Forum door iedereen te lezen

Discussie in 'Over deze site' gestart door Dahlia, 19 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zag dat eigenlijk heel de wereld kan meelezen wat er allemaal geschreven word op het forum.

Is het voor in de toekomst geen goed idee om het forum alleen toegankelijk te maken als je je inlogd?

Vind het weleens een vervelend en raar idee als je dingen post en mensen van buitenaf lezen ook alles mee zonder mee te 'praten' erover. Wat als bekenden van je erachter komen dat jij het bent die zich achter de gebruikersnaam schuilt.

Soms zitten dingen je weleens hoog en wil je daar een topic over maken. Maar het kan best zijn dat iemand het verhaal herkend en weet wie erachter zit.

Snappen jullie het nog?

Wie wil reageren?

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik snap je.
    Vind het ook geen fijne gedachte eigelijk;)

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik snap het ook helemaal.
    Maar ik denk dat het forum dan stukken minder nieuwe leden zal krijgen.
    Waarom zou iemand zich aanmelden, als ze niet weten waarvoor ze zich aanmelden.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Deze vraag hebben we in het verleden al vaker gehad en het forum "afsluiten" is echt geen optie.
    Je bent ook zo aangemeld eigenlijk dus er zijn nu ook erg veel "meelezers" die wel een account hebben maar niet actief posten.
    Om het forum toegankelijk te houden voor iedereen, dus ook de mensen die alleen lezen om informatie te vinden, blijft het forum openbaar.
    Je foto's en profiel zijn wel alleen te bekijken als je ingelogd bent.
    Elmo

5. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Tja ik vind het juist een voordeel, ik meld me nooit aan op forums waar ik vooraf niet even kan gluren.
    Als je niet wil dat iemand je betrapt dan neem je een leuke nick die niemand kent ;)
    Voor de rest zou het ook wel erg toeallig zijn als een bekende nou precies jouw berichten leest, per dag word er hier zo ontzettend veel gepost.
    Maargoed, misschien denk ik gewoon wat luchtiger hierover ;)

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik heb juist een maand zitten lezen voordat ik mij aanmelde..
    idd verplicht aanmelden om te mogen lezen jaagt nieuwe leden weg naar mijn idee.

is het dan niet een idee om een optie te hebben om een onderwerp te mogen aanvinken op voor alleen leden??

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk dat je je vooral bewust moet blijven van WAT je op het internet zeg.
    Als mensen mee willen lezen in jouw leventje, dan melden die mensen zich net zo makkelijk aan volgens mij.

8. Britt180505

27 jul 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook eerst zitten lezen, en verhalen van mijn collega gehoord over dit forum.
    En sinds gister mezelf pas aangemeld.
    Wel erg leuk dit hoor!!!

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België

Kan misschien wel een leuk idee zijn voor de wat persoonlijke topics :)

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Juist!

Ik kom regelmatig op een ander forum en daar moet je je voor bepaalde onderdelen echt aanmelden.

Er is zelfs en foto-topic waar je pas op mag als je een bepaald aantal posts hebt. Oftewel, die foto's zijn niet zichtbaar voor jan en alleman maar voor actieve leden die zich 'goed' gedragen.

Ik vind dat eerlijk gezegd wel een prettig idee.

De luchtigere delen van het forum zijn overigens wel gewoon openbaar dus buitenstaanders kunnen zo een prima idee krijgen van wat voor forum het is. Willen ze meer weten, dan moeten ze zich aanmelden.

Prima tussenweg toch???

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Het is toch een fijn idee dat als je iets persoonlijks wilt vragen, je dat kan doen in een forumdeel waar niet iedereen kan komen. Ik ben het wat dat betreft met Lilly eens.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Voor profielen en foto's toegevoegd als bijlage moet je hier ook aangemeld zijn.
    Nogmaals, er gaat hier niets aan veranderen.
    Elmo

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#13 Polletjepiek, 12 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2009
    Misschien een domme vraag maar:

Wat betekenen: Member, Vip member, senior member, expert member ed.?

Foutje: dit hoort hier eigenlijk helemaal niet

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat heeft te maken met het aantal berichten dat je hebt geplaatst ;)

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht

Vind dit ook hoor...en ik denk veel dames met ons!

Ik heb gelezen dat het niet gaat veranderen...maar wilde het toch evenaangeven...

ik denk ook dat als er een poll zou zijn dat er veel mensen stemmen voor een gedeelte prive...

Zoals de lounge enzo natuurlijk niet...maar net als de mama topics...waarom niet....daar hebben andere eigenlijk niets te zoeken...

maar dat is mijn mening hoor!

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    En dan maak je een profiel aan (één druk op de knop) en kan je vervolgens nog alles lezen.......

Nee, dit zal zoals Elmo ook al aangeeft niet gaan veranderen, temeer ook omdat het niet te hanteren is.

Groetjes,
    Josien

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Precies, registreren is zo gepiept, iemand die je echt graag wil volgen kan dat dan alsnog doen hoor.
    Het heeft voor dit forum echt geen meerwaarde.

Tevens moet je je denk ik afvragen of je dingen die zo persoonlijk zijn sowieso wel op het www wilt hebben.

Elmo

Deel Deze Pagina