Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Hillebil, 31 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SiMaNo

    SiMaNo Actief lid

    11 feb 2019
    213
    112
    43
    Heb je ook gelijk in, echter niet pagina`s lang hetzelfde herhalen. Op een gegeven moment weten we het wel en is het een welles niertjes spel. Dat is vervelend
     
    Simba1992 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Ik doe helemaal geen aannames. Jij stelt dat je rust een rare reden vindt. En ik leg uit dat dat voor veel mensen wel een goede reden is.
    Mijn kinderen moeten zich ook leren aanpassen aan de maatschappij, maar dat hoeft niet op zo'n manier. Als dit teveel is is het teveel en gebeurd het hier dus niet.
    Zo kan ik goed s ochtends beslissen dat er uit school geen vriendjes mee mogen omdat ik zie dat 1 van de 2 geen beste dag heeft.
    De maatschappij past zich niet aan onze kinderen aan en daar leren wij hen mee om te gaan. Maar in ons gezin houden we wel rekening met elkaar.
     
    maliro, Waxinelichtjes, Ysabella en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Hier hebben we de regel dat er alleen in de weekenden en vakanties kindjes mogen mee eten en/of logeren. Mijn kinderen spelen iedere dag wel met andere dus die willen het liefst dat het dagelijks raak is.
    Na het eten moet mijn oudste vaak aan haar huiswerk en de jongste heeft de rust nodig om de dag te verwerken anders krijg ik hem met geen 10 paarden in bed omdat hij overprikkeld is.
    Maar word dat werkelijk als gierig gezien?!
     
    suus1983, owly, EdN en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Blijkbaar door sommigen wel. Nou ja, dan maar gierig.
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    In ieder geval ongastvrij ;)
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  6. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Daar kan ik antwoord op geven zoals het in ons gezin er aan toe gaat. Hier loopt ook iedereen naakt van de douche naar de slaapkamers om aan te kleden ook waar onze kinderen bij zijn. Naakt is hier in huis echt niets geks! Maar met kinderen van andere mensen erbij zouden we dat weer nooit doen. Dus als antwoord op je vraag, ja hoor ik laat mijn kinderen gerust ergens spelen als ze daar als gezin onderling naakt rondlopen en naakt niet als iets geks zien.
     
    Ysabella, Riverdale87, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Gebeurt hier ook wel steeds vaker nu het afspreken onder de kinderen zelf gaat en niet meer via de ouders gaat. Dat zoon op zondag morgen zegt ik heb afgesproken dat ik met ... naar het zwembad ga straks. Ja jammer voor jou en ... want we hebben al plannen. Als je dat niet met mij overlegt loop je de kans dat je die afspraken niet na kunt komen.
     
    Waxinelichtjes, Gewooniemand en cactusje vinden dit leuk.
  8. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Zo doe ik het ook, man niet want hij neemt alles mee de douche in. Maar ik loop zelf gewoon in m'n nakie rond boven. Behalve als dochter met een vriendin op haar slaapkamer zit, dan neem ik ook mijn spulletjes mee de badkamer in. Maar bloot zijn is hier ook niet raar. Zou niet weten waarom ik mezelf bedekken moet voor mijn eigen kinderen.
     
    Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  9. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Dat was eigen keuze.
     
    Syane vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier eten we (of in ieder geval oudste en ik) op donderdag om 16:30, omdat de oudste moet turnen om 17:30. Kinderen mogen bij ons spelen en mogen dan mee eten, dat overleg ik met de ouders. Meestal eten ze niet mee en eet de jongste om 17:00 als haar vriendinnetje is opgehaald.
     
    femkes vindt dit leuk.
  11. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Maar zijn er echt mensen die de kinderen laten bepalen wanneer er iemand mag blijven eten onder het mom van gastvrijheid? Ik vind dat helemaal niet de taak van een kind, zeker niet onder de tien jaar. De inschatting of dit een goed idee is, en of het in de planning past, is aan de ouder. Ouders overleggen hierover met ouders, niet met kinderen van anderen. En natuurlijk is gezelligheid een argument, maar nooit ten koste van nachtrust wanneer de volgende dag een schooldag is. Dat heeft in mijn ogen niets met gastvrijheid te maken.
     
    MissMolly, EdN, Salentein en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Precies mijn mening, buiten dat spelen alle buurtkinderen bij elkaar. Dan heb ik er zo 5 te eten. Niemand doet dit ook bij ons in de buurt. Als we gaan eten wordt dit gewoon meegedeeld en gaat iedereen naar huis. Op woensdagmiddag komen er soms vriendjes mee uit school en die eten tussen de middag wel mee.
     
  13. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij krijgen dit systeem vanaf volgend jaar. Zei al tegen mijn man. Ben benieuwd wie we uit de straat de bakken af zien gaan :D
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Haha ik zie het al voor me, misschien kunnen ze dan volgende keer toch een schoteltje klaar zetten haha.
    Hoe durven ze het te vragen, ik hoop echt dat het een grapje was
     
    tuc vindt dit leuk.
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Mijn moeder vertelde laatst dat er een kennis kwam. Ze zou rond het middaguur er zijn.

    Mijn moeder zorgt voor wat lekkere broodjes van de bakker en andere dingen voor er op.

    Vroeg ze of ze geen carpaccio had. Gingen ze samen naar de winkel en ze begon van alles in te laden.

    Ze heeft uiteindelijk mijn moeder laten betalen en heeft alles opgegeten. Mijn moeder was te verbouwereerd.
    Uiteindelijk heeft die vrouw 3 oven frikandellen gegeten, 2 porties carpaccio, broodjes en spul wat mijn moeder al gehaald.
    Iedereen mag altijd blijven eten maar dit was geen eten maar vreten.

    De arme schat heeft er wel wat van geleerd deze vrouw komt niet meer rond etenstijd.
     
    Gewooniemand en EdN vinden dit leuk.
  16. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Heel onbeschoft. Die vrouw kwam er bij mij niet meer in.
     
    Gewooniemand, owly en Zonnestralen vinden dit leuk.
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    :eek: dat mensen zich niet schamen.
     
    Gewooniemand, owly en Ysabella vinden dit leuk.
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Misschien heb ik iets over het hoofd gezien maar volgens mij heeft niemand hier dat gezegd?
     
  19. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Misschien niet letterlijk, maar er werd wel gezegd dat het ongastvrij was. Dat suggereert naar mijn idee toch wel iets.
     
  20. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dat suggereert hoogstens dat iemand (Ik zei dat geloof ik als eerste) het ongastvrij vindt om iemand voor het eten naar huis te sturen. Hoe haal je hieruit dat de kinderen dat bepalen?
     
    DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina