gelukkig mijn schoonouders ook.
     
  9. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Hahahaha hilarisch topic wij kennen zulke mensen niet echt denk ik. Wel een hele “prijsbewuste” schoonmoeder hier, vraagt letterlijk bij alles wat ik ervoor betaald heb (ben het zelf meestal al vergeten) en als ze het teveel vind krijg ik dat ook echt te horen dat het veel te duur was. Ik lach er om.

    Had vroeger een vriendin die mij de benzine liet betalen (een volle tank) als ik 2 km met haar mee mocht rijden. We zijn geen vriendinnen meer :).

    O ja en nu hebben we kleren gekregen voor onze dochter, maar als we ze niet meer gebruiken, zij ze niet meer past willen ze het weer terug. Geef dan niks!!! Ik moet er niet aan denken dat ik iets geef en vervolgens terugvraag :confused:.
     
    roos10 vindt dit leuk.
  10. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Zo sta ik ook in het leven, spullen die ik niet gebruik geef ik weg. (niet een auto ofzo) maar dingen als babyuitzet, kleding, meubels, interieur spullen. Ik maak 100x liever iemand anders blij dan dat ik nog een paar euro krijg van (een gierig iemand) voor iets waar ik zelf heel veel geld voor betaald heb. Bekenden of vreemden maakt me dan ook niets uit.
     
  11. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Mijn vriendin kreeg een nieuwe vriend en gingen samen bij de Makro voor hem wat uitzet kopen voor zijn nieuwe huis (voor honderden euro's aan servies pannen enz) haar zoontje wilde 1 lolly die legde ze aan het eind van de kassaband achter zijn spullen neer en hij pakt zo een plankje om te verdelen en legt die tussen zijn spullen en de lolly van nog geen euro in en zei ik betaal niet de lolly voor jouw kind hoor. Liefde was daarna snel over.
     
    Visje79, Gewooniemand, baby90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik kreeg een tosti ijzer voor mijn verjaardag... moest hem zelf nog wel even schoonmaken.
     
    owly, Gewooniemand, YellowEyes en 11 anderen vinden dit leuk.
  13. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik was met een vriendin bij een pannenkoekschip gaan eten. Zij had de rekening betaald, zodat ik haar later de helft terug kon betalen. Dus ik vroeg: ‘Hoeveel krijg je van me?’ ‘12,57, maar maak daar maar 12,55 van.’ Dus ik begon het geld uit te tellen, zei ze: ‘Nee, wacht. Maak het maar over. Dan schiet ik er geen twee cent bij in.’
     
    owly, Visje79, Gewooniemand en 9 anderen vinden dit leuk.
  14. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    :roflmao: en dan je lach in zien te houden!
     
    Libra89, Lavita en jade2011 vinden dit leuk.
  15. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Neeeeeee!!! Hahahaha oh wat triest!!
     
    Lavita en Huismuisie vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.616
    11.158
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha mijn vriend heeft het absoluut niet slecht en is het tegenovergestelde van gierig. Hij geeft altijd dikke fooien en neemt iedereen die hem lief is graag mee uit eten naar sjieke mooie restaurants. Heeft altijd leuke cadeautjes en hebbendingetjes... afijn hij deelt graag zn succes met anderen.

    Nu heeft hij waterglazen van een soort gek plastic in de kast staan. Ik had ze nog nooit gezien maar ach hij heeft wel meer gekke exclusieve dingen.

    En toen we op Aruba waren snapte ik ineens waar ze vandaan kwamen (voor de mensen die er wel eens zijn geweest; Tamarijn) een resort daar hebben ze een soort inleverbakken voor de coctail bekers. Haha elke keer als we er wat gingen drinken dan gingen de bekers mee naar huis :roflmao: en vervolgens mee in de koffer.

    Ik kan er verder heel slecht tegen als mensen geen foo geven maar het eten en de bediening echt top waren.

    Van die ouwe taarten die dan nog even een extra hand sperziebonen toevoegen aan het al afgewogen zakje (kan gelukkig niet meer)
     
    baby90, marieke12345, consider en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.616
    11.158
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Whahahaha stel je voor. Wat zei je? Ik rond het wel af naar 13?
     
  18. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijn moeder gaf mij een kaart voor mijn verjaardag met geld erin (wel 50 euro dat dan wel haha) maar ze zei ik heb er niks ingeschreven. Dan kun je hem nog een keer voor iemand anders gebruiken :roflmao:.
     
    Visje79, hummeltje5, Zomerrr en 12 anderen vinden dit leuk.
  19. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Leuk topic! Toch pik ik deze zin er even uit. Ik zou me juist voor lul voelen staan als jij mijn kadootje voor het kind koopt, omdat jij blijkbaar vindt dat ik voor lul sta met mijn 5 euro. Het zou me kwetsen..
     
    Indire, Riette89, Marti en 33 anderen vinden dit leuk.
  20. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Haha dat deed mijn buurvrouw ook, ook met verjaardagskaarten e.d.:roflmao:
     
    Salentein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina