Hoi! Wij wonen op Aruba, slapen in de airco dus.. Het is hier normaal gesproken warm, dus de baby in een luiertje en misschien rompertje is genoeg voor overdag toch? Alleen hoe zit dat met slapen? Er zit een airco in de babykamer. Die kan ik gewoon zacht zetten. Maar kan ook wel koud worden. Moet ik dan een kruik hebben? Zoiezo slaapt de baby de eerste tijd bij ons in de slaapkamer, wij slapen altijd met airco, anders is het echt niet te doen. Dus dan gewoon de baby een pyama aan en dekbedje? Wij slapen wel onder een dekbed. Dit omdat ik heb gelezen dat een baby de temperatuur nog niet zelf kan regelen. Wat is dan ideaal? Kruik niet nodig dan?
Als het koud is op de slaapkamer, moet de baby in ieder geval een pyjama aan en een deken over. Dekbed zou ik niet doen, want hier kun je niet doorheen ademen. Als de baby de deken dan over zijn hoofd trekt (en dat doen baby's) kan hij stikken. Verder kun je pas als de baby er is bepalen of hij een kruik nodig heeft. Die is alleen nodig als hij zichzelf nog niet goed warm kan houden. Als hij dat wel kan (verschilt per baby) hoef je geen kruik te doen.
Fae hield zichzelf eigenlijk de eerste paar dagen erg goed warm, maar na een paar dagen werd het wat minder. De eerste week of 10 dagen is het zowiezo verstandig je kindje bij iedere luierwisseling te temperaturen (dat werd ons hier geleerd door de kraamverzorgster) en die gaf ook aan : boven 36,5 geen kruikje nodig, onder de 36,5 wel een kruik. Meestal zat Fae op 37,0 kroop ze naar de 36,7 dan gaven we vaak toch al een kruikje er bij die eerste 14 dagen, zeker als ze niet in haar hum was. Maar oke, ik zou dus als je twijfelt gewoon de temperatuur goed in de gaten houden. En dus ook een beetje reeel denken. Heeft je kindje 36,6 qua temp, maar mét kruik, dan zou ik dus bijvoorbeeld de kruik er nog eventjes bij houden, afhankelijk ook van op welke dag je zit. Succes in elk geval!