Giethoorn

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Young Flower, 21 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Wij gaan deze zomer naar een vakantiepark in de buurt van Giethoorn. Nu willen wij graag een halve dag varen daar. Weet iemand of je dit echt ver van te voren moet boeken? Wij willen het liefst die week pas beslissen of we gaan en welke dag. Maar ben bang als wij dit doen dat er dan niets meer te huur is.

    Er zal vast iemand zijn hier die dit weet.
     
    kriskris vindt dit leuk.
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Als het mooi weer is zijn de meeste bootjes vaak zo weg.

    En als je in de zomervakantie persé in Giethoorn wilt varen, ga dan 's ochtends op tijd. Als het eenmaal druk is, is er echt geen lol aan.
    Wij zijn er ook wel eens wezen varen, maar daar is echt geen lol aan als het zo druk is.

    In de omgeving kun je ook heel mooi varen, en is het wellicht ook minder druk.
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  3. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Belt-schusloot is veel leuker varen dus ik ook optie
     
    Young Flower en Felice vinden dit leuk.
  4. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Giethoorn in de zomer? Onze ervaring is dat het echt veel te druk is. Zowel op het water als bij de terrassen. Wij gaan liever op een mooie lente dag.
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  5. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Wij wonen er veel te ver vandaag om er even voor heen te rijden. En deze zomer zitten wij er in de buurt vandaar. Maar ik ga eens in de buurt daar kijken om te varen.
     
  6. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Weet niet waar je precies zit?
    Maar in de buurt kun je mooi waren bij Belt Schutsloot inderdaad, Dwarsgracht richting Blokzijl. Dat is allemaal het Wieden gebied waar Giethoorn ook in ligt.
    Verder in de Weerribben (goed te doen met de auto) o.a. Ossenzijl, Kalenberg.
    Zou trouwens lekker een hele dag gaan varen, zwemspullen mee, heerlijk!

    Edit: de zon schijnt hier nu en ik krijg spontaan zin in een dagje op het water :D
     
  7. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Maar is het te doen om in die week nog te besluiten of je een bootje wil huren? Met slecht weer willen wij natuurlijk niet. En heb je een aanrader bij wie wij het beste kunnen huren? Wij zijn met 3 volw en 2 tieners
     
  8. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Zo bekend ben ik er nu ook weer niet :) maar dat zou je tegen die tijd toch vast nog moeten kunnen boeken.
    Wellicht een aantal dagen van te voren.
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  9. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Ik heb in de Weerribben gewoond en daar vaar ik liever dan in Giethoorn :)
     
  10. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij wonen vlak bij Giethoorn, voor de komst van de kinderen ook een eigen boot gehad. Gingen altijd in Wanneperveen te water, maar sloegen Giethoorn nooit over. Ik vind het heerlijk, hoog zomer al die toeristen zien stuntelen door giethoorn heen :D eenmaal giethoorn zelf uit is het overal goed te doen.

    Nu huren we elk jaar gewoon een bootje als we willen varen, doen we vaak in de zomervakantie. Reserveren op een zonnige/warme dag is echt nodig, anders krijg je echt geen bootje.
     
  11. MLB

    MLB Fanatiek lid

    1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Wij hebben een bootbedrijf in Giethoorn, over het algemeen raden wij aan met zonnige dagen minimaal 3 dagen voor af te reserveren. Op de dag zelf is sowieso geen optie en en dag vooraf vaak ook al niet meer.
    Zou inderdaad net als vele andere aanraden snel het natuurgebied in te gaan, of vroeg te boeken ivm de drukte en minimaal 3 uur te huren.
     
    Young Flower en Felice vinden dit leuk.
  12. MLB

    MLB Fanatiek lid

    1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Young Flower vindt dit leuk.
  13. kriskris

    kriskris Nieuw lid

    17 apr 2021
    4
    0
    1
  14. kriskris

    kriskris Nieuw lid

    17 apr 2021
    4
    0
    1
    Bootje reserveren kan op https;//giethoornvillage.com/nl/bootje-huren-giethoorn/
     
  15. kriskris

    kriskris Nieuw lid

    17 apr 2021
    4
    0
    1
    Bootje reserveren kan op https;//giethoornvillage.com/nl/bootje-huren-giethoorn/
     
  16. kriskris

    kriskris Nieuw lid

    17 apr 2021
    4
    0
    1
    Bootje reserveren kan op https://giethoornvillage.com/nl/bootje-huren-giethoorn/
     
  17. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Vorige zomer 3 dagen van tevoren geboekt. In de avond 2 uur gevaren.
     

Deel Deze Pagina