Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Hillebil, 31 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nuance is soms lastig te vatten.

Volgens mij heb ik nergens geroepen ' alle', 'altijd', 'nooit' enz.

Zelfs niet of het ene beter zou zijn dan het ander. Juist enkel anders.
    Sterker nog: ik ben opgegroeid in een redelijk mediterraanse setting en heb mijn kinderen vrij snel in een vaste eet- en slaapschema gestopt. Omdat dat heel fijn voelt.

Maar toch kan ik redelijk stellig zijn dat kinderen die het fenomeen 'wij eten om 18h met alleen het gezin' niet kennen, geen last hebben van het feit dat hun maaltijd niet verloopt volgens dat fenomeen.

Jij hebt ook geen last van dat iets niet verloopt volgens een leefgewoonte die jij niet gewend bent. Het is gewoon zoals het is.

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    .

3. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    .

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wie is 'we'?

Want ik heb het in al mijn posts gewoon over 'normale' (wat je daar ook onder verstaat) kinderen.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja en bij sommige kinderen werkt dit dus niet... Het is wat je gewend bent schrijf je, heel vaak eet je als gezin zonder andere mensen erbij. Als er opeens wel iemand mee wil eten kan dat voor sommige kinderen dus een probleem zijn. En om elke dag maar mensen aan te laten schuiven zodat een kind daar aan went is natuurlijk geen optie. Tenminste, voor veel mensen niet, hier hebben we weinig aanloop dus de kans dat mensen mee willen eten is heel klein.

tuc vindt dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.303
    113
    Gaat idd ook om wat het is, hoe het is en wat er bij gezegt wordt.

Mijn zoon kreeg van mijn schoonouders een helikopter (iets wat hem niet boeit). Wel heel nog maar duidelijk tweedehands. Opzich ook nog niet erg.
    Maar toen vertelde schoonvader wat het gekost had... 50 cent voor 2 helikopters. Maar 1 was beetje kapot dus die gaf hij niet, moest zoon maar om vragen als deze kapot was want dan konden ze wel onderdelen overzetten. Een kado van eigenlijk 25 cent dus. En het verhaal op een toon die erg duidelijk was dat het eigenlijk nog te duur was.

(En zo'n soort verhalen/kado's zijn het vaak. Het is het net niet en eigenlijk willen ze geld toe krijgen)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is het punt, jij hebt het over normale kinderen en daarbij is het dus geen probleem als dingen eens een keertje anders lopen. Maar dat gaat dus niet in elk gezin omdat niet elk kind daarmee om kan gaan. En daar had Suus1983 het over.

tuc, Gewooniemand en suus1983 vinden dit leuk.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    En dat is precies wat ik zeg. Niet meer, niet minder.

En ook niet dat de ene gewoonte beter is dan de ander. Het is gewoon hetgeen wat men (individu, gezin, gemeenschap, het is maar waar je naar kijkt) gewend is.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee hoor, ik had het hele tijd over verschillen in culturele gewoontes, op macro niveau.

Dat iemand dat naar een individueel niveau wil trekken moet ie zelf weten.
    Dat is hetzelfde als roepen dat uitkomsten van enquêtes of statistieken niet kloppen, want bij mij loopt het anders.

Pechvogol vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Het is denk ik de toon, de nuance.
    " hele culturen hebben aanloop van mensen tijdens het eten en die kinderen raken ook niet allemaal overprikkeld".

Misschien dat je dat zelf niet hoort, maar daar zit een toon in van: " dus Nederlanders moeten ook maar wat relaxter zijn".

11. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ik heb nog een gierige actie:
    Samen met een aantal vriendinnen zouden we een cadeau geven. Het was vrij duur, maar we waren met 8. Dus iedereen legt haar deel in en 1 zou het gaan kopen. Het bleek in de aanbieding te zijn, maar dat werd niet gezegd. Zo heeft zij dus niks betaald en er zelfs nog wat aan overgehouden. Ja, dat was voor de moeite, brandstof en tijd.

jojo85, Gewooniemand, EdN en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    :eek: De schaamteloosheid..

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wauw.. wat erg! :eek:

14. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.437
    2.227
    113
    Ik ben nog steeds flabbergasted van wat ik hier lees. o_O:roflmao:

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou ja dit dus ;)
    Amdaa generaliseert inderdaad, maar zo werkt het dus niet voor iedereen. En volgens mij zijn we allemaal individuen die hier op het forum zitten ;)

tuc vindt dit leuk.
  16. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.047
    113
    Vrouw
    Vrienden van ons wonen in het buitenland en waren een paar weken over. Als 'afscheid' nodigden ze ons uit voor een etenje. 's Avonds kregen we allemaal een tikkie toegestuurd :roflmao:

Ik heb ook eens van iemand tassen vol met speelgoed gekregen waar ik niet om gevraagd had, maar vervolgend werd er wel verwacht dat ik er geld voor zou geven. Wat ik niet gedaan heb.

In beide gevallen ben ik niet te beroerd om te betalen hoor, gaat me gewoon over de manier waarop.

jojo85 vindt dit leuk.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Wauw.:roflmao:

Maar wat zeggen jullie dan als groep? Oké prima? Want het is alles behalve prima, ik had daar dus echt wel even wat van gezegd en duidelijk gemaakt dat dit dus een cadeau van 7 personen was en dat ze zelf maar even een eigen cadeau voor persoon X mocht kopen. :| De brutaliteit.

18. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    We hebben bij haar aangegeven dat het niet eerlijk was. Iedereen had 20,- betaald en dat waren haar kosten absoluut niet. Hier was ze het wel mee eens (eigenlijk niet volgens mij, maar goed). Van haar deel hebben we een mooie bos bloemen gekocht en bij het cadeau gegeven. Opgelost!

Maar ik doe niet meer mee met een gezamenlijk cadeau als zij het gaat kopen.

Emma86 vindt dit leuk.
  19. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Niets met gierig te maken maar waar ik een gruwelijke hekel aan heb is als mensen geld van je lenen en vervolgens niet terugbetalen.
    Vind het zelf erg moeilijk om iets terug te vragen maar als iemand me vraagt iets te kopen en voor wil schieten en erbij zegt “ik stort het terug” en vervolgens niet doet dan kan ik mij daar mateloos aan irriteren. Weet niet of ze het dan vergeten of bewust doen of gewoonweg niet hebben maar zou het zelf gewoon nooit in mijn hoofd halen om iemand niet meteen netjes terug te betalen. Dan denk ik je ziet dat product toch liggen bij je thuis, gaat er dan geen belletje rinkelen van “ oh ja moet diegene nog terugbetalen”
    Ik heb het nu al zo vaak meegemaakt en degene die het doen die leen ik sowieso niets meer maar verbaas me erover hoe vaak mensen dit doen.

20. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.437
    2.227
    113
    Gebruik je tikkie? Ik vind dat wel een hele makkelijke manier om geld terug te vragen.
    Als mensen mij iets moeten betalen stuur ik via WhatsApp gewoon een tikkie.

Deel Deze Pagina