Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Lomo, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik ben wel eens een cadeau echt vergeten, verkeerde tas meegepakt in de haast en dan ga je geen 2 uur weer in de auto zitten haha
    Maar goed, dat was echt niet met opzet. Mijn tante 'vergeet' ook wel regelmatig een cadeau of onze favoriet: oh? Is het gebruikelijk dat je iemand een cadeau geeft hiervoor dan? (Denk aan bv afstuderen waarvoor ze is uitgenodigd...). Ze wordt er ook niet warm of koud van hahaha
     
  2. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.076
    472
    83
    Toen mijn broer 30 werd had ik al weken van te voren zijn favoriete fles Whiskey besteld en daarbij 2 glazen laten graveren. Toen we bijna op locatie aankomen kwam ik er pas achter dat ik door alle haast overdracht een oppas etc het cadeau in de keuken hadden laten staan.
     
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Hier in ieder geval 2x per week en soms 3x. En ja; ik bak ze zelf.

    Goed, soms is het 1x taart, 1x (stroopwafel/appel/fruit/choco)cake en 1x (gevulde)koekjes :p

     
    Gewooniemand en sillies vinden dit leuk.
  4. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Taart?

    Mijn favo koffie tentje die vegaeen geraffineerde suikers vrije taartjes maakt heeft nu EINDELIJK een website waarbij je online hun taartjes kunt bestellen en thuis kan laten bezorgen :eek::eek:

    Je snapt dat dit uitgeprobeerd moest worden (in het tentje zelf hebben ze niet alle taarten namelijk, online wel :roflmao:)
     
    Iertje81 en mum2be2 vinden dit leuk.
  5. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ja zeker! :D
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  6. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik geef zo vaak een witte envelop met geld en zonder kaart :oops:. Nooit over nagedacht dat een ander dat misschien kaal vindt.
    Wat ik ook wel doe is een kleinigheidje kopen en daar het geld opplakken, maar meestal dus die saaie envelop ;).
     
    Vergeten, MaMa en Nellie4 vinden dit leuk.
  7. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ohh maar dat is toch ook leuk!

    Maar hier ging het om de vader van m'n zoon, hij weet dat hij gek is op kaartjes. Dus ja dan is het, of nja vond m'n zoon vooral, jammer dat hij een kale enveloppe kreeg met alleen zijn naam er op.
     
  8. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63

    Vind het erg ondankbaar , kind vraagt geld en krijgt dat. Vraag de volgende keer dan gewoon een cadeau
     
    Sado en Lies1611 vinden dit leuk.
  9. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Als je verder zou lezen zou je snappen waar het vandaan komt.

    Ik vind het ook raar dat je je eigen kind een blanco enveloppe geeft.
     
    Gewooniemand en Vaasje vinden dit leuk.
  10. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Dat is wel raar ja! En niet leuk voor je zoontje.
     
  11. Madeliefste

    Madeliefste Actief lid

    20 feb 2020
    178
    188
    43
    Ik vind enkel een enveloppe ook saai. Niet persé gierig. Gierig vind ik het wanneer er wel een kaartje in wordt gedaan, maar de prijs van het kaartje in mindering wordt gebracht op het geldbedrag wat cadeau wordt gegeven. Tot op de cent nauwkeurig :rolleyes:

    En ja, dat is echt gebeurd. En nee, die mensen zitten niet krap bij kas.
     
    Mercurius, aYh4L8, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Dat zegt @Vaasje ook helemaal niet :|
    Als je verder leest dan legt ze het uit en mét die uitleg zou je je post denk ik niet neergezet hebben :rolleyes:
    Als iemand weet dat (in dit geval zijn eigen vader) het kindje een kaart leuk vindt, dan doe je dat. Zéker als het je kind is.

    En nou ga ik het nog uitleggen ook :confused:
    Maar kan hier nooit zo goed tegen :$
     
    Vaasje vindt dit leuk.
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben een redelijke goede band met zwager en schoonzus, besteden vaak zo'n 20 euro aan een cadeau voor hun kinderen en wanneer hun om cadeautips vragen zetten we ook rond die koers in omdat dit destijds was besproken qua budget.
    2 weken voordat dochter 1 werd hebben wij hen uitgenodigd, toen kwamen ze uiteindelijk op de verjaardag met een niet ingepakt vingerhoedje(1) als cadeautje.
    Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar 1. Dat is toch geen cadeau voor een 1-jarige, 2. Pak het op zijn minst in en 3. Dat kost natuurlijk geen 20 euro en ik vind het prima als ze minder willen uitgeven om wat voor reden dan ook, maar geef het dan even aan.
     
  14. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.688
    1.884
    113
    Ik ken een vingerhoedje alleen als zo'n metalen dopje wat je bij het naaien gebruikt om niet in je vinger te prikken. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat aan een peuter geven.. dus ik ben eigenlijk heel benieuwd wat dat vingerhoedje nu precies is:oops:
     
    NiVa0230, Gewooniemand, MaMa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.297
    113
    Deze nogal relevante nuance had beter gelijk in het eerste bericht gezet kunnen worden.
     
    NiVa0230, Lisa2, Happyhope en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.699
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik snap je wel hoor, dat stond er in eerste instantie niet bij. Ik lees ook echt niet alle berichten in een topic. Dan kan je zulke aanvullingen wel eens missen.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Haha ik bedoelde een vingerpopje
     
    Beausecret, cosdy en toch3 vinden dit leuk.
  18. pety01

    pety01 Actief lid

    3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Belachelijk, voor een kind van 1 is er niets zo belangrijk en leuk als het papier om het cadeautje. Het cadeau zelf kijken ze toch niet naar om :roflmao:
    Volgens mij kan je zelfs beter alleen een doos en een rol cadeaupapier geven.
     
  19. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    De camper van mijn ouders lenen en afspreken de tank vol af te leveren:thumup:
    Maar wij hebben de camper 20 minuten bij het huis vandaan vol getankt, dus bijna vol:rolleyes:

    Mijn ouders waren boos: dit was niet de afspraak.....bla...bla....bla.....
    Ik heb ze 50 euro toegeschoven om ze een hak te zetten, namen ze het geld zonder blikken of blozen aan:eek:
     
    Syane, Vitamientjuh, spruitje80 en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Maar is heb sowieso zuinig/gierige ouders.

    Ik moest toen ik eindelijk op mezelf ging wonen wel even afkicken.....zo deed ik mijn autoradio uit om benzine te sparen:D:D

    Ik kan nu veel meer genieten van mijn geld!
     

Deel Deze Pagina