Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Hillebil, 31 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Mm schoonzus zat te vertellen op mijn vriend zn verjaardag een x aantal jaar terug, hoe ze een vriendin van dr hebben geholpen met een nieuwe (tweedehands) koelkast omdat die van haar kapot was. Dat is voor hun "niks" qua geld. Haar woorden.

    Mn vriend kreeg voor die zelfde verjaardag een kaart.
    Ze had niet eens de moeite genomen er wat in te zetten :rolleyes:
     
  2. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.354
    113
    Home
    Heb ooit de auto uitgeleend aan de zus van mijn man volle tank meegegeven krijg ik hem leeg terug....
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Het gaat mij ook meer om de reacties waarin gesuggereerd lijkt te worden dat het vooral gierig was “omdat ze het makkelijk kunnen missen”. En dat vind ik persoonlijk echt een gekke gedachtegang en een sprekend voorbeeld van een gegeven paard in de bek kijken. Voor wat betreft het helpen met een cadeau kopen. Ik zou daar zelf niet snel voor kiezen omdat je iemand daarmee juist zich minderwaardig kan laten voelen. Ik zou eerder proberen om dat op een ander moment te compenseren.
     
    Evanesco, Oona en DQueen vinden dit leuk.
  4. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik HAD zo een vriendin. Die heeft echt voor 1000'en euro's 2e hands kleding van mij gekregen wat zoon te klein werd en haar zoon wel pasde. Als ze het terug wilde geven zei ik altijd nee hoeft niet verkoop het lekker op marktplaats ik heb het je gegeven dus hoef het niet terug. Toen had ze op marktplaats een jasje te koop die ik leuk vond voor mijn pasgeboren nichtje. Toen ik vroeg of ik die over mocht nemen mocht dat voor €25. Echt dat geld zal me een worst wezen maar als iemand al zoveel aan je kado heeft gedaan hoe durf je dan nog 25 euro te vragen? Dat noem ik dus gierig. Ik heb het jasje nog over genomen voor die 25 euro en daarna verteld hoe hoog mij dit zat en dat ik eigenlijk geen behoefte meer had in deze vriendschap. Hierdoor geef kleding die dochter te klein is geworden niet meer weg aan bekenden. Ik leen het aan mijn schoonzussen en als ik het terug krijg geef ik het weg aan vreemden op weggeefhoeken.
     
    Blosjes, Gewooniemand, GewoonLinda en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    snap je, ik denk dat dat per persoon verschilt en dat je zelf het beste in kunt schatten bij wie je dat wel en niet kunt doen.
    Mijn man zijn tante heeft meerdere malen de verjaardag van onze zoon overgeslagen omdat ze geen geld voor een kadotje had. Ik heb duidelijk meer keer gezegt "het gaat om jouw aanwezigheid niet om het kado" heb mijn zoon zelf laten bellen en hetzelfde laten zeggen. Maar ze kwam niet, schaamde zich met lege handen binnen te komen. Haar had ik dus bijvoorbeeld heel blij gemaakt met zo een oplossing.
     
  6. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Datenight: ex stond erop dat ik het eten betaalde (ik student) dan zou hij de bios betalen (werkte) Vervolgens nam hij 3 gangen en biefstuk en alles (terwijl hij normaal de sate nam omdat “dat is het goedkoopste op de kaart”) Komen we bij de bios heeft hij ook nog eens een volle stempelkaart voor tweede kaartje gratis EN vond hij dat we in de bios niets hoefden te drinken “dat doen we thuis wel we hebben net gedronken”

    Zelfde ex nam ik weer mee uiteten (ik ben een volhouder) meneer zat krap bij kas. Prima, kan, dus ik wil afrekenen met mijn pinpas bi de kassa. Zegt ie: nee ik neem jouw pinpas wel om te betalen want ik vind het niet kunnen als een vrouw betaald. NEE GAST, IK BETAAL TOCH?

    Ik tegen klasgenoot: wat wil je drinken? Malibu Cola (hele avond) klasgenoot later: wat wil je drinken je mag bier wijn of frisdrank o_O
     
    Troe, Syane, NiVa0230 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik kreeg ooit voor mijn verjaardag een kaart met daarop ‘van harte beterschap!’ Beterschap was doorgestreept en gefeliciteerd stond er onder geschreven :roflmao:

    Wij hebben ooit voor ruim honderd euro Chinees betaald voor/met visite. Kon amper een bedankt af ook. Diezelfde visite wilde een weekje later 5 euro zoveel hebben voor een frietje wat wij daar gegeten hadden. Samen eten hebben we nooit meer gedaan.
     
    smax, Ysabella, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Omgekeerde wereld...

    Bruiloftkado gegeven. Enveloppe met inhoud. Kennissen, geen familie/close vrienden.
    Hier zat 150 euro in ipv 50 euro haha. Per ongeluk de verkeerde enveloppe gepakt en daar een kaart ingedouwd.

    Bruidspaar :"veeeeel te gek!"

    Wij: "doe er wat leuks mee."

    No way dat we toegegeven hebben dat het een foutje was.
    We nodigen ze wel uit voor ons 15 jarig huwelijksfeest :roflmao:
     
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Omg. Schaamteloos gewoon
     
  10. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik denk gierigheid want ik heb nog nooit zulke gierige mensen meegemaakt :roflmao:
     
    DQueen vindt dit leuk.
  11. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    doet me denken aan mensen die uit elk hotel de zeepjes / shampoo enz meenemen en dan niet als leuke herinnering aan maar onder de noemer we hebben er toch voor betaald en scheelt thuis weer in aanschaf.
     
    Ysabella en Simba1992 vinden dit leuk.
  12. DQueen

    DQueen Niet meer actief

  13. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ja dat zouden ze ook doen als ze niet te gierig waren om een hotel te boeken. Dan nemen ze de wc rol nog mee. En dit zijn geen mensen in de bijstand oid.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  14. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Met ons trouwen.
    De oma van mijn man is heel gierig, terwijl ze geld zat heeft! We kregen op onze trouwerij een cadeaubon van een bloemenwinkel, gaan we een dag later alle cadeaus bekijken en dus ook die bon. Blijkt de bon al 2 JAAR over de datum te zijn :eek:
     
    Gewooniemand, Anouk2005, smax en 10 anderen vinden dit leuk.
  15. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zulke vrienden had ik ook, kregen we een vvv bon die al sinds 2017 over de datum was.
    Zij waren verder ook nogal bijzonder, niks mocht geld kosten en toen ze bij ons bleven logeren bestelde ze slaapzakken en een luchtbed bij de bol.com met afterpay, maakte er gebruik van en stuurde het erna gewoon weer terug. Zo ook met een partytent voor een verjaardagsfeest.
     
    mh81, Salentein en Mammavantwee vinden dit leuk.
  17. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    en dat hebben ze jullie nog schaamteloos verteld ook?
     
  18. Lightblue

    Lightblue Bekend lid

    5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Mijn vader die het mooi breed heeft kwam met servies van de kinderen van zijn vriendin aanzetten waar de namen nog onderop stonden als verjaardagscadeau. Ben nog een leuk cadeautje om terug te geven aan het verzinnen :)

    Vind tweedehands overigens geen probleem hoor
     
  19. Niets

    Niets Actief lid

    1 mrt 2019
    129
    109
    43
    Vrouw
    Ik heb een vriendin die als ik daar kom logeren (woont aan de andere kant van het land) vindt dat ik mijn eigen eten en drinken moet meenemen. Alles wat ik wil dus, geen snackjes bij de borrel 's avonds als ik het eten heb gekookt voor mij en haar dochter (want die eet mee van mijn boodschappen krijgt ze ook nog eens een normale maaltijd). Ik heb er nooit echt een probleem van gemaakt maar eigenlijk is dit natuurlijk best raar als je bij iemand op visite komt. En daar drie uur heen en drie uur terug voor reist met de nodige reiskosten
     
    Ysabella, EdN, gitaartje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Mijn moeder doet dit, voor mn dochters. Vinden ze echt geweldig. Na elke vakantie zijn ze benieuwd wat oma nou weer meegenomen heeft.
     
    owly, hummeltje5, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina