Hoe lang baby in wiegje van 40x80?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 2schatjes, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2schatjes

2schatjes Lid

27 dec 2008
    75
    0
    0
    Hoe lang kan een baby in een wieg van 40 bij 80 cm?
    Wat zijn jullie ervaringen? en in wat voor wieg past het makkelijk zo'n 6 maandjes?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze kleine heeft bijna 4 maanden in de wieg mix en match gelegen met volgens mij deze afmeting. Daarna ging het echt niet meer en lag ze helemaal klem. Voor onze oudere dochter hadden we de wieg celine, deze is iets groter/breder maar doordat ze al erg snel ging rollen kon ze daar niet superlang in liggen.

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Wij hebben een mozes-wiegje. Misschien ken je die. Ik weet niet hoe groot hij is, zou je even kunnen vergelijken.
    Maar 6 maanden; nee dat kan echt niet hoor.
    Mijn zoon is nu 3 maanden. Hij past er nog in maar is wel al krap aan het worden.

Je moet ook naar de veiligheid kijken. Als je kindje kan rollen of zelfs al begint te zitten, moet de wieg nog wel veilig zijn.
    Die van ons op de standaard is daar niet veilig genoeg voor.

Ik zou dan voor een grotere wieg gaan. Anderen kunnen je misschien gerichter advies geven.
    Maar ik zou dan in elk geval niet voor de mozes-wieg gaan.

Groetjes!

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Even ter vergelijking mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en is 75cm lang. Jou wiegje is 80cm dus dat is best een groot wiegje. Dus in princiepe zou 6 maanden moeten lukken, maar dat is verschillend voor elk kindje of ze ook echt tot 6 maanden veilig erin kunnen liggen. Zodra je kindje gaat grijpen/omrollen/optrekken dan is een wiegje niet veilig meer.

5. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hier kon ze qua lengte nog maanden erin. Maar na 6 wkn is ze naar haar ledikantje gegaan. Ze ging steeds met d'er armpjes tegen de spijlen aanslaan. Ze was erg beweeglijk.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben een wieg van 80 bij 45 - een hang/sta wiegje, deze: Wieg - De KindekeKlein hang-/sta wieg

onze oudste heeft er tot en met 6 maanden in gelegen. Daarna vond ik het tillen eigenlijk te zwaar worden. Ze paste er nog prima in toen. We hebben het wiegje tot 8 maanden gebruikt als logeerbedje, als we bij m'n ouders bleven slapen ofzo. Dan stond het gewoon op de grond.

Ze was toen rond de 7 kilo en 70 cm. Ze paste toen nog prima qua lengte. Maar wij waren dus eigenlijk 'toe' aan het ledikantje.

Echter je kan het wiegje dus zéker tot 9 a 10 maanden gebruiken. Mocht je kindje qua ontwikkeling snel zijn, dan kun je het wiegje dus op de grond zetten, voor de veiligheid.

Ik ben benieuwd tot wanneer we hem deze keer zullen gebruiken :)

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoontje is precies 4,5 maand en past nog prima in zijn wieg van 40 x 80 cm. Totdat hij omhoog gaat komen kan hij er nog wel in. Hij zal nu zo`n 62 cm zijn en 5,4 kg.

8. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben ons kindje ongeveer 6 maanden in een vergelijkbaar wiegje laten slapen. De wieg stond naast ons eigen bed. De eerste maanden sliep ons kindje alleen in de wieg en vanaf 4 maanden overdag ook in het ledikant.

groetjes
    van
    Hamtaro

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje heeft er tot hij 7 maanden was in geslapen en daarna nog af en toe. Als hij onrustig was of ziek legde ik hem naast ons in de wieg.

Deel Deze Pagina