'Gieriger' en minder enthousiast met shoppen bij 2de kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Assi, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ik ben NU al gierig....wij willen na deze maand er voor gaan...
    maar ik heb alle te kleine kleertjes uitgezocht..en er zijn best wat mensne in mn omgeving zwwanger...waaraan ik het zou kunnen weggeven..

maar ik bewaar echt bijna alles voor de volgende...
    omdat ik nu het idee heb dat het "zonde" is om straks weer allerlei dingen nieuw te kopen...doe je toch wel..maar meer de leuke dingen dnek ik..
    en natuurlijk als het een meisje is heb je genoeg andere dingen te kopen..

ik heb zelfs de newbornluiers van allerlei luiertaarten bewaard voor de volgende...ik voel me zooooooooooo gierig....ben normaal TE gul...
    heeeeel raar

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Euhmmmmm..... Ben er nog steeds niet echt mee bezig.... ;) Heb vorige week voor het eerst iets nieuws voor de nieuwe baby gekocht. En dat is niet uit gierigheid hoor want het was een duur pakje dat ik heb gekocht, maar gewoon minder noodzaak ofzo. Scheelt natuurlijk wel dat ik weer een dochter krijg en ik alles bewaard heb of nog gebruik voor Mini.
    Bovendien gaan we volgend jaar verhuizen dus ik ben ook nog niet bezig met een kamertje voor de baby, die zal eerst bij ons op de kamer slapen en in het nieuwe huis krijgt ze haar eigen, nieuwe mooi kamer :D

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    @ Lennylenn en Miepie74,

grappig! Ik weet nog dat we ook samen schreven op ZP toen we zwanger waren van onze eerste kindjes. En dan nu alle drie zwanger van kindje nummer 2.
    :)

Ik denk dat zodra we verhuisd zijn eind deze maand, het huis geschilderd is en de vloeren gelegd zijn..we min of meer gesetteld zijn, mijn shopdrang om de hoek komt kijken.
    Ik merk dat deze zwangerschap zo snel gaat! bij Yasemin haalde ik pas op de dag dat ik moest bevallen nog even snel een kraampakket. En een matras had ik nog niet eens gehaald voor haar..

Dat laat ik me niet nog een keer gebeuren.

Wel handig van zo een 2de zwangerschap is dat ik me niet meer gek laat maken door een uitzetlijst!
    Sommige dingen zou ik dus nooit meer kopen.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ken het niet (ben pas op de helft van mijn eerste zwangerschap ;) ) maar ik kan me dat heel goed voorstellen dus ik denk echt niet dat je vreemd bent ;)

Zoiezo is 'fun-shoppen' in mijn ogen heel moeilijk zonder het geslacht te weten. De meeste dingen die universeel zijn (badje, kruiken, hydro luiers enz enz enz) zul je nog hebben en de echte leuke dingen zijn toch meisje of jongen gericht.
    Sterker nog, als je nu weer een meid krijgt, lijkt het me niet eens gek als je dan alsnog niet super los zou gaan, je hebt immers nog zoveel voor een meissie?

Nee hoor, ik zou me niet schuldig voelen ;)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Voor mij komt het ergens wel bekend voor! Hoewel ik het nou niet echt gierig of wat dan ook wil noemen. Maar minder enthausiast? Ja dat wel, bij de eerste twee was ik al niet iemand die als maar liep te neuzen en kopen enzo, maar we kochten gewoon wat we leuk vonden, wat we dachten nodig te hebben enzo. We zorgden dat 'de babykamer' in orde was, dat alles aanwezig was voor de kindjes enzo, kortom ik denk gewoon dat wat je doet als aanstaande ouders.

Bij mijn tweede zwangerschap heb ik vanaf het begin af aan het gevoel gehad dat het mis zou gaan, wat we het kindje gingen verliezen. Hoe verder ik in de zwangerschap kwam trok dat gevoel wel wat weg, maar nooit ging het helemaal weg. We hebben besloten, geen babykamer te maken. Gewoon omdat we het niet nodig vonden en ook door mijn gevoel het verliezen van ons meisje kon ik het gewoon niet. Voor ons was het duidelijk dat ze, mocht ze komen, bij ons op de slaapkamer zal komen. Een wiegje hadden we, kleertjes hadden we nog wat en hebben we een paar nieuwe setjes gekocht tegen het einde van de zwangerschap.

Kortom er was een bedje voor haar, er waren warme kleertjes voor haar en er waren mensen die van haar zouden houden, die bij haar zouden zijn. Waar is die babykamer voor nodig?

Inmiddels is ons meisje gewoon bij ons, is ze echt gewoon lid van ons gezin, ze word zelfs al bijna 2 jaar over een tijdje. Haar wiegje op onze slaapkamer is na ruim een half jaar vervangen voor een ledikantje (we hebben toen alle babykamermeubels besteld) en ze slaapt nog altijd lekker bij ons. Haar kleertjes, die liggen bij haar broertje in de kast. Verschonen en aankleden, dat doen we op ons bed of op de commode op Malou haar kamer of Ruben zijn kamer.

Het ledikant is dus in gebruik. De commode, de kast en de wandplank, die staan nog in de dozen, die gaan we denk ik te koop zetten.

Hier is er dus gewoon nog nooit een 'babykamer' voor haar gekomen. Bij de oudste twee dacht ik nog dat dat een vereiste was, maar inmiddels weet ik beter ;)! Een baby kamer met van alles erop en eraan, is niet nodig. Liefde, warmte, geborgenheid en een bedje om te slapen, dat is wel nodig :D en dat hadden wij nog voldoende :D!

Liefs Hanneke.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja ik was zoals Hanneke omschrijft ook minder enthousiast qua shoppen. Soms had ik wel wat kriebels, maar dan liep ik door de winkel en dacht ik 'hm ik heb alles al'. Ik vond het zonde om helemaal los te gaan op dingen die ik eigenlijk niet nodig zou hebben.

Speelde ook hier mee dat de jongste bij ons op de kamer slaapt en geen eigen kamer heeft. Dus daar kon ik ook niet los op gaan ;)

7. Hester

Hester Niet meer actief

Misschien komt het doordat je eerste nog redelijk jong is en je te allemaal "net" nog hebt meegemaakt?

Bij mijn zoon kocht ik ook pas het allereerste pakje na de 20 weken echo en nu heb ik ook nog niets gekocht. Ik vind dat niet zo gek hoor, je wil toch eerst weten of alles goed is en welk geslacht het kindje heeft?

Volgens mij komt het vanzelf later in de zwangerschap! Geniet ervan.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Jullie hebben helemaal gelijk, dames!

Sowieso is shoppen al veel minder leuk als je niet eens weet of je bij de jongens of meisjesafdeling moet kijken.

Bij mijn dochtertje wist ik voor de 20 weken al gevoelsmatig dat het echt een meisje zou worden!
    Nu neigt mijn gevoel weer naar een meid.
    Vooral omdat de zw.schap zo lijkt op de eerste.

Maarja, ik wacht maar braaf op de 20 weken echo :D

Als het een jongen is dan denk ik dat ik wel los ga met shoppen :)
    Dat is allemaal nog nieuw.
    Maar voor een meid is alles ook zo lief en schattig.
    Het komt wel goed hier. Ik voel me in ieder geval niet meer schuldig!

En ja, mijn eerste bevalling is nog maar 17 maanden terug dus alles zit nog vers in het geheugen (vooral de hechtingen haha)

Eerst maar verhuizen 27 januari en rond die periode heb ik tevens een 20 weken echo. Begin februari, denk ik.
    Dus komt mooi uit!

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Die verwachting had ik inderdaad ook: als het de tweede keer weer meisje was geweest, was ik denk ik wel helemaal los gegaan. Maar helaas ;)

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Grappig dat eigenlijk iedereen het wel heeft he? :)

Een vriendin van mij heeft net haar tweede gekregen en ook als de baby geboren is zul je zien dat je een heel stuk makkelijker bent dan met de eerste...

Deel Deze Pagina