Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Lomo, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Mijn schoonmoeder heeft dat ook weleens gedaan :roflmao:
    Het is echt een hele lieve vrouw, en heeft zelf niet door dat het gierig is. Ze vindt de kaart dan gewoon heel mooi en denkt dat diegene aan we ze hem heeft hem ook heel mooi vindt. Ze plakt dan trouwens een wit blaadje over de originele tekst en schrijft daar dan zelf wat op.
     
    Aries vindt dit leuk.
  2. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Dit is wel héél ernstig zeg :| Ik zou me als bruid en bruidegom doodschamen.

    En de ringen het budget opgeslokt? Dan nog konden ze toch wel genoeg eten en drinken inslaan? Aangezien ze toch alles zelf deden aan consumpties hoeft dat echt zoveel niet te kosten. :rolleyes:
     
  3. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Klinkt als mijn eigen ‘bruiloft’, maar de gasten vertrokken echt wel met een volle buik :) (en ze hoefden ook echt niet zelf hun komkommertje te snijden :|)
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Als ik met iemand meerijd vraag ik altijd samen de benzinekosten te delen. Misschien kun je dat ook eens aan je vrienden voorstellen ;)
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  5. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb een oom die een ander niks gunt. Gebeurde wel eens dat hij wat spullen kwijt moest. Hij wilde altijd het bedrag ervoor hebben dat hij in de winkel kwijt was want dat had hij er ook voor betaald. Liefst nog iets meer. Dat het 10 jaar oud was en gebruikt had hij geen boodschap aan. Zelfs zijn eigen kinderen kregen/krijgen niks gratis mee.

    Vriendin van mij had 2 haar geleden een leuk bedrag gewonnen (18.000 euro) bij een zekere loterij die werkt met straatprijzen. Dat wisten dus veel mensen. Kreeg ze ineens allerlei appjes en telefoontjes van mensen waar ze anders ook nooit iets van hoorde, dat ze moesten afspreken... Je voelt al wel aan waar dat naartoe gaat. Sommige mensen!
    Ik heb haar gefeliciteerd en veel plezier gewenst met het geld. En dat ze het vooral lekker uit moest geven aan zichzelf en haar huis (ze had een verbouwing op de planning).
     
    2littlemonkeys, Gewooniemand en Lies1611 vinden dit leuk.
  6. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Ik ga echt helemaal stuk! Echt hilarisch gewoon :roflmao:
     
    Summerbelle vindt dit leuk.
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.252
    5.204
    113
    :eek: Nou, niet direct een groot gemis lijkt me.
     
    Marsepein, Whysteria en Rosa Canina vinden dit leuk.
  8. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik weet niet of het perse gierig is of misschien meer jezelf beter voelen dan een ander...

    Ik had vroeger een vriendin (we waren 16) en ze vroeg wat ik wilde drinken. Waarop ik antwoordde dat een glaasje water prima was. Ze gaf me een glas water uit de kraan en voor zichzelf pakte ze een pak Bar Le Duc uit de koelkast en schonk haar glas in. Niet dat ik zo nodig bronwater moet hebben, maar ik vond dit toch erg apart. :rolleyes:

    (Ik heb dit al wel eens eerder op ZP gedeeld)
     
  9. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Ik heb een heel gierige baas gehad. Ik werkte in een winkel met weinig personeel. Mijn baas was zo gierig dat hij lette op hoeveel wc papier er doorheen ging en als dat volgens hem teveel was ging hij bij het personeel informeren waarom je zoveel papier had gebruikt o_O.

    Ehh ja moet je dan gaan uitleggen dat je dat om de aan of andere manier nodig had? Echt bizar gewoon.

    Als kerstpakket kreeg ik 1 tijdschift en een douchegel. 1 jaar zelfs niks :|

    Er was zelfs veel last van ongedierte daar maar bestrijding kostte teveel geld.

    Je snapt het ik werk daar niet meer. Die man was echt zo gierig met alles, maar voor zichzelf kon hij alles kopen.
     
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.412
    3.964
    113
    noord holland
    Die kaartjes hergebruiken daar heb ik vroeger ook weleens aan gedacht :roflmao:. En dan niet voor het geld ofzo, maar ik vind het altijd zó zonde dat je dan een prachtige kaart kreeg met alleen een naam erin. Zonde van de kaart, slecht voor het milieu :oops:.
    Om hem dan nog een keer te kunnen gebruiken leek me dan heel mooi. Wel dus een poos kaartjes bewaard maar uiteindelijk nooit gedaan (en maar goed ook anders zou ik gierig zijn geweest :roflmao:).
     
    Evanesco, MaMa, Rosa Canina en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Pluis79

    Pluis79 Actief lid

    23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    We gingen een keer met wat kennissen eten. Ik was zwanger dus dronk twee glaasjes fris ofso. De rest had een wijnarrangement van drie glazen wijn. Op het eind wilde iemand de rekening niet splitten want ze had maar twee wijn gehad ipv 3. Dat ik daar met mijn twee fris het gemiddelde ver omlaag haalde telde schijnbaar niet mee
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    50 euro is toch een prima bedrag? Zou ik niet raar vinden.
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    Nou... Er zaten twee kinderen bij mij op school (broer en zus) die volgens hun moeder alleen bar le duc konden "verdragen". Dus wie weet was jouw vriendin ook wel allergisch voor kraanwater? :roflmao: Ik had trouwens ook meerdere vriendinnen in Nederland die aan mij kraanwater gaven en zelf bronwater dronken. Maar ze wisten dat ik nogal "anti bronwater" was, dus niet uit gierigheid ofzo.

    Ik weet niet waar je woonde trouwwns maar in Utrecht e.o komt er gewoon bar le duc uit de kraan.
     
    Kolibrie2 en Rosa Canina vinden dit leuk.
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Nou dan snap ik niet waarom je daar nou weer boos (&gierig?) Om kan worden..

    Misschien zijn het mn hormonen..
     
  15. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ohja, opladen ken ik ook en vind ik zo stom. Als een vriendin langs komt met haar 2 puberzonen liggen er 3 telefoons aan de oplader :confused:. Doe dat lekker thuis! Of ben ik dan gierig? :D
     
    Vitamientjuh en Cindy1977 vinden dit leuk.
  16. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Uhm, nee. Wat mij betreft was het toen ook wel goed geweest:thumup:
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    Ik ken ook mensen die dat ongevraagd bij anderen doen. Best apart. :oops:
    Ik zal dan wel gierig zijn dat ik dat gek vind :roflmao: Heb er op zich geen probleem mee ofzo, het gaat mij er gewoon om dat telefoons zo storend zijn tijdens bezoek. Altijd dat gecheck op nieuwe berichtjes en gepiep van allerlei meldingen. Heeel even wachten met opladen kan vast ook geen kwaad.
     
    sillies vindt dit leuk.
  18. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Iemand die standaard zegt :
    Geld speelt geen rol.


    Maar vervolgens
    1. Gaat vragen of iemand nog een Ikea LACK tafeltje heeft die hij mag hebben.
    2. Op vakantie weigert mee te betalen aan de tip die het restaurant zelf heeft toegevoegd (wat overigens gewoon gemeld stond dat ze dit mee rekenen)
    3. als er eten besteld word voor voor thuis zelf iets heel kleins neemt en vervolgens de restjes van andere zit te eten of overal van wil "proeven". (ja ook van de shoarma zaak...
    4. weigeren een pakje sigaretten voor iemand mee te nemen want hij had de dag ervoor al 5 euro geleend aan diegene.

    Ik kan nog wel even doorgaan :roflmao: Overigens een goede vriend van me en hij weet hoe ik er over denk. Maar dat is zoals hij is.. T stoort me vooral dat zijn slogan "Geld speelt geen rol" is.
     
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Oeh, héérlijk dit topic!
    Maar dan ook echt elke keer weer want hij keert regelmatig terug.
    Ik hou d’r van :roflmao:
    Ik kom vast wel op iets maar eerst ga ik even lekker lezen in bed zo :)
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  20. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Mijn man doet dat dus ik ook. Gaat echt alles nalopen. Haast of geen haast. Jankende kinderen of niet hij moet en zal alles controleren ..

    Ik ging vroeger trouwens wel trots als ik te weinig had betaald. Maar dan keken ze me bij de kassa vaak zo ongeïnteresseerd en geïrriteerd aan dat ik tegenwoordig niet meer terug ga.
     

Deel Deze Pagina