Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Lomo, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Ik verbaas me echt hier over de gierige acties.....:eek:. Echt plaatsvervangende schaamte.
    Gelukkig nog nooit meegemaakt in onze vriendenkring oid.

    wel op vakantie... We zaten op een terras ergens in Oostenrijk. Naast ons, een jong Duits stel die om de wijnkaart vroegen. Toen de ober kwam vragen of ze een keuze hadden gemaakt, bestelden ze 1 glas karnemelk met 2 rietjes:rolleyes:
     
    YellowEyes, Vitamientjuh, NiVa0230 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn moeder die bij de kassa al de kassabon gaat controleren en rustig voor 10 cent terug gaat.

    Ook dat ze bij acties bij de kassa's gaat wachten tot iemand 'nee' zegt tegen [...]zegels en dan zegt: oh mag ik uw zegels dan? :o:
     
    Iertje81, Nellie4, spruitje80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.162
    18.892
    113
    En ook dat vind ik eigenlijk best wel gierig. Want ik geef niet per se weinig geld uit aan mezelf, maar ik geef alleen geld uit aan datgene wat belangrijk is voor mij (en dat is misschien in de ogen van een ander weer een heel dure/onzinnige uitgave).
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Haha zo is mijn moeder dus ook. Vooral dat direct naast de kassa de bon checken. Dan kan degene daarna niet normaal de boodschappen inpakken omdat mijn moeder in de weg staat.
     
    spruitje80 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.162
    18.892
    113
    Hahaha :roflmao:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.173
    1.355
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij gingen vroeger altijd stappen en deden dan om de beurt een rondje. Telkens als een vriend aan de beurt was moest hij altijd naar de wc. Hij kwam dan weer terug maar er kwam geen rondje. Na een paar keer begon dit op te vallen en ben ik hem een keer gevolgd naar de wc. Hij haalde dan ook altijd een drankje alleen voor hemzelf.
    Vanaf dat moment mocht hij tijdens het stappen beginnen met het geven van een rondje :D.
     
  7. breister

    breister Fanatiek lid

    9 aug 2019
    2.953
    648
    113
    Vrouw
    Goede oplossing:roflmao:
     
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn man had zo een vriend. Tijdens de rondjes van anderen altijd een baco bestellen en tijdens zijn eigen rondje (of als ieder voor zich deed) een biertje of er tussen uit knijpen. Hij had niet door dat iedereen dit wel door had inmiddels en hij het onderwerp voor lachwekkende gesprekken (zoals dit topic) was geworden.
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oehhh wat erg dit. Waren het vrienden? Nou, dat waren mijn vrienden niet meer hoor.
     
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    In het kader ik wil niet gierig zijn maar vind het lastig wat sociaal wenselijk is...

    In augustus zijn ik/we uitgenodigd bij een 40 jarig huwelijks jubileum.
    Word gevierd op een boerderij met een barbecue en waarschijnlijk opblaasbare spelletjes (groot) voor een kinderen.

    Wat is een bedrag dat ik geef zonder gierig te zijn :oops:
    Ik dacht zelf aan 50 Euro:oops:
     
    MaMa en Lomo vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies dit eigenlijk.. heb wel een aantal keer gehad bij online bestellen dat een product niet werd geleverd maar ik wel voor betaald was. Voor een zak wokgroente bel ik niet om het te verrekenen, maar ik had wel een keer dat er teveel statiegeld kratjes waren gerekend (4 euro per krat) ja, dan bel ik wel. En als ik als tijdvak tussen 10 en 12 selecteer (daar betaal je voor!) En ze komen om 12.30. Dan bel ik ook uit principe dat scheelt iets van 3 euro ofzo met het tijdvak.
     
    Vitamientjuh en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dat zou mij ook zeker opvallen :D
     
    citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Da's de hel toch. En als ik daar wat van zeg, zegt ze kei hard: 'ach, wat maakt het uit. Ik wil zeker weten dat ik niet teveel betaald heb. Boodschappen zijn al duur genoeg.'
    En dan iedereen: o_Oo_Oo_O
    Ik: :rolleyes:
     
    Lisa2, Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Gezinslid vd kouwe kant haha dus daar zit je aan vast haha. Ik was 1 vd hoofdgasten haha, tijdens de ceremonie stond de moeder van de bruid achteraan omdat niemand plek voor had vrijgelaten. Ai... ja ze is er nog tussen gezet dus dat begon al knullig

    Ik schaamde mij ook nog, zijn collega's vroegen aan mij of ik wist of er nog eten was... eh ja... moet je ff snijden maar geloof dat t ook al op is. En drinken dan? Eh... de kraan is in de keuken... misschien staat er nog achtergebleven ranja.... en ja idd ja de keuken is waar je haar vader in zb nette nieuwe pak de vaat zag doen....
    Sorry jongens.... die waren ook vlot vertrokken daarna.... nadat ik hun hele eerlijke mening hoorde die ik alleen maar kon beamen...

    En nee t was écht op een heel mooi slot die locatie. Dat maakte het extra sneu haha
     
    Ysabella, Gewooniemand en Nina Sanders vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ligt eraan of het familie, vrienden of kennissen zijn...
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oef. P l aatsvervangende schaamte. Echt, kun je niet maken!
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Nee... die bruiloft blijft mij altijd bij en bij velen. Ben nog nooit zo vroeg vertrokken als hoofdgast haha

    Kwamen ook vrienden over uit duitsland en uit andere kant van het land. Die vetrokken als eerste, konden ze nog door de mcdrive hahahaha Heb je meer dan 2 uur gereden voor bedorven cupcake en glaasje water :p
     
    YellowEyes, Iertje81, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Didi1980

    Didi1980 Actief lid

    13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Verschrikkelijk, gierige mensen! Die zitten zo in mijn allergie :cool:

    Het meest 'gierige' wat mij bij is gebeleven is een bruiloft. Als een groepje 'moeders' van school mochten we komen naar de ceremonie, maar konden na 45 minuten ook weer meteen weg, zonder maar iets te hebben gehad. We waren echt opvulling van de zaal. Cadeau hebben ze overigens wel in ontvangst genomen :rolleyes:

    En we hebben vrienden die met verjaardagen altijd minimaal op tafel zetten. Als er 2 zakken borrelnootjes worden opgetrokken voor 35 personen is het veel. We krijgen wel 's avonds warm eten, dat moet ik ze nageven. Maar niks luxe e.d. En dit zijn vrienden die het financieel heel erg goed hebben, maar op sommige punten zeer zuinig en gierig zijn. Zelfs uitjes worden tot op de cent na gedeeld, inclusief benzine. En ieder zijn keus uiteraard, maar ik vind het echt verschrikkelijk..

    Ik zou zelf wel wat assertiever mogen zijn. Ik betaal vaak voor andere, maar bij sommige is en blijft het eenzijdig. Zelfs geen bedankje meer. Ben gewoon een muts op dat gebied :oops:
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ook inderdaad. Echter, ging ik vaak met een vriendengroep uit en was ik de enige die geen alcohol dronk.
    De anderen bezatte zich de hele avond en ik deed het met 3 Fanta's, dan was ik niet altijd blij met een gesplitte rekening.
     
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.110
    15.167
    113
    Vind ik meer dam genoeg hoor :)
     
    Rosa Canina en paula1984 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina