Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Hillebil, 31 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jade2011

    jade2011 Actief lid

    9 mrt 2013
    205
    305
    63
    Ik ben echt in shock over wat ik hier lees!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mee eens. Ik moest ook even 2 keer lezen. Bovendien waarom is een cadeau van 5 euro niet goed genoeg? Wie het kleine niet eert...
     
    Roanna, Riette89, hummeltje5 en 13 anderen vinden dit leuk.
  3. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Och ja, één van onze vrienden stellen die altijd 2e hands spul geven voor de verjaardagen van de kinderen. En dan hun kind steeds roepen "Hé, die hebben wij ook". Ik koop wel altijd iets voor ze, maar ben nu wel kritisch in mijn keuze :)
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ook mee eens.
    Zo heb ik pas 'maar' 10 euro uitgegeven aan een klasgenoot van mijn zoon(hij speelt er nooit mee maar was uitgenodigd op zijn feestje).
     
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.583
    6.275
    113
    Nu weet ik wel meteen waarom ze bij het sushirestaurant hier het bordje weghalen zodra je net je laatste hap in je mond hebt zitten haha
     
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.412
    4.733
    113
    Vann die humor hou ik wel :D Alleen zitten wij dan nog te wachten :p

    :eek: Kan me niet voorstellen hoe je dat kunt vergeten. Wist je wel van wie het was?
     
    linda1987 en DQueen vinden dit leuk.
  7. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Je moet dankbaar zijn met wat je krijgt, maar hier denk ik toch nog wel eens over na
    ..
    Het trouwpak van mijn man van mijn schoonouders.
    Mijn jurk van mijn ouders.
    ... heel lief van beide!

    Van mijn ouders nog een grote bos bloemen met een kaart plus een envelop. Van mijn schoonouders niet eens een bloemetje of een kaart.. ik blijf dat apart vinden..
     
    DQueen vindt dit leuk.
  8. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn oma hergebruikt inpakpapier en lintjes.

    Als kraamcadeau van een tante van mijn vriend kregen we een oudvies boxpakje. Stonk een uur in de wind. (Geld zat, hebben een goed lopend bedrijf, kast van een huis dure auto's en gaan 2-3 luxe op vakantie)
     
    Gewooniemand, brocante en DQueen vinden dit leuk.
  9. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Dat heb ik inderdaad gezegd. Als je zo verlegen zit om geld...
     
    Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik vind het echt heel bijzonder om te lezen dat het voor veel mensen blijkbaar afhangt van de financiële situatie van de gever (althans hoe die situatie wordt ingeschat, want weet jij veel wat iemand echt op de bank heeft staan) hoe een cadeau gewaardeerd wordt. Alsof een cadeau van 10 euro van iemand in de bijstand wel gewaardeerd wordt maar van iemand met een dure auto op de oprit niet. Ik vind dan vooral de ontvanger nogal gierig overkomen :|.
     
    Indire, hummeltje5, Leeuwtje83 en 24 anderen vinden dit leuk.
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik ook als het mooi papier is haha, maar meer omdat ik het zonde vind om weg te gooien.

    Over gierig cadeau:
    Als 11 jarige kreeg ik een videoband van mijn vriendin. Dus ik maak het open, helemaal blij... Maar de folie was er al af? Ja zegt haar moeder, we hebben het eerst zelf gekeken dus je moet de band nog even terug spoelen.
    Was echt zo verbaasd en nog steeds, hoe kun je dat doen??? Je moet nog ff terugspoelen hahaha
     
    Roanna, Riette89, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Het gaat mij niet om het geld, maar om de gedachte. Als zij voor ons huwelijk een cadeau van 10 euro hadden gekocht had ze er nog moeite voor gedaan. Zelfs al had het niets gekost en had de zelf iets gemaakt: geweldig :) echt. Het is ook wel wie het geeft.... Ik ken hun financiële situatie wel goed, zijn ze eerlijk in. Dus het is ook niet uit armoede. Maar dit was echt 'oh ik heb nog 10 euro in de portemonnee dus ik geef dat maar'. Ook geen kaartje erbij. Niets. Bovendien 'vergeet' ze vaker een cadeau te geven, zoals op kraamvisite, verjaardag, belangrijke gebeurtenissen zoals bul uitreiking. En dan zegt ze ook 'och ben ik vergeten.... Nou heb je nog tegoed hoor!' niet dat je ooit wat ziet ;)

    Dus ik ben echt niet gierig, maar vind het oprecht ontzettend jammer dat iemand zo weinig moeite er in steekt in een ander en wel heeeeeel veel werk, energie en cadeaus in zichzelf stopt.

    10 euro voor een verjaardag vind ik ruim voldoende, maar 10 euro voor een bruiloft terwijl je de hele dag mee loopt en niet eens een lief kaartje erbij kan doen? Tja. Maar we hebben er wel hard om gelachen, we kennen haar langer dan vandaag haha. Als mijn oom dat had geweten, had hij er meer in gedaan overigens. T is echt puur mijn tante. Zij gaat ook lang naar de wc als de rekening komt van de lunch als we met de dames weg gaan of is haar portemonnee 'vergeten' ;)
    Ze zei laatst tegen een vriendin: ik haal je wel gezellig op en dan gaan we even wandelen bij een meer. Belde ze mij op: haar vriendin was pissig omdat mijn tante bij het meer zei: zo dat is dan 8 euro! Je neemt iemand mee, een goede vriendin, je bent niet armlastig en dan nog volledig de benzine vergoed vragen zonder overleg. Hahaha
     
    Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Dat is ook zeker niet vergeten maar een bewuste actie!
    Hoop dat ze nog konden achterhalen wie het was door namen weg te strepen van mensen die een kaart hebben gegeven waar wel een naam in stond.
    Dit zou trouwens ook zo een grapje van mijn man kunnen zijn hoor. Naast de gewone kaart een lege kaart zonder geld en zonder naam in de kaartenbak gooien zodat het bruidspaar uren lang zit te denken wie er in godsnaam zo aso was een lege enveloppe te geven. Lullige humor.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik denk dat het vooral lief bedoelt is hoor, dat diegene zich niet ongemakkelijk voelt met een goedkoop kadotje als iedereen met wat duurs binnenkomt. Helemaal als je weet dat diegene het gewoon eigenlijk niet kan missen.
     
  15. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Dat snap ik maar ik zou me vooral niet laten kennen en erboven blijven staan.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  16. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Dat vind ik dan weer een aardig hoog bedrag voor een kind waar amper mee word gespeelt. Is dat gierig van mij?
     
    hummeltje5, Gewooniemand, rums en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Je zou zomaar dezelfde familie als ik kunnen hebben. Mijn zus heeft pas geleden 2 bh's gekregen van de hunkemuller. De ene 1x gedragen en de andere nooit. Heb ik niks voor gevraagd, net als een dolle gusto apparaat die ze van ons heeft gekregen.
    Pas geleden stuurt ze een appje of ik nog belang heb bij aankleedkussen hoezen. Ja hoor, komt altijd van pas. Belt ze me op met de mededeling dat ze er wel een kleine vergoeding voor vraagt. Toen heb ik gezegd dat ze ze dan mag houden. En zo heeft ze me nog meer dingen aangeboden waar ze wel een vergoeding voor wou hebben. En bij mijn ouders heeft ze dat ook gedaan.

    De hoezen heb ik uiteindelijk wel gekregen.
     
  18. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Daar ben ik het deels mee eens als het om kadotjes gaat. Ik probeer mijn kinderen te leren dat het op verjaardagen er om gaat dat de mensen de moeite nemen dat ze voor hun komen om hun verjaardag te vieren en dat ene kadotje bijzaak is! Maar als iemand in de bijstand 10 euro uitgeeft waardeer ik dat toch veel meer omdat ik weet dat dat een grote hap uit hun budget is. Als ik dan (zoals het voorbeeld hierboven van iemand anders) kan helpen door een kado te kopen wat diegene kan geven zonder dat ze daarvoor iets anders hoeven te laten zou dat mij een goed gevoel geven. Datzelfde zou ik niet doen bij bijv. een oom en tante die milioenen op de rekening hebben.
     
  19. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Bij mijn moeder thuis werd altijd door mijn grootmoeder bij de slager het 'vlees voor de hond' gehaald, wat ze vervolgens zelf op aten. En ja, er was voldoende geld om normaal vlees te kopen.

    En mijn moeder heeft zelf ook geleerd op de centjes te passen: ze heeft het gepresteerd om te vragen naar oud baby speelgoed van mijn kinderen. Tuurlijk, mocht ze hebben (gratis en voor niets). Ik heb daarna nog gevraagd wat ze er mee wilde, bleek ze het als kraamcadeau te gaan weggeven :|. En ook zij heeft geld zat.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  20. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Zo hadden, ja hadden, wij een stel in onze vriendengroep. Eens in de zoveel tijd organiseerden we een avond waarop er gegeten/gedronken etc. werd. Dit was altijd bij ons thuis vanwege de ruimte. Wij betaalden dan ook alles. Helemaal prima, het was altijd heel gezellig dus geen probleem. Overigens was dit stel ook het enige stel die nooit had voorgesteld wat mee te betalen. Toen dit stel een nieuw huis kreeg organiseerden ze een BBQ om dit te vieren. Als groep hadden we aangeboden allemaal wat mee te nemen als cadeau, denk aan duurdere flessen drank etc. De dag na de BBQ kregen we een berichtje of we even een X bedrag wilden aftikken voor wat wij gedronken en gegeten hadden, inclusief onze meegebrachte hapjes/drank:roflmao:. Die vrouw had gewoon bijgehouden wat iedereen had genuttigd want het kwam aardig overeen met wat ik gegeten en gedronken had:eek::eek:. De hele groep had een persoonlijke rekening gekregen:roflmao::roflmao:.
     
    Gewooniemand, baby90, smax en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina