Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Lomo, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Nee leuk, je collega’s gaan lekker uit eten en je kunt niet mee omdat je om wat voor reden dan ook krap bij kas zit. Dan denk je het op te lossen door iets goedkoops te bestellen en is dit nog niet genoeg. Wellicht zit er meer achter dit verhaal en het gedrag van de collega maar ik vind dit wel heel kort door de bocht, en ook niet heel vriendelijk richting je collega.
     
  2. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik heb het zelf niet mee gemaakt, maar mijn vriendin heeft best een gierige zus. Situatie: samenwonend, geen kinderen, twee goede inkomens en twee honden.

    Nu had die zus een bedrijfje gestart (naast haar reguliere baan) dat cupcakes maakt. En wilde ze ze uittesten op familie. Vroeg ze per cupcake €5,-, zelfs aan haar vader die werkelijk alles voor zijn kinderen doet.
    (Zoals op honden passen als zij een weekend weggaan. Ook krijgen ze af en toe een groot geldbedrag van hem. Zus (mijn vriendin dus) trakteert ook vaak op eten) En ook zij moest €5,- per cupcake betalen. :roflmao: (en ze heeft vijf kinderen, dus reken maar uit ;))

    Nou sorry hoor, andersom word alles uit liefde voor je gedaan en zij zet alles op de bon. :| Ik snap niet dat je zo kunt zijn.
     
    Syane, ButterflyPassion, Amberxx en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.171
    4.233
    113
    Vrouw
    5 euro voor 1 cupcake??? :eek::eek:
     
    Kolibrie, Syane, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Klopt zeker. Daar staan Nederlanders wereldwijd om bekend :roflmao:
     
    Eefje00 vindt dit leuk.
  5. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ja zoiets €4,95. Was wel een hele mooie hoor, met van dat botercrème erboven en ze waren best groot, maar dan nog.. je vader die alles voor je doet laten betalen :rolleyes:
     
    Syane vindt dit leuk.
  6. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Maar dan neem ik aan dat die vader en zus dat niet hebben gedaan?
     
    soovi en Rosa Canina vinden dit leuk.
  7. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Ik vind dit zo schandalig, dat ze het ook durf te vragen. Ik had gelijk mijn mond open getrokken tegen mijn zus! Hoe kan je zo zijn :eek:
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  8. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Jawel :roflmao: Maar die vader is zo’n enorme goedzak, die zal hier nooit iets van zeggen. Ik zei gelijk al tegen mijn vriendin; ‘Nou als ik je vader was zou ik ook een uurloon gaan vragen als hij weer eens op de honden past.’ ;) (maar dat doet hij echt niet)

    En mijn vriendin heeft er vier gekocht dus €20 kwijt. Nu heeft mijn vriendin het financieel ook niet slecht, maar daar gaat het niet om. Gewoon het feit dat andersom van alles word gedaan en zij altijd geld vraagt als ze eens wat doet.
     
    Syane vindt dit leuk.
  9. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Wat een prijs voor een cupcake! Ik had er geen vijf afgenomen voor de kinderen maar gewoon een stuk laten proeven. €25 voor cupcakes daar hèb je gewoon een paar taarten voor:)
     
    Paardenbloem, GroeneBomen en Rosa Canina vinden dit leuk.
  10. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik ben het helemaal met je eens. Die zus heeft wel meer van die gierige acties. Terwijl mijn vriendin juist hartstikke vrijgevig is. Ach ja, we lachen er maar om :rolleyes: (en we denken er wat van)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  11. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.008
    899
    113
    Ook wel gierig, als je dat juist gierig vindt ;););)
    AF4540B3-03D6-4492-9EFD-41505042C6BC.jpeg
     
    Syane en Huismuisie vinden dit leuk.
  12. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Nou ik had er echt wat van gezegd maar ja vind dat je dat ook moet kunnen zeggen als zus of vader. Vind het gewoon bizar dat je zo kan zijn naar je familie toe die alles voor je doen.
     
    Paardenbloem, Nellie4 en Rosa Canina vinden dit leuk.
  13. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ze lijkt op haar moeder, die vind ook altijd dat ze te weinig krijgt.

    Voorbeeld: moeder had een affaire en wilde scheiden. Vader was zo goedhartig om een tweede hypotheek te nemen zodat zij een woning vrij op naam zou hebben. (wat ik echt heel bijzonder vind na wat zij hem geflikt heeft) Moeder heeft dus 0,0 woonlasten, maar vind dat ze eigenlijk ook nog recht had op de helft van zijn pensioen. (terwijl ze zelf ook gewoon werkt) :rolleyes: (gelukkig is daar een stokje voor gestoken door de man van mijn vriendin)

    Mijn vriendin lijkt gelukkig meer op haar vader. :thumup:
     
  14. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Dan is het maar goed dat je vriendin meer op haar vader lijkt. Klinkt niet alles de leukste moeder en zus en een vader die het juist compenseert door zoveel goed te doen.

    Gelukkig hebben wij hele vrijgevige vrienden en familie. Wij zelf zijn ook makkelijk met geld, mensen mee laten eten of dingen betalen dus schrik soms gewoon hoe mensen kunnen zijn.
     
    GossipGirlxoxo en Rosa Canina vinden dit leuk.
  15. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Oh echt? :| Dat staat volgens mij al 5x in dit topic :rolleyes:
     
    Iertje81, citroenrasp en Cindy1977 vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.271
    19.023
    113
    Ik had een afwasmiddelfles nodig, omdat de mijne na een paar jaar kapot was gegaan (koop nl alleen grootverpakkingen van 5 liter) en mijn schoonmoeder had net een lege die ze anders toch weggooit. Komt vast gierig over nu, maar ik ben écht niet te gierig om een halve literfles te kopen hoor ;) maar het ging me vooral om onnodig plastic vermijden.

    Nu zie ik op die fles geschreven 1-4-2020... Echt zo'n gierige schoonvader-actie weer :roflmao: Hij houdt bij alles bij hoe lang iets is gebruikt en wil er bij het volgende product nog langer over doen. :|
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had ooit een vriendin die op mijn verjaardag pizza liet bezorgen voor alleen zichzelf.
    Ik vierde het 's avonds, ze kwam rond een uur of 21 en besloot rond 22 uur een pizza te laten bezorgen.
    Mijn hele huis zat vol visite en voldoende chips, nootjes, kaas, worst op tafel.
     
  18. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Sowieso laten betalen als mensen iets voor jou moeten proeven....:eek:Heel apart
     
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Ik had gezegd 'ik zet de flesjes klaar in de gang wanneer kom je ze halen?' :roflmao:
     
  20. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik ben ook best wel gierig naar mensen die ik niet goed ken. Ik geef niet graag geld uit aan bijvoorbeeld een bruiloft van kennissen of een collega. Ook niet teveel aan verjaardagen en feestjes. Ik vind het altijd zonde van mijn eigen geld :roflmao: Ik heb niks met feestjes, bruiloften of verjaardagen.
    Ook neem ik liever broodjes mee in de auto en eet wel onderweg dan dat ik steeds ergens moet lunchen. ( bv op vakantie). Natuurlijk af en toe wel ergens lunchen...maar vaak haal ik liever een broodje bij de bakker en eet het op in een park.



    Maar als het gaat om familie en een paar goede vrienden dan ben ik juist helemaal niet gierig.
    Familie helemaal...die kunnen alles van me krijgen. En daar wil ik dan ook niks van terug zien. Ik geef alleen...ik hoef het dan niet meer terug. Familie hoeft niet te lenen.
     
    Gewooniemand, Jackie87 en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina