Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Lomo, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    Vind het altijd zo raar dat zulke mensen dan een bruiloft geven. Ik zou dan gewoon gratis op maandag trouwen (hebben we ook gedaan :roflmao:) zonder verdere poespas. Onze bruiloft was ook heel erg lowbudget (bij schoonouders thuis en zelf gekookt) maar er was zéker genoeg eten (en ook nog veel over zelfs) voor iedereen en we hebben expliciet gevraagd om geen cadeautjes/geld te krijgen.
    Eigenlijk wilde ik niet per se een bruiloft maar heb dat meer voor m'n schoonmoeder gedaan.
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Een buurvrouw stuurde altijd verjaardagskaarten en kerstkaarten die zij ooit had gekregen, waren dubbele kaarten, ze scheurde dan 1 kant af en verstuurde ze dan opnieuw.

    Vrienden van ons willen ook altijd precies weten wie wat heeft gedronken en betalen enkel hun eigen deel, ook proberen ze ons altijd te laten rijden zodat het hen geen benzine kost.
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    Als wij ons internet te laat betalen, sluiten ze (=de provider) het per direct af. En hier moet je het iedere maand contant gaan betalen, via internet of automatische overschrijving gaat niet, dus soms gebeurt het wel eens dat je niet in de gaten hebt dat het al de 30ste is. Vanochtend ook 3 uur internetloos geweest :rolleyes:
     
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ehm..het zijn de ouders van mijn vriendin. We kennen elkaar 24 jaar. Mocht vroeger mee op vakantie en zij met ons.
    Ze waren op mijn moeders begrafenis toen ik 15 was en noemen zichzelf opa en oma tegen onze kinderen :)
    Mijn vriendin en ik grappen altijd dat we sisters from different misters zijn.
    Gevoelsmatig dus familie :)
     
    Vitamientjuh, Rosa Canina en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Wij hadden een baas die zeurde over kleine dingen.
    Bezem op de rekening? Bellen want waarom was dat nodig (tja, er verdwijnt weleens wat overboord he, vooral met nieuwe matrozen).
    Weekend in een haven met havengeld? Commentaar, beter bleef je op stroom liggen en dus opgesloten ipv aan wal kunnen :rolleyes:
    Teveel water gebunkerd? Of we een gat in de tank hadden. Om nog maar niet te spreken over dat je een week later gratis water kon bunkeren op de losplek!

    En ondertussen wel zelf flink geld uitgeven aan dure dingen. Nee blij dat we van hem af zijn. De baas erna keek amper naar wat er op de rekening stond, alleen eindbedrag. Schip moet onderhouden worden, zwemvesten voor de kinderen noodzakelijk dus mogen ook op de rekening etc :thumup:
    En nu eigen baas dus zeur ik :D nee geintje, ik zie amper rekeningen, man regelt dat
     
    Kolibrie2, Vitamientjuh en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn Zus laad haar hele inboedel nog op bij ons, telf/tandenborstel/etc en duwt ondertussen een wasje in de machine....:|
     
    Iertje81, Vitamientjuh, Lumihiutale en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Gierig vind ik ook 'ik heb geen postzegels meer dus kon je geen kaart meer sturen' door iemand die nooit geld aan een ander wil uitgeven maar wel aan zichzelf. Heb een link gestuurd dat je een postzegelcode zo kan kopen online :p

    Die kaart is nooit gekomen uiteraard haha
     
    smax, Aries, Rosa Canina en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Waar ik volgens mijn man lekker gierig in kan zijn is als bijvoorbeeld de kinderen de telefoontjes in de oplader/stopcontact hebben zitten en dan vrolijk spelletjes aan het doen zijn of filmpjes aan het kijken. Daar wordt ik hels van! Dat is water dragen naar de zee! Vaak een punt van discussie hier. Vooral met “de puber” van inmiddels 18.

    zelfde met de verwarming. Vind het niet nodig dat het ding continu op 22 graden moet ofzo. En heb er een hekel aan als het ding dag en nacht aanstaat. Als je slaapt hoeft de verwarming niet vol open. Dat zijn dus dingen waarin mijn man me weleens gierig vind. Terwijl ik net zo goed bakken met geld uit kan geven als de kinderen weer eens kleding nodig hebben of als ik wat anders moet hebben of als we een vakantie plannen of leuke dingen doen. We werken er hard genoeg voor denk ik dan.

    vaak met verjaardagen merken we weleens dat we mensen in de omgeving hebben die echt niet de hele tafel vol hebben met hapjes of net wat. Terwijl als wij hier een feestje hebben dan verklaart iedereen me voor gek want ik heb dan vaak voor 20 mensen een heel zelf gemaakt buffetje staan. Ze zullen hier nooit wat tekort komen. Maar je hebt er van die krenten kakkers bij die 2 bakjes chips op tafel zetten en dan mag je het daarmee doen met de hele visite. Ik vind dat altijd zo idioot. En dan bij een ander altijd alles opvreten of zelfs net zo lang blijven hangen tot ze gevraagd worden voor het avond eten......
     
  9. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ik kan me wel ergeren als ik met de auto ben en de rest zit speciaalbier a 5 euro per flesje te kantelen en iemand zegt aan het einde vd avond "Zullen we het gewoon even door 4-en doen?" Flikker eens op zeg, ik heb hooguit voor 10eu cola gedronken.

    Terwijl, als ik mijn vriend mee uit eten neem die weinig te makken heeft, ik gewoon de rekening oppak. Dan sta ik erop dat ik betaal (en hij vindt dat prima :p).

    Wat ik echt een gierige actie vond, was vorig jaar in Euro Disney. Mijn ouders hadden de entree betaald, het hotel en ontbijt betaald, vervoer betaald. Dus de kinderen zouden alle rekeningen voor eten en drinken oppakken. Maar mijn zwager, eersteklas krent, ging er elke keer vandoor (WC, even sigaretje roken, bellen) als er eten gehaald moest worden. Op een gegeven moment zei ik: "Kerel, wij willen allemaal pizza en ik stel voor dat jij het gaat halen." Komt hij terug met 2 van die kleine, lullige pizza's voor 8 man. En wel drinken voor de volwassenen, maar niet voor de kinderen, want: "Die kunnen toch wel een slokje van de ouders meedrinken?"

    Later zag ik hem in een souvenirwinkel 2 t-shirts en een fles cola kopen. Voor zichzelf :|
     
    sillies, Syane, Rosa Canina en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Het zal aan mij liggen hoor maar dit snap ik echt niet.. wat is het verschil tussen opladen tot 100 en leegspelen tov constant op 50 houden tijdens het spelen?
     
    Marsepein, tuc, EdN en 15 anderen vinden dit leuk.
  11. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Wij gingen trouwen. Nou ben ik echt blij met alles hoor en als je niks wil geven ook prima.

    Echter van 1 tante kregen we 2 Blokker kado bonnen. Godzijdank keek ik snel hoelang ze geldig waren en wat erop stond ( stond nergens vermeld) maar waren nog maar 2 maanden geldig ofzo.

    Vond ik ook zo apart.
     
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Er is geen verschil. :roflmao:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  13. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Niet persee gierig maar wel bijzonder:
    Ik had van een vriendin een vloerkleed overgekocht voor 150 euro. Wat ik al apart vond was dat mocht ik het kleed ooit niet meer willen, zij het dan zelf op marktplaats wil verkopen.

    Uiteindelijk een nieuwe woning gevonden waar vloerbedekking lag (kort nadat ik het kleed van haar had gekocht maar nog niet opgehaald) dus het kleed had ik niet meer nodig. Dit met haar besproken en gezegd dat als het voor haar veel moeite is, ik het kleed alsnog kwam ophalen en dan zelf zou verkopen. Dit was niet nodig en ik zou mijn geld gewoon terug krijgen. Gezegd dat het natuurlijk niet gelijk hoefde als het voor haar financieel niet uit kwam. Maanden later bleek ze een flinke toegave van de belastingdienst te hebben gehad. Dus ik vroeg voorzichtig of ik dan het aankoopbedrag van het kleed terug mocht (op dat moment zat ik financieel ook wat krap dus ik kon het hard gebruiken). Zij zei dat ze het niet kon missen en rekeningen etc moest betalen. Een uur later zit ze bij de lunch aan een andere vriendin te vertellen (waar ik bij zat) dat ze zoveel geld terug had gekregen van de belastingdienst en ze die ene dure jas van €800,- ging bestellen. Toen zat ik wel even met open mond te kijken...
     
    YellowEyes, Vitamientjuh, sillies en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.252
    5.204
    113
    Weet je wel zeker dat dit een vriendin van je is?
    Ik zou hebben gezegd: “nee, je wacht tot die jas in de uitverkoop is, want je gaat me toch zeker eerst mijn geld terug betalen?“
     
  15. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.533
    1.550
    113
    :roflmao:
     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb het 1x uitgerekend achteraf. We aten met een groep en 2 waren wat later. Wilden minder betalen dan gewoon 1/8 deel en bleven er maar over doorgaan (de genen die het meeste inkomen hadden ook nog).

    Ik was het gezeik zo zat dat ik het heb uitgerekend. Zij waren goedkoper uitgeweest als ze gewoon 1/8 hadden betaald uiteindelijk hahaha.
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  17. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Zoiets ja, of iets in de trant "wat fijn! dan kun je mij ook betalen"
     
    Evanesco, Rosa Canina en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  18. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Huh? Wat schaamteloos zeg.. Heb je die 150 wel teruggekregen?
     
  19. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Haha, dat is ze nu niet meer. Had wel meer van dat soort bijzondere acties. Zo wilde ze bijvoorbeeld altijd voorin zitten (we hadden een gezamenlijke vriendin die als enige van ons een rijbewijs heeft). Ze zou namelijk wagenziek zijn. Als het er op aan kwam kon ze ineens wel appen (terwijl ze daar dus ook wagenziek van zou worden) dus ik geloofde het op een gegeven moment niet meer zo. We zouden eens naar een feestje gaan en een date van mij van destijds zou één van de auto's rijden. Zij wilde persee bij hem voorin terwijl ze elkaar niet kenden en ze ook met anderen mee kon rijden. Gezegd dat ik dit niet oké vond, ook omdat hij haar niet kende en het een rit van anderhalf uur was waar hij mij graag naast hem wilde hebben. (en ik geloofde haar wagenziekte dus niet). Dat was voor haar de reden om onze vriendschap te beëindigen :rolleyes:
     
  20. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ja uiteindelijk dus wel...
     

Deel Deze Pagina