Gierige acties

Discussie in 'De lounge' gestart door Lomo, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    Bij mijn eigen familie doe ik ook een kaart. En dan met geld erin. Gewoon geven. Kaart verder leeg laten. Heb je toch het leuke gebaar van kaart met inhoudt geven en de kaart kan gebruikt worden. Vind het ook erg zonde om erin schrijven
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Een x aantal jaar terug was ik op een babyshower, we gingen met zijn alle uiteten en zouden de rekening splitten en betalen voor de zwangere. Uiteindelijk ontstond er achteraf een hele discussie op whatsapp want 1 iemand wilde opeens alleen haar eigen drinken en eten betalen. Toen heeft de man van de zwangere vrouw alles uitgerekend en moest iedereen via whatsapp vertellen wat ze gedronken en gegeten hadden en moest hij het op de menu kaart alle bedragen opzoeken.

    Dan ben je gierig en schaamteloos. :rolleyes:
     
    YellowEyes, Jippie, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Dat is niet alleen gierig, maar ook gewoon je afspraak niet nakomen. Daar kan ik zó slecht tegen! :mad:
     
    Gewooniemand, Syane en Leni88 vinden dit leuk.
  4. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Tante van mijn man stuurt kerstkaarten die de heeft gekregen: ze knip wit A4 papier op formaat , plakt dat over de kaart heen en schrijft erover. Ze is vorig jaar aan het archief begonnen denk ik want ik had een kaart uit 1995 (de echte afzender had op de achterkant het jaartal geschreven en ik heb uiteraard het papiertje eraf gepeuterd omdat ik wilde weten wat eronder stond)
     
    Evanesco, owly, Lexie74 en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Dat is best schandalig!
     
  6. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Maar dat vind ik ook gek. Ik ben altijd van splitsen maar met drank houden we er altijd rekening mee: de zwangere, de Bob, degene die niet drinkt: betaald minder. Zelfs vrijgezellen van mijn zusje heb ik degene die uit principe niet drinken en zwanger waren een lager bedrag laten betalen. Bij ons is dit gelukkig nooit een issue.
     
    Gewooniemand en Rosa Canina vinden dit leuk.
  7. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Dit vind ik echt heel erg. Dat is niet meer gierig maar gewoon onbeschoft. Wist de familie vooraf niet dat er niets geregeld was?

    Ik zou het bruidspaar hier ook echt op aanspreken. Je gasten hebben honger en dorst! Wellicht had de familie jog snel even naar de supermarkt kunnen rijden ofzo.

    Ik ben overigens ooit tijdelijk van een bruiloft weggegaan om snel wat in de supermarkt te gaan halen. Ging bijna van mijn stokje. Trof ik nog meer gasten bij de kassa...
     
    YellowEyes, NiVa0230, Gewooniemand en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Verder heb ik een enorme hekel aan gierige mensen. Wij delen graag met anderen en houden niet van zeuren over geld. Uitermate ongastvrij in mijn ogen.

    Ik spreek mensen dus gerust aan op gierige acties ("zeg jij bent aan de beurt voor een rondje hoor").

    Verder zitten er dus ook geen echte gierige mensen in mijn omgeving omdat ik dat zo'n vervelende eigenschap vind dat ik geen zin heb om daar mee om te gaan.

    Mensen die weinig geld hebben en daarom minder te besteden is overigens totaal wat anders.
     
    YellowEyes, Syane, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Vrienden van m’n ouders; met kerst moest iedereen boodschappen doen, een gerecht maken en daarna doorgeven hoeveel het had gekost.
    Toen m’n moeder en tante het vroegen aan die kennissen zeiden ze; ‘25 gulden; ja crème fraiche is heel duur hè.’
    Ze hadden alleen boontjes gemaakt met dat spul er dus door.
    Vindt mijn moeder later het bonnetje want dat hadden ze in de tas laten zitten en de tas laten staan.
    2 gulden en 80 cent :rolleyes:
    Lekkere vrienden :roflmao:
     
    YellowEyes, Gewooniemand, Aries en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wel creatief:roflmao:
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    #111 Zonnebloem92, 2 jul 2020
    Laatst bewerkt: 2 jul 2020
    Ik heb ooit een cadeaubon gehad voor mijn verjaardag, deze bleek ook niet meer geldig.

    Mijn schoonouders geven vaak voedselwaren niet over de datum zijn.
     
    dds, Lies1611 en sillies vinden dit leuk.
  12. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Geen idee, maar vind het gewoon stom en van hun gierig om bij een ander 3 telefoons op te laden.
     
    lindajl en Nellie4 vinden dit leuk.
  13. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Mijn zus geeft ook altijd cadeautjes uit de kast, gratis spullen of oude meuk. Met sinterklaas eens een setje gekregen wat zij in het vliegtuig had gekregen (oordopjes, slaapmasker ed) en een oude cd. Als we bij haar eten heeft ze standaard te weinig en dan eet ze zelf het meest, we gaan altijd met honger naar huis. En ondertussen gaat ze een paar keer per jaar naar Curaçao op vakantie :rolleyes:.
     
  14. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb haar gezegd dat ze dat maar bij de AH had moeten vragen , en dat ik het nogal brutaal van haar vond. Ik zou zoiets niet eens durven om te vragen
     
    Nightingale, Marti, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Mijn schoonmoeder deed na een verjaardag de nootjes en chips die nog in de bakjes zat terug in de zak. Zo vies:|


    Die bruiloft is wel heel erg hoor:eek:
     
    Aries en sillies vinden dit leuk.
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Tegenwoordig mogen die bonnen geen geldigheid meer hebben hoor.
    Ik had het laatst; mijn moeder vond 2 bonnen van H&M in een doos uit 2002.
    Ik zei dat ik er wel mee naar de winkel ging. Was iets van 30/40 euro.
    In de winkel wilden ze ze eerst niet aannemen (ze waren zelfs nog van papier :roflmao::)).
    Toen zei ik dat ik ergens had gelezen dat in de wet staat dat ze hun geldigheid niet meer mogen verliezen.
    Ging ze het vragen aan de klantenservice en toen ze terug kwam zei ze dat ik gelijk had, dat ze er niets meer mee kunnen, maar dat ze het wél moesten aannemen als zijnde 40 euro.
    Er was ook nog Sale daar, dus ik had me toch een berg nieuwe kleren toen :roflmao:
     
    YellowEyes, Evanesco, Lumihiutale en 11 anderen vinden dit leuk.
  17. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ja blijkbaar. Vond het nogal muf ruiken dus ben op onderzoek uitgegaan..
     
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Bij ons is het ook één stel. Familie:rolleyes:
    Zij hebben mijn vriend eens een reep chocolade gegeven voor zijn verjaardag en daarna lopen verkondigen dat ze een nieuwe koelkast voor een vriendin van dr hebben gekocht omdat zij krap bij kas zat en zij toch genoeg geld hebben.
     
  19. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Hmm echt? Ik denk daar echt niet over na. Als er iemand komt logeren gebruiken ze ook water van de toiletpot, gaan ze douchen. Ik geef ze eten en drinken. Prima als ze ook even hun telefoon opladen omdat hij leeg is. Misschien te makkelijk omdat wij niet op geld hoeven te letten hoor maar het is voor mij wel een eye-opener dat er mensen zijn die zich hier aan kunnen storen.
     
    YellowEyes, Kolibrie2, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.020
    113
    Ik hoor dit vaker maar dat vind ik eigenlijk best raar. Mijn schoonvader bv is ook ronduit gierig (wc mag alleen doorgespoeld worden met emmertjes water, ondanks dat hij een auto heeft "leent" hij m'n zwagers auto, kosteloos van zijn kant welteverstaan, tv uit het jaar nul omdat die nou eenmaal nog niet helemaal kapot is, in de zomer wil hij niet eens een ventilator aan omdat het zoveel stroom zou kosten... Kan nog wel even doorgaan - oh en hij is overigens rijk).

    Maar ik ben blij dat ik die man niet haat. Ok, het is geen noemenswaardige eigenschap en het gierige in mensen haat ik soms ook, maar ik kan me niet voorstellen dat je iemand als persoon kan haten wanneer bepaalde vervelende eigenschappen je niet aanstaan.
     

Deel Deze Pagina