Komt het misschien ook deels omdat wij nederlanders meer op onszelf zijn? In andere culturen wonen families vaak bij elkaar in huis. Als ik in turkije ben dan is het savonds heel druk op straat. Iedereen gaat gezellig naar buiten of bij elkaar buurten op het balkon of in de tuin. Hier zijn de winkelstraten veel ongezelliger en om 18.00 uur is alles dicht. En in andere landen heb je veel minder verplichtingen. Hier hebben kinderen sportclubjes, zwemles etc. dat is in het buitenland ook vaak veel minder.
Ja dit denk ik inderdaad ook. In Nederland zijn zoveel verplichtingen, het is altijd rennen van de ene verplichting naar de andere... En waarom? Ik probeer dit te minderen. Wie heeft ooit bedacht dat het verplicht is op allerlei sporten te zitten. Ik beweeg wel, maar mensen zijn altijd verbaasd dat je niet bewust naar de sportschool gaat. Dan word je ook direct als ongezond bestempelt.
Ik weet nog dat mijn vader eens bij een kennis op bezoek was en gewoon de opgeborgen trommel weer pakte Bij ons thuis was het namelijk zó normaal dat bezoek mocht blijven pakken. Soms ging alleen de deksel erop om zacht worden te voorkomen. Die kennis zei er ook nog eens iets van... Dat ééntje genoeg was
Hier is het ook druk op straat in de avonden, ook wel vanwege de hitte. Vind het wel handig want soms heb je onverwacht wat van de winkel nodig, en dat kan dan gewoon nog om 10 uur ofzo.
Wat een verhalen joh een ding waar wij wel tegenaan lopen. Wij drinken zelf geen fris, dus hebben we dat eigenlijk ook nooit in huis. Zelfde Met snoep/koek/chips/borrelhapjes. Die halen we speciaal op vrijdag voor de vrijdagavond. Als we onverwachts visite krijgen komt het dus wel voor dat we “niks” in huis hebben. Niks is dan water, melk, koffie, thee, siroop en geen snacks of koekjes oid. Als we het wel in huis halen Maken we het vaak zelf open, niet goed voor de lijn/gezondheid.
Hier zijn de supermarkten ook tot 10 uur open en in elke wijk vind je wel 1 of 2 avond winkels die de hele nacht open zijn.
En als je iets kleins en lang houdbaar als een borrrelnootje, chipje of koekje nou ergens bewaard buiten je keuken? Dus bewust buiten handbereik om zelf te openen buiten het weekend om? Desnoods op zolder? Niet dat je het anders moet doen hoor, maar misschien werkt dat wel.
Oh dat lijkt me ook echt heerlijk, veel gezelliger en praktischer. Ik vind het hier altijd zo uitgestorven op straat ‘s avonds. Daarom wil ik ook altijd graag naar Italië of een ander mediterraan land op vakantie
Helemaal mee eens. In Italië op vakantie is het rond 22 uur nog echt heel druk in de stadjes en winkels en op de terassen. Ik mis dat dit jaar echt heel erg dat we niet op vakantie gaan.
Hier is de albert heijn gewoon elke dag tot 22 uur open (ook op zondag), het is hier ook helemaal niet uitgestorven dan, hoewel ik nu eigenlijk nooit om dat tijdstip op pad ben (iets met slapende kinderen ),
Oké, maar het is absoluut niet te vergelijken met Italië bijvoorbeeld, waar alle terrasjes dan nog hartstikke vol zitten en mensen door de winkelstraat slenteren, zwemmen etc. Inclusief kinderen vaak trouwens omdat het toch te heet is om te slapen. Als avondmens vind ik dat echt fantastisch
Hier zijn de supermarkten ook tot 22 uur open. Maar toch vind ik dat een hele andere sfeer dan ergens in het buitenland. Daar heb je in de stad op elke straathoek een cafe of terras. Gaan mensen met de hele familie naar buiten in een park zitten thee drinken etc.
Ja, ik snap wel wat je bedoelt, ondanks dat hier de terrassen met warm weer dan ook nog wel vol zitten eigenlijk, zijn behalve de supermarkten geen winkels open natuurlijk. En ook niet veel kinderen op straat of openbare zwemgelegenheden in het centrum.
Helemaal mee eens! Daar kom ik weer met de Indonesische moeder van mijn vriendin, maar de hartelijkheid waar ik altijd mee ontvangen werd in hun kleine flatje...en de interesse die ze in me toonde.. Echt dat was zoveel meer waard dan alle lekkere hapjes bij elkaar. (en ja ook dat was super daar) Maar ik heb me bijna nooit meer ergens zó WELKOM gevoeld. (behalve bij mijn beste vriendin met Poolse moeder)
Dat zou hier niet werken. En over meer koken en wat overblijft invriezen, dat doe ik liever niet, vind het eten daarna toch nooit zo lekker meer. Daarom kook ik zoveel mogelijk gepast, ik heb de dag erna ook niet altijd zin in een warme hap. Ik vries het uiteindelijk wel in hoor want weggooien is zonde.
Eigenlijk 2,5 hahaha. Die in de keuken in de koelkast mag je bijna geen vriezer noemen. Die zit met 1 brood al vol dus die gebruiken we alleen voor ijsklontjes en diepvries citroen schijfjes en diepvries frambozen. Die 3 dingen gebruik ik elke dag om een paar kannen water mee te maken voor mezelf.